Strona 2 z 4

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 09:51
przez Voltan
Z Wamodem byłbym ostrożny. W tak duże szczeliny proponuje wkleić kawałki polistyrenu. Ewentualnie wióry polistyrenowe wymieszane z klejem CA są bardzo dobre do wypełnienia i świetnie się to obrabia (kiedyś mi ta metodę polecono na forum i sprawdza się dobrze).

trzymam kciuki i obserwuję.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 16:33
przez GrzeM
Też bym zapychał kawałkami plastiku i szlifował.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 14:49
przez dymuwa
Dziękuję za rady, poszedłem sugerowana drogą - wklejki plastiku+szpachlówka.
Z racji kilku dni wolnych znowu zabrałem się za model, zamontowałem silnik wraz z mocowaniem.
Jeśli chcemy otworzyć pokrywy silnika, należy go części, dostarczone przez producenta bezwzględnie skierować prosto do kosza.
Odlew jest takiej jakości, że prościej jest wykonać go od podstaw. Alternatywa - silnik wraz z ramą od zestawu ICM, żywiczny silnik od Pavli, Vektora itp. Dobrym "dawcą" jest też I-16 od Revell'a.
Ponieważ nie planowałem takiego rozwiązania, wykorzystujemy to "co fabryka dała", przez wąskie szpary chłodzenia nie widać praktycznie nic. Jedynie dodałem łożyska dla śmigła.

Obrazek

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 19:03
przez Voltan
No jak robisz zamknięty to nie ma co się szarpać.
Ale widzę że śmigiełko będzie się kręcić :)

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 21:13
przez Aero74
Dymitr, Ty byś z kawałka drewna chyba iszaka wystrugał.
Szczerze podziwiam co robisz z tym kawałkiem plastiku, bo na słowo model to to nie zasługiwało.
Świetna robota, o resztę jestem spokojny

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 21:56
przez dymuwa
Voltan napisał(a):...Ale widzę że śmigiełko będzie się kręcić :)


Musi się kręcić,to u mnie "znak firmowy" ;o)

Aero74 napisał(a):...Ty byś z kawałka drewna chyba iszaka wystrugał...


Czemu "byś wystrugał"?

Ten oto ze 30 lat temu zrobiłem. Jest w skali 1:75, całkowicie z lipy i sosny, podwozie zamykane. Z plastiku - jedynie wiatrochron.
Dobrych farbek też nie posiadałem. Jest pomalowany mieszanką akwarelki z klejem do drewna. Kolorów nie zmienił do dzisiaj.
Śmigło, zresztą też obrotowe :lol:

Obrazek

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 22:33
przez Aero74
o żesz TY :shock:
dobrze , że nie napisałem "poleciałbyś na drzwiach od stodoły" bo i w to zaczynam wierzyć... :mrgreen: Jesteś niesamowity.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 22:35
przez Boogeyman
To już jest wyższy poziom modelarstwa.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 08:59
przez dymuwa
Za dobre słowa dziękuję, aczkolwiek jakość tamtych moich modeli...
Tym nie mniej, była to jakaś alternatywa, skoro modele NOVO dopiero się materializowały, ich paleta była bardzo ograniczona, o farbkach można było pomarzyć itd itp.
Skoro Wam się spodobało, zamieszczam jeszcze kilka fotek- to wykonany w późniejszym czasie (ok.1990 r), odnowiony w ubiegłym roku Bristol Bulldog (materiał - lipa, spinacze, szpilki, puszka po konserwach). Też w skali 1:75.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS. Ponieważ dzień wolny, udało mi się zakończyć gruntowanie modelu Zaznaczam, że przednia pokrywa silnika jest na razie po prostu założona, ponieważ była cała zółta i prościej ja pomalować oddzielnie od kadłuba.

Obrazek
Obrazek

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 17:26
przez piotr dmitruk
dymuwa napisał(a):Zaznaczam, że przednia pokrywa silnika jest na razie po prostu założona, ponieważ była cała zółta i prościej ja pomalować oddzielnie od kadłuba.

To akurat nie jest dobry pomysł. W tej skali przesunięcie po sklejeniu o 0,1 mm będzie wyraźnie widoczne i zepsuje wrażenie. Jeżeli nie otwierasz pokryw, to lepiej skleić, wyszlifować, a potem pomalować od naklejonej taśmy.
Inaczej możesz mieć wygląd podobny do tego co teraz.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 17:53
przez dymuwa
Drogi Mistrzu! Planowałem tak zrobić, ponieważ dokładnie w miejscu styku, gdzie obecnie ma miejsce "taka k.. szpara", na wszystkich I-16 powyżej typ 4 przychodzi obręcz-ściągacz, który planowałem zrobić z pomalowanej folii. a pod niego można dać i szpachlówkę.

Obrazek

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 20:25
przez piotr dmitruk
Ok. Zamiast malować folię, kup sobie w hipermarkecie gotową metaliczną samoprzylepną.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 21:27
przez dymuwa
Właśnie tę folię miałem na myśli. Używam aluminiową CONTOUR 30 mikronów grubości (stosowana do izolacji przewodów wentylacyjnych), produkowana przez XL Tape International z Łodzi. Jedynie i tak przyjdzie ją pomalować na żółto, ponieważ w prototypie była koloru przedniej osłony silnika.

Na zakończenie dnia pozwolę sobie przedstawić półfabrykaty do podwozia głównego. Golenie zawsze staram się robić z metalu z racji wytrzymałości.
Obrazek

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: wtorek, 7 stycznia 2014, 00:19
przez Voltan
Wystrugane samoloty są wprost niesamowite.

Re: I-16 typ5 Suomen Ilmavoimat (Amodel, 1:72)

PostNapisane: niedziela, 12 stycznia 2014, 20:48
przez dymuwa
Dziękuję za dobre słowa.

Z racji pracującej soboty jedynie dokończyłem główne podwozie.
Jest zdecydowanie bardziej skomplikowane od podwozia kołowego, które już robiłem z 10 razy.

Obrazek