Brygada Pościgowa i jej samoloty
Napisane: poniedziałek, 14 maja 2018, 10:45
Witam
Chcę przedstawić temat samolotów P-11, które w rzeczywistości były ale nie ma ich na zdjęciach /lub tak się wydaje/.
Chodzi o samoloty dowódców dyonów Br.P.
Przeglądając dostępne fotografie oraz po lekturze wielu publikacji nasuwają się takie wnioski, wątpliwości i spostrzeżenia.
1. Samolotów w eskadrach było po 10 -wg literatury / i pewnie żródeł/
2. Oznakowanych samolotów godłem jednej eskadry jest jedenaście /pewne 113 i 112 em/
3. Samoloty oznakowane skośnymi pasami /112 i 113/ przypisywane są dowódcom eskadr.
4. Nie ma samolotów dowódców dyonów.
5. Czy W. Gnyś dow. 114em fotografowałby się na tle nie swojego samolotu? /nr "1" z jasnym zagłówkiem/
6. Dlaczego 113 em przy starcie ma 12 samolotów?
7. Dlaczego oficer techniczny 114 em T. Szumowski twierdził, że etatowo w eskadrze powinno być 12 samolotów?
Wnioski nasuwają się takie:
1. Przypisywane dowódcom eskadr samoloty / ze skośnymi pasami/ w rzeczywistości były samolotami dowódstwa dyonów.
2. Samoloty dow. eskadr miały dodatkowe inne oznakowanie /zagłówki w kolorze, wg mnie, błękitnym w 113 i 114 em/
3. Przydzielenie po jednym samolocie do eskadry było organizacyjnie i "politycznie" poprawne.
4.Nie ma racjonalnego wytłumaczenia braku "tych" samolotów na fotografiach przedwojennych.
5. Samoloty 113-tej startowały z dwoma samolotami dowódców dyonu IV/1
6. Dlaczego Gabszewicz /of.takt./, w pierwszym dniu wojny, poleciał "4" a nie swoim oznakowanym skoro podobno go miał?
Pozdrawiam i proszę o pomoc w rozwiewaniu moich /i zapewne nie tylko moich/ wątpliwości.
P.S. Trochę się to kłóci z tym co dotychczas napisane ale raz kozie śmierć
Chcę przedstawić temat samolotów P-11, które w rzeczywistości były ale nie ma ich na zdjęciach /lub tak się wydaje/.
Chodzi o samoloty dowódców dyonów Br.P.
Przeglądając dostępne fotografie oraz po lekturze wielu publikacji nasuwają się takie wnioski, wątpliwości i spostrzeżenia.
1. Samolotów w eskadrach było po 10 -wg literatury / i pewnie żródeł/
2. Oznakowanych samolotów godłem jednej eskadry jest jedenaście /pewne 113 i 112 em/
3. Samoloty oznakowane skośnymi pasami /112 i 113/ przypisywane są dowódcom eskadr.
4. Nie ma samolotów dowódców dyonów.
5. Czy W. Gnyś dow. 114em fotografowałby się na tle nie swojego samolotu? /nr "1" z jasnym zagłówkiem/
6. Dlaczego 113 em przy starcie ma 12 samolotów?
7. Dlaczego oficer techniczny 114 em T. Szumowski twierdził, że etatowo w eskadrze powinno być 12 samolotów?
Wnioski nasuwają się takie:
1. Przypisywane dowódcom eskadr samoloty / ze skośnymi pasami/ w rzeczywistości były samolotami dowódstwa dyonów.
2. Samoloty dow. eskadr miały dodatkowe inne oznakowanie /zagłówki w kolorze, wg mnie, błękitnym w 113 i 114 em/
3. Przydzielenie po jednym samolocie do eskadry było organizacyjnie i "politycznie" poprawne.
4.Nie ma racjonalnego wytłumaczenia braku "tych" samolotów na fotografiach przedwojennych.
5. Samoloty 113-tej startowały z dwoma samolotami dowódców dyonu IV/1
6. Dlaczego Gabszewicz /of.takt./, w pierwszym dniu wojny, poleciał "4" a nie swoim oznakowanym skoro podobno go miał?
Pozdrawiam i proszę o pomoc w rozwiewaniu moich /i zapewne nie tylko moich/ wątpliwości.
P.S. Trochę się to kłóci z tym co dotychczas napisane ale raz kozie śmierć