Strona 2 z 6

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: wtorek, 10 września 2013, 12:52
przez zegeye
Oj mam nadzieje ze te kolory niebieskie to tylko efekt fotografii czy skanowania.... sa fatalne szczegolnie jesli chodzi o chinczyka.... Ale jesli w rzeczywistosci sa ok a nie takie zaje...jaskrawe to chetnie przytule od kogos niechciane kaleczki do chinola :D

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: wtorek, 10 września 2013, 17:31
przez dewertus
Nie wem czy schemat malowania jest właściwy, tego co wiem gladiatory ochotników szwedzkich malowane były na srebrno-zielono.

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: wtorek, 10 września 2013, 19:52
przez Muśtax
Z książki Stratusa wynika ze było to standardowe malowanie J 8, góra oliwkowozielona a dół szarobłękitny uzupełnione srebrnymi pasami.

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 09:01
przez dymuwa
dewertus napisał(a):Nie wem czy schemat malowania jest właściwy, tego co wiem gladiatory ochotników szwedzkich malowane były na srebrno-zielono.

Muśtax napisał(a):Z książki Stratusa wynika ze było to standardowe malowanie J 8, góra oliwkowozielona a dół szarobłękitny uzupełnione srebrnymi pasami.

Nie znalazłem innych wariantów. Identyczne podają "... in Action", "Mushroom", Monografie Lotnicze, a przede wszystkim źródła fińskie - Suomen Ilmavoimen Historia (Finnish Air Force History) N°12.

PS. Trochę poznęcałem się nad kabiną . Na razie nie zdecydowałem się - ma być pilot czy nie, dlatego nie ma pasów.
Obrazek

PPS.Wkleiłem km-y kadłubowe. Z racji tego, że są "na wierzchu", zamieniłem lufy od "fiksa" na żywiczne od Pavli, ponieważ mają rozwiercone końcówki. Rozwiercić oryginały nie dałem rady, sa zbyt cienkie i chwiejne. Przypomniały mi się te od Matchbox'a, były grubsze przynajmniej dwukrotnie :)
Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: środa, 11 września 2013, 18:09
przez garrett
Mac Eyka napisał(a):No choćby tu[url]

Hallelujah! Widzę, że Martola została dystrybutorem Printscale. Jeśli obok asortymentu podąży jakość* to może rodzimy Techmod trochę się rozrusza...


*[póki co mam kalki min. do bf-109 - i są lekko żółtawe - może nie jest to żółtaczka, na którą cierpią kalki Begemota [ten czasem nie robi ich dla Zvezdy?] ale...

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: czwartek, 12 września 2013, 18:46
przez dymuwa
Zmontowałem silnik, wzorując się na fotkach z Hendon. Tak czy inaczej, w tym modelu jest najlepsze jego odwzorowanie, porównując nawet do żywicy. Od siebie dodałem tylko siatki na ''rury wdechowe" i (standardowo) łożyska na os śmigła.
Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 06:28
przez dymuwa
Już po zmontowaniu zespołu silnika znalazłem pierwszą istotną kuchę. Miejsca styku rur wydechowych z pierścieniem Townenda nie ma charakterystycznych wybrzuszeń po obu stronach jego profilu.
Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 10:31
przez Voltan
Fajnie to wygląda, choć zdjęcia trochę małe.
Co to są za sterczące "lejki" spomiędzy cylindrów?

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 10:33
przez dymuwa
Jakieś nadmuchy, dlatego tam siateczki. Co do rozmiaru zdjęć: jak nacisnąć fotkę, to jest powiększenie, nie mogę znaleźć jakiegoś sensownego darmowego hostingu.

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 10:35
przez Voltan
http://imageshack.us/
Ja używam tego i jestem zadowolony.

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 13:02
przez Aero74
dymuwa napisał(a): Co do rozmiaru zdjęć: jak nacisnąć fotkę, to jest powiększenie, nie mogę znaleźć jakiegoś sensownego darmowego hostingu.


http://www.fotosik.pl/

bez żadnego logowania itd.

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 13:14
przez dymuwa
Voltan, Aero74, dziękuję za podpowiedzi. Fotki zmieniłem.
PS.Poprawiłem profil Townend'a
Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 22:26
przez GrzeM
Wychodzi bardzo fajnie! Kibicuję.

Te wybrzuszenia w miejscu łączenia rury z kolektorem spalin są faktycznie wyraźnie widoczne na egzemplarzu latającym do dziś, ale na innych muzealnych i na zdjęciach z epoki wcale niekoniecznie.

Obrazek

Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: sobota, 14 września 2013, 23:16
przez dymuwa
GrzeM, z całym szacunkiem, ale pierwsze zdjęcie - też muzealna rekonstrukcja. Jak wiadomo, były wersje Mk.I, Mk.II i Sea Gladiator. Różniły się one silnikami, śmigłem itp. Ale oto wyciągnięty z norweskiej gleby Mk.I z Hendon, na zdjęciu wybrzuszenia są,może nieco mniejsze,niż na rekonstrukcji, na której się wzorowałem.
Obrazek
Ale mam też zdjęcie szwedzkiego Mk.I z F19. Wyraźnie widoczne są wypierające rury wydechowe.
Obrazek

PS. Stwierdziłem, że samolot będzie bez pilota i założyłem "pasy" z pomalowanego tamiyowskiego skotch'a (sprzączki z folii).
Obrazek

Zmontowałem kadłub. Spasowanie idealne. Założyłem pierwsze naciągi (żyłka wędkarska 0,08mm)
Obrazek

Re: [FINLANDIA] Gloster Gladiator Mk.I Airfix+Pavla 1:72

PostNapisane: wtorek, 17 września 2013, 23:53
przez GrzeM
Jeszcze co do tych wybrzuszeń na kolektorze spalin - zrobienia ich przez Ciebie nie uważam za błąd, ale jestem przekonany, że także nie jest błędem ich brak w modelu Airfixa. Przejrzałem dokładnie zdjęcia w 5 książkach o Gladiatorze (Militaria, Warpaint, Osprey Aces, Mushroom i w monografii 112 dywizjonu Kagero) i przyznam, że nie znalazłem ŻADNEGO zdjęcia z czasów wojny na którym te wybrzuszenia byłyby jednoznacznie widoczne, natomiast na wielu zdjęciach wyraźnie widać, że ich nie ma (pierścień jest gładki aż do tylnej krawędzi, często nieco jaśniejszej - taki pasek, jak na załączonym zdjęciu). Podobnie jest z kolektorami na wyposażonych w te same silniki Blenheimach, przy czym w późniejszych wersjach Blenheimów na kolektorze pojawiają się wybrzuszenia z wlotem powietrza, ale to co innego, zupełnie inny wariant. Jak na razie mój wniosek jest taki, że to wybrzuszenie na kolektorze Galdiatora jest albo naprawionym uszkodzeniem, albo jakąś późniejszą adaptacją (być może nawet kolektora z innego samolotu, np. właśnie Blenheima czy Mastera).

Obrazek
Obrazek
Obrazek