Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » środa, 19 września 2007, 13:16

Temat przeniesiony z s'PWM i zaadaptowany do nowych warunkow poprzez powiazanie poszczegolnych wypowiedzi w swojego rodzaju FAQ o bardziej tresciwej formie.



Strona producenta

http://www.harder-airbrush.de/
Miedzy innymi mozna tam znalezc wiele ciekawych informacji, instrukcje obslugi i listy czesci zamiennych jako dokumenty pdf...



Gdzie kupic aerograf Evolution firmy Harder&Steenbeck?

Chyba najkorzystniej jest kupic w Niemczech. Oto link do sklepu, w ktorym ja sie zaopatruje:
http://shop.grossmodell.com/index.php?cPath=1_32

Zdaje sie, ze gdzie indziej trudno bedzie kupic Evolution taniej, jak w tym sklepie. Nawet w niemieckim eBay urzadzenie to nie jest tansze. Handlarz ten jest bardzo przyzwoity i moge go polecic z czystym sumieniem.

Wysylka do Polski kosztuje 17 EUR - patrz link:
http://shop.grossmodell.com/information.php?info_id=1&osCsid=4jojcndak8i4lv62o1427bfsh5

Alternatywnie mozna sprobowac na przyklad w Czechach.

A jesli juz, polecalbym troche dolozyc i kupic Evolution w wydaniu "two in one". Zawiera on dodatkowy komplet dysza/igla (ktorych wymiar mozna sobie wybrac) i dodatkowy zbiorniczek o pojemnosci 5ml. Moim zdaniem warto.



Co wybrać: Iwatę HP-BH/HP-CH, czy właśnie Evolution?

Zdecydowanie Evolution. Przyczyn jest kilka. Zaopatrzenie w produkty (szczegolnie dotyczy to czesci zamiennych) Iwaty jest dosyc nieregularne.

Evolution absolutnie nie jest gorszy od Iwaty, a wrecz przeciwnie. Moim skromnym zdaniem, Evolution funkcjonuje lzej i dokladniej, ponadto posiada rownomierniejszy obraz rozpylenia od porownywalnych modeli Iwaty, jest zdecydowanie bardziej universalny i charakteryzuje sie nienagannym zaopatrzeniem w czesci zamienne i dodatkowe oprzyzadowanie. To ostatnie wynika prawdopodobnie z faktu, ze Evolution produkowany jest w Hamburgu, natomiast Iwata w Japonii.

Trwalosc i zywotnosc Evolution (bez wzgledu na to, czy w wersji "Silverline", czy tez nie) jest absolutnie bez zarzutu. Nie moge powiedziec, w jakie uszczelki igly wyposazone sa wyzej wymienione modele Iwaty. Dla mnie jest to bardzo istotne kryterium wyboru. Uzywajac airbrush w modelarstwie staram sie trzymac z daleka od urzadzen z uszczelkami gumowymi. Dlatego tez przedkladam model "Silverline" (uszczelka teflonowa) nad zwyklym Evolution (uszczelka gumowa).

Rozejrzalem sie rowniez posrod produktow Iwaty, stwierdzajac przy tym, ze ceny porownywalnych modeli sa okolo dwukrotnie (lub nawet wiecej) wyzsze od Evolution, co dodatkowo przemawia za tym drugim.

Jako ciekawostka. Wyzej wspomniane modele Iwaty posiadaja dodatkowy zawor ograniczajacy cisnienie powietrza. Takie zawory mozna dokupic takze do Evolution. Ich stosowanie jest wprawdzie wygodne, ale w przypadku istnienia regulacji cisnienia przy kompresorze, niekonieczne. Ich glownym zadaniem jest stworzenie mozliwosci wygodnego i krotkotrwalego zmniejszenia cisnienia powietrza, jesli podczas malowania wiekszych powierzchni zajdzie koniecznosc pomalowania detali.



Czy istnieja modele Evolution z dodatkowym zaworem redukcji cisnienia powietrza?

Owszem, na przyklad model Evolution Silverline fPc Two in One. Co oznacza "Silverline" oraz "Two in One" juz wiadomo. Natomiast "fPc" oznacza "fine pressure controll", czyli model z wspomnianym zaworem redukcji cisnienia powietrza. Regulacja odbywa sie w zakresie 20-100% cisnienia wyjsciowego z kompresora.

Kupujac aerograf z zaworem fPC w komplecie, cena calkowita jest nizsza, anizeli przy kupnie osobno.

Ale zawor "fPc" nie jest lekarstwem na wszystkie bole i nie zastapi regulacji cisnienia w kompresorze. Jest on tylko ulatwiajacym zycie dodatkiem. Prawidlowa regulacja musi i tak nastapic przy kompresorze, przed rozpoczeciem pracy. Dopiero po wyregulowaniu wlasciwego cisnienia (a scislej mowiac, ustawieniu najwyzszego cisnienia roboczego, naturalnie w zaleznosci od rodzaju farby i innych istotnych czynnikow) mozna je redukowac za pomoca w.w. zaworu. Oczywiscie, przy (nawet krotkotrwalym) zredukowaniu cisnienia, nie wolno zapominac o ograniczeniu ilosci farby (pokretlo na koncu uchwytu).



Jaki rozmiar dyszy wybrac?

Ja maluje glownie dysza 0.2, ale wybor rozmiaru dyszy zalezy przede wszystkim od wielkosci powierzchni przeznaczonych do malowania, czesto bywa jednak mocno ograniczony innymi czynnikami, jak rodzajem farby i gruboscia zawartego w niej pigmentu, stopniem rozcienczenia farby... Natomiast te czynniki sa scisle powiazane z doborem wysokosci cisnienia roboczego powietrza, a przez to takze rodzajem wykonywanej pracy, ktory to z kolei wiaze sie z wielkoscia malowanej powierzchni... Stad bierze sie pewna zaleznosc: koniecznosc stosowania mniejszych dysz wynika najczesciej z potrzeby malowania niewielkich powierzchni, natomiast wowczas konieczne jest mocniejsze rozcienczenie farby, lub nawet zastosowanie bardziej odpowiedniego rodzaju farby (drobniejszy pigment).



Z czego wykonana jest dysza w aerografie Evolution?

Wedlug informacji Producenta (e-mail), igly w arografach Evolution wykonane sa ze stali nierdzewnej, natomiast dysze ze stopu zwanego u nas "Neusilber". Jest to stop miedzi, niklu i cynku, charakteryzujacy sie (wlasnie w wyniku wysokiej zawartosci niklu) szczegolna twardoscia i odpornoscia na korozje.



Jakie mozliwosci oplaty sa najkorzystniejsze przy zakupie Evolution?

Wyzej wspomniany handlarz uczestniczy w systemie PayPal, co jest korzystne rowniez dla kupujacych z Polski, ze wzgledu na brak kosztow wysylki pieniedzy, w porownaniu z przelewem bankowym. Praktycznie w chwili wyslania oplaty, pieniadze laduja na koncie odbiorcy, co automatycznie skraca czas dostawy aerografow.



Edit:
Uaktualnilem i uzupelnilem linki.
Ostatnio edytowano piątek, 16 stycznia 2009, 13:22 przez mr.jaro, łącznie edytowano 2 razy
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2017
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Reklama

H&S

Postprzez dzejo » środa, 14 stycznia 2009, 16:31

witam

Posiadam Infinity H&S (dysza 0,15) i potwierdzam wszelkie konstrukcyjne plusy przedmówców. Konstrukcja , czyszczenie przygotowanie do malowania - bajka ;-), podoba mi się zwłaszcza przycisk "długopisowy" którym w mgnieniu oka zmieniamy ustawienie iglicy z określonego na maksymalnej i kolejnym pstryczkiem spowrotem.
Niestety nie udało mi się na modelu uzyskać jeszcze rezultatów takie jak sobie planowałem, czyli bardzo cienka linie (1 mm lub mniej) z minimalnym odkurzem. A testowałem farby MM, Humbrol i Gunze C, rożne wartości rozcieńczenia i ciśnienia roboczego od 0,3atm do 3atm. Może jeszcze nie trafiłem w te właściwe ;-) a może brak jeszcze doświadczenia, w końcu lata świetlne malowałem zwykłym ruskiem..........
Na papierze natomiast rewelacja ....tyle ze ja nie maluje na papierze
pozdrawiam
Andrzej
dzejo
 
Posty: 342
Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2007, 19:21
Lokalizacja: Koło

Re: Badger Velocity

Postprzez iras67 » środa, 14 stycznia 2009, 18:49

W cenie 250 zł H&S nie ma konkurencji jeśli ktoś teraz kupuje "złotą "edycje chińczyków to wyrzuca kasę w błoto....
Czy ktoś używa ten modelhttp://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/product_info.php?cPath=21_49&products_id=111
Pozdrawiam Ireneusz Targoń
http://iras67modele.blogspot.com/
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2266
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez michal.s » środa, 14 stycznia 2009, 18:56

Temat trzeba troszkę uaktualnić, ponieważ aerografy Harder & Steenbeck jak i dodatkowe akcesoria, są już dostępne w Polsce.

