Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Postprzez MIRO » sobota, 27 stycznia 2018, 19:05

Już miałem mieszać farbki i wlewać je do aerografu by zacząć malować Edkowego Meśka w rzeczonym kamo, ale podły i podstępny głos szepnął "Poszukaj fotek". No i kurna znalazłem :evil: .

Obrazek
zdjęcie wyłącznie do celów dyskusji

Reszta zdjęć TU

Edek sugeruje malowanie RLM 76 i to ogólnie wydawać by się mogło być do przyjęcia ale... Jakiś inny kolor jest na oprofilowaniu skrzydło-kadłub. Na stateczniku zamaskowano przed przemalowaniem W.Nr. i ten kolor też się różni od całości, a w tych miejscach powinien być właśnie RLM 76. Wokół szweronu i belki, które zostały delikatnie pryśnięte jakimś jasnym kolorem (jakim?), widać ślad po maskowaniu a kolor którym dokonano tej operacji wyraźnie się różni od kadłuba. Również slot jest jaśniejszy od skrzydła.
Biorąc te wszystko pod uwagę sugerowany przez Edka RLM 76 wydaje mi się nieco wątpliwy, ale z drugiej strony nie mam pomysłu, jaką farbę tu zastosować.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Reklama

Re: Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Postprzez Kuba P. » sobota, 27 stycznia 2018, 20:13

Na moje oko cały samolot był pokryty cieniutko RLM 76 na standardowe malowanie i też przytłumione są kolory znaków. Pytanie po co ktoś naklejał taśmę na szewrony skoro je również podmalowano (taki lo-vis)?
Werknummer był namalowany na jasnym stateczniku, potem go zaklejono taśmą i na to malowano dalej plamki przy montażu czy u podwykonawcy. Widziałem takie coś na innych podobnych 109.
Slot może mieć ten sam kolor tylko farba jest wybłyszczona i to jakis odblask.
To oprofilowanie jest na moje oko#2 w kolorze albo gołej blachy albo mocno wytartej albo to jakiś skutek mycia śladów spalin czymś co mogło uszkodzić powłokę farby.
Zwróć uwagę na kabinę i osłonę, to wczesna Erlahaube (retrofit) z masztem na grzbiecie kabiny i takim pałąkiem na tylnej ścianie kabiny. Kiedyś o tym tu pisałem.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Postprzez MIRO » sobota, 27 stycznia 2018, 21:07

Dzięki Kuba. Czyli można to ogarnąć kombinując z odcieniami 76. Znalazłem Twojego posta o tych osłonach. Coś może z tym pomyślę.
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Re: Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Postprzez Kuba P. » sobota, 27 stycznia 2018, 23:01

Kuba P. napisał(a):wróć uwagę na kabinę i osłonę, to wczesna Erlahaube (retrofit) z masztem na grzbiecie kabiny


Tfu tfu - na grzbiecie kadłuba miało być. :oops:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109G-6 Graf W.Nr. 15729

Postprzez MIRO » sobota, 27 stycznia 2018, 23:17

Kuba P. napisał(a):
Kuba P. napisał(a):wróć uwagę na kabinę i osłonę, to wczesna Erlahaube (retrofit) z masztem na grzbiecie kabiny


Tfu tfu - na grzbiecie kadłuba miało być. :oops:


;o)
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1742
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości