siara1939 napisał(a):Nie obraze sie jak mi pokazesz referencje z jakich te informacje posiadasz. Bardzo jestem ciekaw.
Typy VIIB, VIIC, VIIC-41, VIIC-42, VIID oraz VIIF posiadały dwie trójpłatowe śruby o średnicy fi 1620 mm. Śruby te wykonywano w postaci jednolitego odlewu - wykonane były one z żeliwa stalowego [symbol Stg 45.81 BK - norma KM 9106/01-42], które jest materiałem tanim charakteryzującym się małą wytrzymałością i stosunkowo małą odpornością na korozję [zjawisko kawitacji śruby].
...które jest materiałem tanim charakteryzującym się małą wytrzymałością i stosunkowo małą odpornością na korozję [zjawisko kawitacji śruby]
Prawdopodobnie o wyborze takiego materiału zadecydował jego niski koszt [co musiało być istotne w warunkach gospodarki wojennej]...
mr.jaro napisał(a):Co u licha moze miec wspolnego mala odpornosc na korozje ze zjawiskiem kawitacji? Odpornosc materialu na korozje to jedno, zjawisko kawitacji to drugie.
o ktorym wspomina autor tekstu ma byc "stop mosiadzu", a wlasnie braz jest stopem mosiadzu...
trex73 napisał(a):Przepraszam że wtrącę trzy grosze, ale pierwszy raz słyszę o "stopie mosiądzu" i że brąz jest stopem mosiądzu
Piotrek.S. napisał(a):Kawitacja potrafi "wyżerać" materiał lepiej niż korozja.
siara1939 napisał(a):nie sadze aby sruba w U-boocie ulegla kawitacji przy 450 obrotach na minute.
siara1939 napisał(a):...nie pisalbym tu o Trojcy jako o autorytecie w sprawach U-Bootow...
spiton napisał(a):Panowie, śruby w siarczanym U-Boot'cie wyglądają super i są extra spatynowane.
Nie ma co odwracać uwagi siary od meritum, czyli wykańczaniem :-)).
Korvettenkapitan !! Pokaz nam klasę, i kończ waść !! :-)) Bo czekamy wiercąc się z niecierpliwości.
mr.jaro napisał(a):Troche mocno OT sie zrobilo... Siara, nie gniewaj sie.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość