Marcin, zajrzyj tu http://109lair.hobbyvista.com/index1024.htm Sekcja drawings i potem wybierasz sobie wariant. Jak widzę takiego zwykłego G-6 nie umieścili ale możesz śmiało bazować na np. G-5 przy nitowaniu. Rysunki nie są jakieś absurdalnie dokładne ale jak widziałem założenia tego modelu to powinny być więcej niż przydatne.
Dziękuję Myślę że z tym co od was dostałem dam radę. Może model nie będzie najwyższych lotów, ma to być bardziej dekoracja, ale nitowanie go uplastyczni
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
przez Marcin_Matejko » poniedziałek, 11 lutego 2019, 00:29
Mam pytanie odnośnie tych dzielonych klap za chłodnicami pod skrzydłami w jakiej pozycji powinny być ustawione w trakcie lotu? Rozumiem że nie wychylone jak do lądowania ale czy ma być między nimi jakaś szczelina wylotowa, jak to działało
Per Aspera ad Astra IPMS Polska / IPMS Świdnica / IPMS Air-race / RCtank.pl / RC-trial.pl
przez Kuba P. » poniedziałek, 11 lutego 2019, 09:32
I tak i nie. Sęk w tym, że te dwie klapy poruszały się rozchylając wzajemnie i pozwalając na lepszy przepływ powietrza przez chłodnicę. W zależności od potrzeby sterowane termostatem siłowniki albo zamykały klapy i faktycznie szczelina będzie niewielka albo je otwierały praktycznie na szerokość chłodnicy. Zależy od chwili, zerknij na jakieś zdjęcia 109 G w locie. Sytuację komplikuje jeszcze opuszczenie klap do lądowania, wtedy te dwie klapy za chłodnicami dalej mają możliwość wzajemnego rozchylania i zamykania ale zmienia się ich geometria względem płata i dolna klapa idzie w dół równolegle do klapy lądowania a górna za nią podąża lub się unosi zamykając przepływ mniej lub bardziej. Na ziemi one nigdy nie są do końca zamknięte, to wymusza konstrukcja układu klap, w locie faktycznie mogą być praktycznie złączone.
Najlepiej zobaczyć jakieś filmy z pokazów gdzie latają odbudowane 109 G (mogą być powojenne Buchony z przełożonymi obecnie silnikami DB, nie ma znaczenia) czy archiwalne i złapiesz o co chodzi.