Można je nabyć w sklepie :arrow:
Obrazek

Porównywałem ceny przy dzisiejszym kursie euro 4.13 zł. Evolution Two in One jest tylko o kilkanaście złotych droższy, ale dopada nam wysyłka za granicy i pewien niepokój towarzyszący temuż zdarzeniu ;o)

Polski sklep również mogę z czystym sumieniem polecić przyszłym kupującym ;o)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4501
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez greatgonzo » środa, 14 stycznia 2009, 19:03

Kupowałem w tym sklepie. Pierwsza klasa!
Obrazek
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 3480
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez siara1939 » środa, 14 stycznia 2009, 20:23

Ja mam zamowiony 2 in 1 od 24.12.2008 - podobno wyslany dwa dni pozniej i dalej czekam. :(
Kosztowal mnie prawie 300 papiera w stanach + koszt wysylki do mnie na wyspe=15£
Avatar użytkownika
siara1939

Korvettenkapitän PWM'u
 
Posty: 5061
Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2008, 11:19

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » środa, 14 stycznia 2009, 23:46

Fajnie, że jest już dostępny w kraju. Wreszcie będzie można nabyć pojedyncze części zamienne (odpukać-oby nie było potrzeby ;o) ) Z kronikarskiego obowiązku podaję adres sklepu internetowego w Belgii gdzie wychodzi taniej niż u Niemców. Sklep pewny i sprawdzony. Szybka wysyłka i duuuuży asortyment. Fajne są rozrysowane wszystkie części dzięki czemu można dobrać pasującą część zamienną.
http://www.obeeliks.com/
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3225
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Badger Velocity

Postprzez Bathin » czwartek, 15 stycznia 2009, 08:43

Planuję wymianę aerografu, bo mam coraz więcej problemów z moimi piwatami.
Wypatrzyłem sobie ten model:
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aero ... ucts_id=98
Kto ma ten aerograf ?
Avatar użytkownika
Bathin
 
Posty: 916
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:13

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » czwartek, 15 stycznia 2009, 10:13

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):Fajne są rozrysowane wszystkie części dzięki czemu można dobrać pasującą część zamienną.

Te rysunki to kopie listy czesci zamiennych z instrukcji obslugi aerografu. Taka instrukcje dostajesz automatycznie z zakupionym aerografem, a ponadto mozesz ja sobie sciagnac jako pdf ze strony producenta.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2017
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Bathin » czwartek, 15 stycznia 2009, 10:36

michal.s napisał(a):Temat trzeba troszkę uaktualnić, ponieważ aerografy Harder & Steenbeck jak i dodatkowe akcesoria, są już dostępne w Polsce.

Ja widzę raptem jeden model.
Avatar użytkownika
Bathin
 
Posty: 916
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:13

Re: Badger Velocity

Postprzez mr.jaro » czwartek, 15 stycznia 2009, 10:44

dzejo napisał(a):Niestety nie udało mi się na modelu uzyskać jeszcze rezultatów takie jak sobie planowałem, czyli bardzo cienka linie (1 mm lub mniej) z minimalnym odkurzem.

By wiecznie nie walkowac tego samego, zajrzyj pod ten link: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=76&t=56&p=61137#p61137. Tam powinienes znalezc opis kilku czynnikow wplywajacych na jakosc wynikow malowania aerografem.


Bathin napisał(a):Wypatrzyłem sobie ten model:
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aero ... ucts_id=98
Kto ma ten aerograf ?

Akurat ten model nie robi wrazenia, by dal sie uzupelnic na przyklad poprzez dokupienie wiekszego zbiorniczka, ale trzebaby to dokladniej sprawdzic, bowiem zbiorniczek daje sie zdejmowac. Zdaje sie, ze standardowo model ten wyposazony jest w teflonowe uszczelki dyszy i iglicy, co wynika z listy czesci zamiennych: http://www.harder-airbrush.de/download/Ultra.pdf.


MIRO napisał(a):Części zamienne - Velocity i Evolution chyba na równi.

Tego nie bylbym pewien. Do aerografow H&S, ktore byly produkowane przed dwudziestu laty nadal dostaniesz kazda czesc zamienna i tak bedzie rowniez w przyszlosci. Mozliwie dalekoidaca i dlugotrwala zamiennosc i standaryzacja (co za okropne okreslenie) czesci wynika wlasnie z wyzej wspomnianej polityki firmy. Natomiast do mojego staruszka firmy Badger dostawa czesci zamiennych skonczyla sie w momencie zaprzestania jego produkcji, czyli po okolo 5-8 latach od jego nabycia. Tego komentowac nie trzeba.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2017
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy Evolution firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » czwartek, 15 stycznia 2009, 11:20

Bathin napisał(a):
michal.s napisał(a):Temat trzeba troszkę uaktualnić, ponieważ aerografy Harder & Steenbeck jak i dodatkowe akcesoria, są już dostępne w Polsce.

Ja widzę raptem jeden model.

Zle patrzysz.
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/index.php?cPath=21_51
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/index.php?cPath=21_50
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/index.php?cPath=21_49
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/index.php?cPath=21_48
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2017
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Badger Velocity

Postprzez Bathin » czwartek, 15 stycznia 2009, 11:42

mr.jaro napisał(a):
Bathin napisał(a):Wypatrzyłem sobie ten model:
http://www.aerografia.com.pl/sklep/aero ... ucts_id=98
Kto ma ten aerograf ?

Akurat ten model nie robi wrazenia, by dal sie uzupelnic na przyklad poprzez dokupienie wiekszego zbiorniczka, ale trzebaby to dokladniej sprawdzic, bowiem zbiorniczek daje sie zdejmowac. Zdaje sie, ze standardowo model ten wyposazony jest w teflonowe uszczelki dyszy i iglicy, co wynika z listy czesci zamiennych: http://www.harder-airbrush.de/download/Ultra.pdf.

Dzięki, mam jeszcze pytanko bo z rysunku i fotki to nie wynika, Czy w komplecie jest też końcówka z gwintem na wężyk ?
Avatar użytkownika
Bathin
 
Posty: 916
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:13

Re: Badger Velocity

Postprzez mr.jaro » czwartek, 15 stycznia 2009, 12:50

Bathin napisał(a):Czy w komplecie jest też końcówka z gwintem na wężyk ?

Owszem, widac. Fotografia na przytoczonym przez Ciebie linku pokazuje aerograf z koncowka przeznaczona dla "samouszczelniajacej sie" szybkozlaczki. A szybkozlaczki gwintu nie wymagaja, inaczej nie nazywalyby sie szybkozlaczkami, tylko nakretkami (lub podobnie). Szybkozlaczka jest po prostu wtykana na owa koncowke. Jesli wlasciwie wyszukalem, tutaj, pod numerem 104063 figuruje wlasnie taka koncowka dla szybkozlaczki: http://www.harder-airbrush.de/download/Verbindungselemente.pdf. O ile sobie przypominam, moje aerografy H&S byly wyposazone w te koncowke, ale dla pewnosci zapytaj handlarza, czy przedstawiona na zdjeciu koncowka znajduje sie w komplecie. Te koncowke mozna odkrecic od obudowy zaworu powietrza (numer czesci 123253), bowiem pod jej kolnierzem istnieje gwint, na ktory powinny pasowac rowniez normalne, nakrecane koncowki. Na tym zdjeciu pokazano aerografy z widocznym gwintem na korpusie zaworu powietrza (koncowka do szybkozlaczki jest odkrecona): http://www.harder-airbrush.de/ultra_01.html.

Rozejrzyj sie na stronie producenta: http://www.harder-airbrush.de/.

Hmm, byc moze rozsadne byloby przeniesienie niektorych informacji stad do wlasciwego watku o H&S...
Ostatnio edytowano czwartek, 15 stycznia 2009, 13:06 przez mr.jaro, łącznie edytowano 1 raz
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2017
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Badger Velocity

Postprzez Bathin » czwartek, 15 stycznia 2009, 13:03

Dzięki wielkie.
Avatar użytkownika
Bathin
 
Posty: 916
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:13

Następna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości