przez Mac Eyka » wtorek, 27 lipca 2010, 14:31
No to wypunktuję historię.
Aby była nieco jaśniejsza zdefiniuje kilka pojęć:
H29, H30, H105 - emalie Humbrola o odpowiednich numerach koloru.
MM2024 - emalia Model Master
rozcieńczalnik Wamod - środek Wamodu przeznaczony do emalii Humbrol, Revell i nie pamiętam jakich jeszcze firm. Nie mylić z płynem do akryli.
Emalien Thinner - rozcieńczalnik Humbrola do emalii tego producenta.
Używam aerografu typu P-Ivata, maluje właściwie zawsze wieczorami. Do mieszania farb z rozcieńczalnikiem używam małego śrubokręta i metalowych miseczek firmy Tamyja
Jeśli nie zaznaczyłem to po każdym malowaniu do mycia używam benzyny lakowej.
13,07 H29 + rozcieńczalnik Wamod. Problemy z malowaniem. Aerograf się zatyka, wypluwa farbę w momencie przesuwania iglicy.
15,07 Akryl Agama + woda destylowana + opóźniacz. Pewne problemy z malowaniem. Aero troszkę się przytykało a czasem na powierzchni modelu powstawały nieciekawe skupiska farby. Aerograf po malowaniu myty wodą destylowaną oraz rozcieńczalnikiem Wamodu do farb akrylowych.
16,07 H29 + Emalien Thinner .
przerwa
18,07 H29 + Emalien Thinner .
Samo malowanie bardzo dobrze, brak zatykania się aerografu. Bardzo szybkie wysychanie powłoki lakierniczej. Na powierzchni pojawił się biały nalot.
19,07 rozpoczynam zmywanie powłoki przy pomocy benzyny lakowej. Dodatkowo po wyschnięciu benzyny przecieram papierem ściernym 800 i 1200 oraz wygładzam filcem
21,07 H105 + Emalien Thinner. Próbne malowanie na innym modelu z magazynu. Na powłoce pojawia się biały nalot.
23,07 M2024 + rozcieńczalnik Wamod. Malowanie z lekkimi przytkaniami aero. Powłoka po wyschnięciu bez nalotów.
26,07 H30 + Emalien Thinner. Problemy z wymieszaniem się farby, płyn warstwii się i pojawiają się bąbelki.
przerwa na wyczyszczenie aerografu benzyną lakową.
26,07 H30 + rozcieńczalnik Wamod. Lekkie problemy z przytykaniem się aero. Przy lekkim odciągnięciu spustu farba nie leci. Przy odciągnięciu do 2/3 zakresu pojawia się strumień farby. Powłoka lakiernicza bez nalotów.