[Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Zestawy, relacje z budowy, galerie ukończonych modeli, porady i problematyka modelarstwa sci-fi., fantasy i kosmicznego.

[Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » niedziela, 29 maja 2011, 20:22

...poobijany czyli "cywil" robi "brudasa" ;o)

Postanowilem dać szansę robotowi, ktory już do mnie mierzył z bazooki, zły że jeszcze go nie składam (uruchamiam?). Ponieważ Super Cub sobie schnie więc zrobiłem sobie przymiarkę do zupełnie nowego dla mnie projektu.

Dla przypomnienia - pudło

Obrazek

Model firmy Bandai, skala 1/100

Ponieważ jest to SF więc pole do popisu jest spore i ograniczeń mało. Planuję zrobić go poobijanego, zmeczonego walką ale wciąż groźnego :) W końcu kiedyś trzeba zużyć te wszystkie Alclady, Gaie i inne farbki. Na razie pracuję nad kolorystyką - na dzień dzisiejszy koncept to odcienie stali /generalnie stopów metali/ plus jakieś bardzo ciemne zielenie. Zamierzam zrobić mu jakieś jedno konkretne uszkodzenie aby wydobyć spod pancerza trochę bebechów.

Mam nadzieję, że koledzy od samolotów i czołgów w razie czego wspomogą dobrą radą, jak coś zmęczyć i ubrudzić.

Ja na razie myślę, że będę go robił techniką mieszaną tzn część pomaluje przed składaniem, a część już po złożeniu. Model składa się na wcisk i elementy elastyczne więc łatwo jest robić przymiarki. Na dobry poczatek złożyłem na sucho klatę mecha.

Obrazek

Korpus ma ruchome mocowania do ramion oraz ruchomą kabinę dla pilota. Strzałka pokazuje jak można ją przesuwać w osi x (z tyłu jest plastikowa dźwignia, którą paluchem przesuwa się kokpit).

Wykonanie i spasowanie elementów jest póki co wzorowe.

W następnym odcinku ma nadzieję przedstawić koncepcję malowania i zniszczeń.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: [Gundam] [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » niedziela, 29 maja 2011, 22:27

Prośba!
Wrzucaj do fotek coś co pozwoli uchwycić skalę części.
Z racji że będą to nietypowe elementy trudno wyczuć jakie co jest duże.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

Postprzez Macio4ever » niedziela, 29 maja 2011, 23:43

Kazik napisał(a):Prośba!
Wrzucaj do fotek coś co pozwoli uchwycić skalę części.
Z racji że będą to nietypowe elementy trudno wyczuć jakie co jest duże.



Słuszna uwaga. Model ma skalę 1/100 i odzwierciedla obiekt o wysokości 17,5m

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

Postprzez uki761 » wtorek, 31 maja 2011, 22:28

Maluch w sumie. Chetnie popatrzę - zrobiłbym kiedyś coś takiego.
Jaka jest cena takiego zestawu?
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
uki761
 
Posty: 1280
Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 19:07
Lokalizacja: poznań

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 31 maja 2011, 23:59

Mam propozycję, by dla kontrastu, przy całym poobijanym i zakurzonym, jedną część pomalować na inny kolor, z nienaruszonym świeżutkim lakierem, jako dopiero wymienioną w warunkach polowych.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9970
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

Postprzez Macio4ever » środa, 1 czerwca 2011, 12:04

piotr dmitruk napisał(a):Mam propozycję, by dla kontrastu, przy całym poobijanym i zakurzonym, jedną część pomalować na inny kolor, z nienaruszonym świeżutkim lakierem, jako dopiero wymienioną w warunkach polowych.


Piotr, dzięki - fajny pomysł, chętnie go wykrzystam.

Cena zestawu to 44$ + wysyłka. Kupowałem akurat tutaj: http://www.hlj.com/product/BAN953119
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Zaku Mine Layer - Duży, zły i poobijany

Postprzez Macio4ever » niedziela, 5 czerwca 2011, 15:51

Dłubię sobie dalej. Spasowanie elementów jest tak precyzyjne, że lekkie podmalowanie i ledwo można złożyć. Element ruchomy (kabina pilota) po pomalowaniu ledwo można ruszyć, ze względu na tarcie. Myślę, że nie było przewidziane takie dokładne malowanie.

Zabawa jest fajna. Jako podkład używam czarnego półmatu Gunze, a kolory jak na razie to Alclad Steel, Magnesium i Gun Metal.

Obrazek

Złożyłem napęd - na razie jest tylko dmuchnięty podkładem. Zamierzam trochę sobie poszaleć na tych wszystkich silnikach, kablach i innych sprzętach.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » niedziela, 5 czerwca 2011, 17:20

A tu widać ile zasłonią obudowy i elementy pancerza. Na razie powkładane delikatnie, bo do malowania będę zdejmował. Zastanawiam się czy może jednej osłony silnika nie zdemolować i pokazać tym samym trochę pod spodem.

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » niedziela, 5 czerwca 2011, 21:04

Zużywam Alclady :)

Przedni pancerz wydaje się być złotawy, a jest to Gun Metal Gai. Fajnie wychodzą różnice w odcieniach. Mam nadzieję, że w następnych fotkach uda mi się to lepiej uchwycić.

Obrazek

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 14:12

Extra!
Dużo metalizerów to lubię.
Faktycznie wygląda ciekawie przy zestawieniu elementów malowanych rożnymi rodzajami.
Dla mnie to totalna abstrakcja ale fajnie się ogląda.

Macio4ever napisał(a):Myślę, że nie było przewidziane takie dokładne malowanie.

:lol:
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:17

Zabawy ciąg dalszy.
Naped jonowy jest już gotowy...

Obrazek

Alclad white aluminium + Gunze fluorescent orange + Alclad Jet Exhaust.

Obrazek

Trochę podglądam model z tej strony: http://mdsp.web.fc2.com/works/zakumin/zakumin.htm
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:36

Macio4ever napisał(a):Alclad white aluminium + Gunze fluorescent orange + Alclad Jet Exhaust.

Fiu, ale kombinacja.

Macio4ever napisał(a):Napęd jonowy jest już gotowy...

Jaki?!

To całe metaliczne malowanie jak na HLJ chyba mi się bardziej podoba http://www.hlj.com/product/BAN953119
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:45

Jonowy - bo się rymowało. :D

Ten z HLJ jest fajny - rozważałem taką opcję. Ale pójdę w jakieś jaśniejsze kolorki, zielenie i totalne zniszczenie. Kusi mnie jeszcze opcja szaro-piaskowa.

Na razie trochę mu podniszczyłem klatę...

Obrazek

Obrazek
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Kazik » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:49

Ej tak się bawić nie będziemy :evil:
Szybciutko mi tutaj opis uzupełniać jak zrobiłeś te zniszczenia!!!
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Gundam] Duży, zły i poobijany - Zaku Mine Layer

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 6 czerwca 2011, 21:55

Trochę się cykam ;o), że mnie czołgiści zjedzą...

Baza to Gaia Gun Metal, na to gąbeczką dałem płyn do maskowania w miejscach, gdzie miała mi odejść farba. Na to poszedł Gunze Burnt Iron wymieszany z Hull Red Tamiya. Jak podeschło zdrapałem maskol razem z wierzchnią farbą. Następnie delikatna mgiełka ostatniego koloru + suchy pędzel srebrną emalią Tamiya.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3720
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Sci-fi., kosmiczne, fantastyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości