Aerograf TG-180

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Aerograf TG-180

Postprzez mnak24 » wtorek, 16 października 2012, 18:55

Jakie są wasze opinie na temay tego aerografi, jakieś uwagi ukośnik rady?
"Nie ten jest mądry, kto nie popełnia błędów. Takich ludzi nie ma i być nie może. Mądry jest ten, kto popełnia błędy nie bardzo istotne i kto potrafi je łatwo i szybko naprawiać."

KW-1 zimowy HOBBYBOSS 1:48 Galeria
Tarpon mk. 1 Italeri + Eduard 1:48 Galeria
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 1918
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 22:30
Lokalizacja: Прип'ять/ Brodnica k. Torunia

Reklama

Re: Aerograf TG-180

Postprzez Ajak » środa, 17 października 2012, 10:12

Ja mam - i choć nie jestem żadnym specem to ci odpowiem z własnego doświadczenia. Napiszę coś co piszą zresztą wszyscy - na początek na pewno wystarczy bo ma na pokładzie wszystko co trzeba, w tym ogranicznik spustu co nie jest regułą w podstawowych modelach z wyższej półki. Po roku być może będziesz szukał czegoś precyzyjniejszego szczególnie jeśli robisz precyzyjnie w małych skalach typu 1/72.

Po 2 latach eksploatacji nie znalazłem w nim nic szczególnie wkurzającego poza ponacinaną zewnętrzną osłoną igły (taki kapturek na samym wylocie z bocznymi wcięciami w kształcie trójkąta). Niektóre aero w tym także te tanie mają bez wcięć i tak imho jest lepiej bo łatwiej czyści się metodą "bąbelkowania" czyli zatkania wylotu.

Z opinii innych wynika że tanie pseudo-Iwaty mogą mieć problemy z jakością spasowania, np wycentrowanie dyszy, ja u siebie nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Ajak
 
Posty: 266
Dołączył(a): poniedziałek, 18 października 2010, 14:44
Lokalizacja: EPMO

Re: Aerograf TG-180

Postprzez fazzi » środa, 17 października 2012, 17:06

Ja malowałem przez 2 lata Tg-130 : nie był taki zły, ale mimo to niedawno kupiłem H&S ultrę. Lepiej odpuścić model lub 2 , pozbierać kase, i kupić lepszy aerograf. W porównaniu z Tg ,ultra jest wręcz niesamowita. Czyszczenie jest 2 razy łatwiejsze, a dokładności malowania nawet nie ma po co porównywać.
pozdrawiam
Fazzi
Avatar użytkownika
fazzi
 
Posty: 424
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2011, 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Re: Aerograf TG-180

Postprzez Jiloo » środa, 17 października 2012, 17:37

Z chińskimi aerografami jest podobno tak, że jak trafisz dobrze to będzie Ci służyć. Ja niestety trafiłem źle i po dwóch tygodniach przesiadłem się na coś z wyższej półki.

Mój BD-208 (a.k.a. TG-208) miał tendencję do plucia wodą po kilku, kilkunastu minutach pracy. Używana 7 letnia Iwata w takiej samej konfiguracji pracowała bez zastrzeżeń.

Ogólnie dużo ludzi pracuje i nie narzeka, więc można, ale nie zawsze jest wszystko tip-top.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerograf TG-180

Postprzez mnak24 » środa, 17 października 2012, 19:31

Woda z aero :-/ to raczej z kompresora.
"Nie ten jest mądry, kto nie popełnia błędów. Takich ludzi nie ma i być nie może. Mądry jest ten, kto popełnia błędy nie bardzo istotne i kto potrafi je łatwo i szybko naprawiać."

KW-1 zimowy HOBBYBOSS 1:48 Galeria
Tarpon mk. 1 Italeri + Eduard 1:48 Galeria
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 1918
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 22:30
Lokalizacja: Прип'ять/ Brodnica k. Torunia

Re: Aerograf TG-180

Postprzez Jiloo » środa, 17 października 2012, 22:46

Nie chcę tu robić offtopic'u.
Woda w przewodzie najprawdopodobniej powstawała w wyniku ochłodzenia powietrza w drodze między kompresorem a areografem. Ale w takim razie kto mi wyjaśni czemu chińczyk pluł wodą, a Iwata nie? Nic nie zmieniłem w setup'ie, te same ustawienia, farba. Wszystko, podpinałem tylko inny aerograf. Zmieniam na Iwatę – nie pluje, spowrotem na tani – pluje. Mnie to wystarczyło żeby się zrazić.

I powtarzam, czytałem o wielu osobach zadowolonych, ja miałem tak.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerograf TG-180

Postprzez momas1 » środa, 17 października 2012, 23:13

Fazzi
A możesz po krótce napisać dlaczego czyszczenie jest dwa razy łatwiejsze? Bo wydaje mi się, że czyszczenie to czyszczenie Trzeba wykręcić (wyjąć) dyszę, iglicę, przemyć rozpuszczalnikiem i czy to będzie pIwata czy Ultra czynności pozostaną te same.
Nadmieniam, że moje pytanie jest czysto akademickie (chcę poznać opinię innych) Zanabyłem własnie TG-203 i jestem bardzo zadowolony, no może poza tym centrowaniem dyszy.

Mnak24 - ten aero zakupiony przeze mnie to niby następca 180-tki, ale nie ma nigdzie info, co zmienili :?: Na pewno jest problem z centrowaniem dyszy. Jak wykręcisz, może później sikać w bok (ja tak miałem)(oczywiście w aerku :mrgreen: ). Bardzo delikatny spust. Z dyszą 0,2 dośc precyzyjny. Jak na początek uważam, że dośc dobry (oczywiśćie to bardzo subiektywna ocena).
Pozdrófka
momas
momas1
 
Posty: 113
Dołączył(a): niedziela, 9 maja 2010, 19:25

Re: Aerograf TG-180

Postprzez mnak24 » czwartek, 18 października 2012, 07:09

Jak ji w bok zaczeło psikac w 130 to czyściłem osłonę dyszy i prosto leciało. Może ta iwata miała gdzieś filtr, dlatego ni pluła.
"Nie ten jest mądry, kto nie popełnia błędów. Takich ludzi nie ma i być nie może. Mądry jest ten, kto popełnia błędy nie bardzo istotne i kto potrafi je łatwo i szybko naprawiać."

KW-1 zimowy HOBBYBOSS 1:48 Galeria
Tarpon mk. 1 Italeri + Eduard 1:48 Galeria
Avatar użytkownika
mnak24
 
Posty: 1918
Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 22:30
Lokalizacja: Прип'ять/ Brodnica k. Torunia

Re: Aerograf TG-180

Postprzez karambolis8 » czwartek, 18 października 2012, 09:46

fazzi napisał(a):Ja malowałem przez 2 lata Tg-130 : nie był taki zły, ale mimo to niedawno kupiłem H&S ultrę. Lepiej odpuścić model lub 2 , pozbierać kase, i kupić lepszy aerograf. W porównaniu z Tg ,ultra jest wręcz niesamowita. Czyszczenie jest 2 razy łatwiejsze, a dokładności malowania nawet nie ma po co porównywać.
pozdrawiam
Fazzi


Podpisuję się pod tym. Byłem przekonany, że to tylko takie ściemnianie ludzi, którzy lubią markowe sprzęty, ale kiedy po 2 latach z piwatą przesiadłem się na Ultrę muszę przyznać rację - jakość, wygoda i precyzja malowania są warte tej ceny.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: Aerograf TG-180

Postprzez Jiloo » czwartek, 18 października 2012, 11:38

mnak24 napisał(a):Jak ji w bok zaczeło psikac w 130 to czyściłem osłonę dyszy i prosto leciało. Może ta iwata miała gdzieś filtr, dlatego ni pluła.

Ja bardziej stawiałbym na jakość komponentów. Rozbierałem dziadka Iwatę (to naprawdę stary model, HP-B jeszcze beż żadnych bajerów http://www.arttalk.com/iwata/hp-b.jpg) i nie ma w środku niczego co by poprawiało jakość.
Oczywiście, że jak wytarlem końcówkę aero, to przez chwilę mogłem malować dalej, było to uciążliwe, ale dało się pracować. Ja naprawdę nie demonizuję ;o) pIwat, poprostu mam subiektywne wrażenie, że działa lepiej. A za swoją używkę nie zapłaciłem więcej niż za chińczyka.

momas1 napisał(a):Fazzi
Trzeba wykręcić (wyjąć) dyszę, iglicę, przemyć rozpuszczalnikiem i czy to będzie pIwata czy Ultra czynności pozostaną te same.

Na początku wykręcałem dysze i w pIwacie, i w Iwacie. Ale gdzieś poczytałem, że nie trzeba (a nawet podobno nie należy) jeśli nie ma problemów. Mam teraz dwa aerografy Gunze i nigdy w nich nie wykręcałem w nich dyszy przy czyszczeniu. Przepuszczam tylko aceton przez nie, a jak odstawiam na jakiś czas to wyciągam i czyszczę iglicę. Wszystko śmiga jak należy.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerograf TG-180

Postprzez KFS-miniatures » czwartek, 18 października 2012, 12:46

przede wszystkim tytułowy aerograf nalezy odradzić ze względu na zbyt wąską, wyjątkowo mało praktyczną osłonę dyszy.

Jiloo napisał(a):Woda w przewodzie najprawdopodobniej powstawała w wyniku ochłodzenia powietrza w drodze między kompresorem a areografem. Ale w takim razie kto mi wyjaśni czemu chińczyk pluł wodą, a Iwata nie? Nic nie zmieniłem w setup'ie, te same ustawienia, farba. Wszystko, podpinałem tylko inny aerograf. Zmieniam na Iwatę – nie pluje, spowrotem na tani – pluje.


ja bym stawial na jakąś nieszczelność w korpusie aerografu, która sprawiała, ze woda skraplała i zbierała sie w sprzęcie, a nie łączyła z farbą
Obrazek
Avatar użytkownika
KFS-miniatures
 
Posty: 572
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 00:12

Re: Aerograf TG-180

Postprzez Jiloo » czwartek, 18 października 2012, 17:50

Masz dużo większe doświadczenie w malowaniu odemnie, więc jestem jak najbardziej za Twoją wersją wydarzeń.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Aerograf TG-180

Postprzez fazzi » czwartek, 18 października 2012, 18:02

momas1 napisał(a):Fazzi
A możesz po krótce napisać dlaczego czyszczenie jest dwa razy łatwiejsze? Bo wydaje mi się, że czyszczenie to czyszczenie Trzeba wykręcić (wyjąć) dyszę, iglicę, przemyć rozpuszczalnikiem i czy to będzie pIwata czy Ultra czynności pozostaną te same.
Nadmieniam, że moje pytanie jest czysto akademickie (chcę poznać opinię innych) Zanabyłem własnie TG-203 i jestem bardzo zadowolony, no może poza tym centrowaniem dyszy.

Łatwość czyszczenia Ultry wynika z jej budowy: dysza jest dociskana, nie wkręcana, więc nie ma szans jej ukręcić. Co więcej zbiorniczek na farbę jest wyjmowany co również jest wielkim ułatwieniem przy myciu.
podrawiam
Fazzi
Avatar użytkownika
fazzi
 
Posty: 424
Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2011, 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Re: Aerograf TG-180

Postprzez karambolis8 » czwartek, 18 października 2012, 21:30

Nie ma też charakterystycznych śladów po tokarce, wiertłach, nie ma dziwnych załamań i kantów, na których osiada się farba.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: Aerograf TG-180

Postprzez momas1 » czwartek, 18 października 2012, 22:59

Dzięki fazzi. Czyli jest lepiej dostosowana konstrukcyjnie do utrzymania w czystości. A to duża zaleta.

karambolis8 - a ja mam chyba egzemplarz ze środy :mrgreen: bo jest pięknie wyszlifowany, wyrównany i idealnie pokryty chromem. Tylko ta dysza... :cry:
Pozdrófka
momas
momas1
 
Posty: 113
Dołączył(a): niedziela, 9 maja 2010, 19:25

Następna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości