Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » sobota, 2 grudnia 2017, 15:01

W piwatach. Tam to on najczęściej w ogóle nie działa.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez wacus47 » sobota, 2 grudnia 2017, 18:43

potez napisał(a):różnica pomiędzy proconem a iwatą jest taka jak miedzy VW a Audi.
Niby to samo ale nie to samo 8-)


I czym się ta lepszosc objawia? Lepsza atomizacja farby? Trwalszy chrom? Lżej chodź spust? Czy może to właśnie takie roznice jak z VW i Audi gdzie zawieszenie, silnik i elektronika są te same, a różnice objawiają się w bardziej dopracowanym wnętrzu i mniej skrzypiących plastikach? Bo jeżeli to właśnie takie roznice to one będą zauważalne tylko dla estety, albo onanisty sprzętowego.
wacus47
 
Posty: 315
Dołączył(a): piątek, 15 lutego 2008, 11:14
Lokalizacja: Zgierz

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez xenomorph » sobota, 2 grudnia 2017, 19:01

Mam Harder & Steenbeck Infinity CRplus i jakoś daje radę.
Co kto lubi. Wcześniej malowałem polskim aero za 50pln.
Mniej zabawy w czyszczenie, ale więcej w ustawienia.

Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1640
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 12:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » sobota, 2 grudnia 2017, 20:35

Patterson napisał(a):Jakie macie zdanie o dolnej regulacji ciśnienia? Czytałem dużo złego o niej, że szybko się psuje i o problemach ze szczelnością.

Genialna i niezbędna do malowania rzecz. Działa zawsze w iwacie i proconie.
@wacus 47: na pierwszy rzut oka to jest to samo. Ale inny material i profil dysz robi swoje. Dokladnie jak miedzy vwejem i audi, mozesz jeszcze skode do tego dorzucic: inne zawieszenia inne silniki inne materialy. Każdy z tych samochodów inaczej jeździ I za to sie płaci. Chociaż każdym dojedziesz z punktu a do punktu b.
Przy dzisiajszych cenach modeli w 48 czy 35 bardzo dobre aero to kilka modeli mniej na zapasie.
Znam takich co mają modeli w składziku za kilka tysięcy złotych skitrane a żałują na aero wydać kilka stówek i męczą się z różnymi wynalazkami. Jak ktoś spróbuje to wie na czym polega różnica. Jak nie spróbuje to będzie pisał...
Lepsza atomizacja to słowo klucz do zrozumienia w czym jest pies pogrzebany. I dlaczego warto jak cie stac wydać kasę na Custom Microna. 8-)
Tyle w temacie onanizmu sprzętowego.
Ostatnio edytowano sobota, 2 grudnia 2017, 21:13 przez potez, łącznie edytowano 1 raz
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » sobota, 2 grudnia 2017, 21:00

PS-770 czy Olympos MP-200 niczym Custom Micronom nie ustępują. Różnice są na poziomie preferencji osobistych. Pomijam kwestię możliwości zamiany części pomiędzy wymienionymi.

O materiałach to możemy rozmawiać przy HS, gdzie dysza jest z błota, nie przy Proconach czy Olymposach.

I to i tak nie ma znaczenie, bo ludzie i tak będą kupować Ultry.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » sobota, 2 grudnia 2017, 21:12

I z ostatnim zdaniem całkowicie się zgadzam. :mrgreen:
Dla przypomnienia od czego się zaczęła ostatnia dyskusja : bohdan się przesiadł na iwatkę z H&Sa i odleciał jak użył. Taka była dla niego ODCZUWALNA różnica. A czy warto za to płacić, to już każdy sobie sam musi odpowiedzieć.
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Atlis » sobota, 2 grudnia 2017, 21:14

Dla mnie też była odczuwalna różnica kiedy się przesiadłem z Infinity na Olymposa Micron... A cena ta sama.
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 14:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez golf czarny » sobota, 2 grudnia 2017, 21:27

Odpowiem jako zupełny zlepiacz:
dostałem chińczyka z czymś w gratisie- byłem szczęśliwy,ze malował ale nieszczęśliwy,że malował sporo dookoła,
kupiłem więc używanego Evolution powiedzmy za połowę ceny- byłem szczęśliwy,że go mam, nieszczęśliwy ,że słabo maluje, szczęśliwy ,że odkryłem co mu jest, nieszczęśliwy,że muszę dopłacić, szczęśliwy, że zaczął malować, nieszczęśliwy,że ledwo go ogarniam, szczęśliwy,że jednak, trochę ogarnąłem więc
kupiłem
używanego ps-267 także za pół ceny i wreszcie przestałem przeżywać a zacząłem malować.
Jedyne co wiem teraz,że chciałbym coś co dobrze maluje na 0,5. A wogóle 0,2 na początek to się mało przydaje.
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 14:01

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » sobota, 2 grudnia 2017, 21:53

Atlis napisał(a):Dla mnie też była odczuwalna różnica kiedy się przesiadłem z Infinity na Olymposa Micron... A cena ta sama.

Za swojego Customa Microna red edition 0,18mm dałem równo 1000 zeta, nie przepłaciłem 8-)
A tyle ile kosztuje infiniti kosztuje sciagnieta z japoni Iwatka HP-CH nawet jeżeli przyjdzie zapłacić VAT. Jak sie uda nie zapłacic to kosztuje tyle co procon z polskiej dystrybucji.
I robi to co napisał golfczarny - po prostu maluje. Gęsta czy rozcieńczona farba, daje radę na wszystkim a regulacja ciśnienia zaworkiem na aerografie bezcenna.
Zresztą o aerkach to już KRL pisał, akurat nie przypominam sobie, żeby H&S w ogóle było sensownym zakupem jest tyle lepszych opcji...
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez wacus47 » sobota, 2 grudnia 2017, 23:22

potez napisał(a):
Patterson napisał(a):Jakie macie zdanie o dolnej regulacji ciśnienia? Czytałem dużo złego o niej, że szybko się psuje i o problemach ze szczelnością.

Genialna i niezbędna do malowania rzecz. Działa zawsze w iwacie i proconie.
@wacus 47:
Lepsza atomizacja to słowo klucz do zrozumienia w czym jest pies pogrzebany. I dlaczego warto jak cie stac wydać kasę na Custom Microna. 8-)
Tyle w temacie onanizmu sprzętowego.


Hmm... czyżby 2.0 TFSI w Skodzie było inne od tego w Audi A4? ;o)

A co do aero. Wbiłeś mi ćwieka z tą atomizacją. Dla mnie to jedyne w zasadzie kryterium oceny dla aerografu. Naprawdę Custom Micron ma ją lepszą od zwykłej Tamiyi HG? Oczywiście mam tu na myśli odczuwalnie lepszą na naszych modelarskich farbach typu Tamiya, Gunze. Ja wielkiego doświadczenia nie mam bo korzystałem do tej pory jedynie z piwaty, H&S Ultra i Tamiyi HG 0,2mm. W przypadku dwóch ostatnich ten parametr wypadał na korzyść Niemca. Biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie przyjmuje to na wiarę :) Może kiedyś się skuszę.
wacus47
 
Posty: 315
Dołączył(a): piątek, 15 lutego 2008, 11:14
Lokalizacja: Zgierz

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez potez » sobota, 2 grudnia 2017, 23:42

wacus47 napisał(a):Hmm... czyżby 2.0 TFSI w Skodzie było inne od tego w Audi A4? ;o)

a wiesz co jest dalej w A4 po 2.0 TFSI?
A4 kończy się tak: https://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/a4/rs-4-avant.html
i to jest sens różnicy.
wacus47 napisał(a): Naprawdę Custom Micron ma ją lepszą od zwykłej Tamiyi HG? Oczywiście mam tu na myśli odczuwalnie lepszą na naszych modelarskich farbach typu Tamiya, Gunze.

zapytaj grzegorza75...albo popatrz na jego modele 8-)

wacus47 napisał(a):Ja wielkiego doświadczenia nie mam bo korzystałem do tej pory jedynie z piwaty, H&S Ultra i Tamiyi HG 0,2mm.

i tyle w temacie onanizowania sprzętowego 8-)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez shadowmare » sobota, 2 grudnia 2017, 23:49

Ja się przesiadłem z HS Solo na Ps-289 i przepaść jest. Iwaty w rękach nie miałem ale wierzę, że lepsza.
Podpisuję się obiema rękami pod stwierdzeniami o tym, że HS to glut, że też się tyle czasu z tym dziadostwem męczyłem :twisted:
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1578
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:54

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez tomek_chacewicz » niedziela, 3 grudnia 2017, 00:02

Ciekawe rzeczy piszecie, a właśnie zastanawiałem się czy swojego PS-270 nie zamienić na coś "niemieckiego". Ale czy tylko ja tak mam, że praktycznie po każdym malowaniu, trzeba go rozkręcić, wyjąć igłę, dokładnie wyczyścić? Inaczej po kilku dniach przestoju się zakituje, dokładne przedmuchanie nic nie daje.
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 14:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez cooper69 » niedziela, 3 grudnia 2017, 00:14

tomek_chacewicz napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie, a właśnie zastanawiałem się czy swojego PS-270 nie zamienić na coś "niemieckiego". Ale czy tylko ja tak mam, że praktycznie po każdym malowaniu, trzeba go rozkręcić, wyjąć igłę, dokładnie wyczyścić? Inaczej po kilku dniach przestoju się zakituje, dokładne przedmuchanie nic nie daje.


To czym Ty malujesz? Błotem?
Obecne zainteresowania - pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele czołgów).

Pozdrawiam
Rafał Dzięgielewski made by 71
Avatar użytkownika
cooper69
 
Posty: 863
Dołączył(a): środa, 8 kwietnia 2015, 11:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez wacus47 » niedziela, 3 grudnia 2017, 00:23

potez napisał(a):
wacus47 napisał(a):Hmm... czyżby 2.0 TFSI w Skodzie było inne od tego w Audi A4? ;o)

a wiesz co jest dalej w A4 po 2.0 TFSI?
A4 kończy się tak: https://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/a4/rs-4-avant.html
i to jest sens różnicy.
wacus47 napisał(a): Naprawdę Custom Micron ma ją lepszą od zwykłej Tamiyi HG? Oczywiście mam tu na myśli odczuwalnie lepszą na naszych modelarskich farbach typu Tamiya, Gunze.

zapytaj grzegorza75...albo popatrz na jego modele 8-)

wacus47 napisał(a):Ja wielkiego doświadczenia nie mam bo korzystałem do tej pory jedynie z piwaty, H&S Ultra i Tamiyi HG 0,2mm.

i tyle w temacie onanizowania sprzętowego 8-)



Modele Grzegorza widziałem, ale nie wiedziałem, że malowane Micronem. Modele są mistrz to fakt. Powłoka, cienie, wzorowe.
A co do onanizowana sprzętowego chyba, źle to odebrałeś. Ja sam uwielbiam dobre narzędzia i mam takich trochę tylko w innym hobby.
wacus47
 
Posty: 315
Dołączył(a): piątek, 15 lutego 2008, 11:14
Lokalizacja: Zgierz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości