Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » piątek, 26 lutego 2016, 10:07

Puszką z powietrzem za dużo nie pomalujesz. Bardzo nieekonomiczne podejście. Kasę zamiast wydawać na puszki odkładaj na kompresor.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Reklama

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mlusiak » piątek, 26 lutego 2016, 18:12

A jaki kompresor byś sugerował? Chciałbym coś co mogę zamówić, podłączyć i używać. Nie bardzo mam czas budować "lodówkowca".
mlusiak
 
Posty: 218
Dołączył(a): niedziela, 6 lipca 2014, 01:15
Lokalizacja: Gdynia, PL | Lund, SE

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez MadYarpen » piątek, 26 lutego 2016, 18:16

Jest MILIJON wątków na forum na ten temat. Polecam poszukać, wszystko będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
MadYarpen
 
Posty: 379
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 17:53

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez macias13_84 » poniedziałek, 7 marca 2016, 23:15

Na rynku pojawiły się czeskie (budżetowe/kopie?) Infinity od H&S. czyli Blue-line miał ktoś to w ręku macał?

http://www.airbrush-shop.cz/iwata/eshop ... 2-BlueLine

Z tego co widać w stosunku do Infinity brakuje regulacji twardości/oporu spustu.
Obrazek

No i rzecz jasna tzw Quick Fix(pochodzi od modeli Hansa/Evolution) czyli dynks służący do szybkiej regulacji wielkości plamki nie jest skalowany
Obrazek




I pytanie kompletnie z innej beczki. Ostatnio zauważyłem że w Evolutionie po czyszczeniu poprzez przedmuchanie aero (odkręcenie/poluzowanie głowicy tak aby zaczął "bombelkować" w zbiorniczku) cześć farby ze zmywaczem ucieka mi tylną uszczelką, i po pewnym czasie leżakowania skleja mi iglicę z rzeczoną uszczelką w miejscu zaznaczonym okręgiem.
Obrazek
Pora już na wymianę uszczelek czy po prostu przestać w ten sposób przedmuchiwać aero?
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 11:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » wtorek, 8 marca 2016, 01:50

Po przedmuchaniu wyjąć iglicę i przetrzeć chusteczką z rozcieńczalnikiem. Kłopot ustąpi :D
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4682
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 8 marca 2016, 12:48

I sprawdzić, czy czynnik myjący dobrze jest dobrany do rodzaju farb, niektóre pod jego wpływem mogą się żelować i zalegać przy uszczelce, sklejając ją. Można szczoteczką do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych (do nabycia za grosze w hipermarketach i kosmetycznych) wyczyścić ten kanał.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9955
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez giberes » wtorek, 8 marca 2016, 12:52

Ja dodam, ze miałem podobny problem w swoim procon boy. Pomogło, jak kupiłem lubrykant do aero i odrobinę to miejsce smaruję po myciu- od tej pory ani razu się nie skleiło.
Odnośnie przedmuchiwania- taka metoda czyszczenia jest w moim przypadku zalecana w instrukcji użytkowania.
Non omnis moriar, zostanie po mnie parę modeli, które żona wyrzuci.
Avatar użytkownika
giberes
 
Posty: 281
Dołączył(a): niedziela, 22 sierpnia 2010, 19:15
Lokalizacja: Białystok

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez macias13_84 » wtorek, 8 marca 2016, 14:11

Farby zmywam mieszanką 50/50 Izopropanol99+aceton(zmywa kompletnie wszystko), ostatnio zacząłem z tego powodu(sklejania iglicy) rozbierać aero co do śrubki jeżeli ma dłużej poleżeć, pomyślałem że może aceton namieszał
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 11:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez golf czarny » środa, 28 grudnia 2016, 12:02

Dzień dobry,
To zupełny debiut i powitanie. Uprzejmie proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Zamierzam zakupić H&S Ultra w zamyśle do malowania skali 1:72, 1:48 a mój dylemat dotyczy zakupu wersji "solo" czy "2w1". Rożnica wynosi ok.100 zł a mnie nie interesuje większy pojemnik a jedynie możliwość używania większej dyszy ( do lakierów/werniksów bezbarwnych, sidoluxu jak będę musiał ) . W opisie zestawu "2w1" nie ma igły 0,4 mm ( z tego co pamiętam) . Czy ona jest zatem niezbędna? Czy wystarczy zakup dyszy 0,4mm i będę miał "2w1 wersje bez kubeczka" za ok 50 zl taniej?
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 14:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » środa, 28 grudnia 2016, 12:09

Częsta wymiana bebechów to prosta droga do piekła. Jeśli koniecznie chcesz Ultrę, kup Solo i za 60 zeta kup jakiegoś chińczyka do podkładów i lakierów.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez golf czarny » środa, 28 grudnia 2016, 12:17

Hmm...właściwie ciekawy pomysł. A jeszcze proszę, bo wcale nie czuje się pewnie w moim wyborze, o rozwinięcie "jeśli koniecznie..."
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 14:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » środa, 28 grudnia 2016, 12:53

Igła do 0,4 jest również w zestawie 2w1. Ja zestawu 0,4 użyłem tylko raz, kiedy zepsuła mi się dysza 0,2. Przy skali 1:72 słabo się przydaje, jeśli robisz większe modele, możesz się zastanowić- czy mieć zestaw awaryjny za 100 zł.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9955
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » środa, 28 grudnia 2016, 12:56

Wiesz, Ultra to dość dobry aerograf, ale jej magia polega tylko i wyłącznie na jej cenie w Polsce. To tak jak byś kupił Mercedesa klasy A za 99tys. Niby jest to Mercedes tylko kompletnie goły. Jak byś wybrał Focusa za te same pieniądze, to masz to samo + kupę wyposażenia.

Tak więc jeśli nie przeszkadza Ci zakup zagranicą, udaj się naprzykład do tego sklepu i zobacz Procon PS-267, który w pieniądzach Ultry posiada regulację plamki czy zdjemowaną osłonę iglicy (bardzo przydatna do szczegółów. Z tego sklepu zamawiałem już dwa aerografy (Procony), od zamówienia w siedem dni masz sprzęt w domu.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez golf czarny » środa, 28 grudnia 2016, 13:14

offtopic Czyli do werniksów /sidoluksów/ na wierzch pomimo ,ze np: vallejo zaleca 0,4 mogę stosować 0,2 ? I podobnie do podkładów , mr.surfercerów?
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 14:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » środa, 28 grudnia 2016, 13:20

Tak, można użyć 0.2 do lakierów i podkładu. Nie jest to ideał, ale nic nie stoi na przeszkodzie byś z czasem kupił do tych rzeczy inny aerograf - tak jak Ci proponowałem - chiński BD-130 z iglicą 0.3 kosztuje 60 zł i da radę.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron