Strona 3 z 6

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 12:10
przez karolkonw
to ciekawe... meserszmit kazden jeden w kazdej skali to 11 stron tematu tutaj KARAS duma &honor polski wtryskowy nie jakies zywice i nic.. no prawie nic:(

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 12:31
przez Łukasz_K
karolkonw napisał(a):to ciekawe... meserszmit kazden jeden w kazdej skali to 11 stron tematu tutaj KARAS duma &honor polski wtryskowy nie jakies zywice i nic.. no prawie nic:(


Wszyscy siedzą cicho co aby złego słowa o nim nie powiedzieć :roll:

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 12:36
przez apsynth
astarott napisał(a):
GrzeM napisał(a):
apsynth napisał(a):Nie zachowały się żadne zdjęcia więc do końca nie wiadomo jak wyglądała.

Zdjęcia są, z Dęblina. Kołyskę widać, ...


A kolega by się tymi zdjęciami podzielił?


Też poproszę...
Z tego co wiem to nawet Pan Sikora i Pan Glass nie wiedzieli jak do końca wyglądała i nie widziałem jej szkiców w żadnym opracowaniu.

potez napisał(a):Hmmm...
To ja, tak dwa pytania na szybko: jak wyglądają lotki w statecznikach :oops:
Czym się rożnił silnki pegaz od silnika bristol :oops:
Jak już coś piszecie ludzie, to przynajmniej zastanawiajcie sie co :roll:


Ok, ok... statecznik poziomy i stery wysokości ;)

Co do różnic w silnikach w AJ Press - Monografie Lotnicze 023 - PZL P-23 Karaś strona 88 są zdjęcia obu silników - mogę Ci podesłać skan na mejla.
Silniki dokładnie nazywały się Pegaz II M2 i Bristol Pegazus VIII.

Biję się w pierś za zbytnie upraszczanie ;)

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 13:02
przez Ralf_S
karolkonw napisał(a):to ciekawe... meserszmit kazden jeden w kazdej skali to 11 stron tematu tutaj KARAS duma &honor polski wtryskowy nie jakies zywice i nic.. no prawie nic:(


Bo na meserszmitach każdy się zna :P
A Karaś to już High Level 8-)

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 13:05
przez karolkonw
no ja kumam ze jest mniej ksiazek ale do planow zawsze mozna przylozyc RWD od ibg okazalo ponizej oczekiwan a karas?

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 14:10
przez GrzeM
astarott napisał(a):
GrzeM napisał(a):
apsynth napisał(a):Nie zachowały się żadne zdjęcia więc do końca nie wiadomo jak wyglądała.

Zdjęcia są, z Dęblina. Kołyskę widać, ...


A kolega by się tymi zdjęciami podzielił?

Tu są:
https://youtu.be/qWTzS2aGJZg?t=2m29s
Dokładnie 2:29 minuta filmu. To bardzo dobra książka. Są też w PKL poświęconym niemieckim zdjęciom polskich wraków, bodaj tom IV cz. 1.

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 14:14
przez iras67
apsynth napisał(a):- późne serie Karasia B miały reflektor tylko na prawej goleni,
.

Z reflektorami Karasia jest trochę pokrętnie. Przy okazji rozgryzania sprawy slotów znalazłem zdjęcie Karasia A zrobione w Toruniu przy okazji szkolenia Bułgarów gdzie reflektora nie ma na lewej patrząc od strony pilota...
Obrazek
Widać te zagadkowe sloty lub blachy które je zastąpiły .Dla jasności jeszcze zdjęcie z Okęcia z ujęciem z boku widać znaczną różnice z prototypem ."ewentualne sloty" przylegają bardzo wyraźnie do skrzydeł. Tak ma wyglądać to miejsce po tych wszystkich poprawkach w Karasiach A z Września 39?
Obrazek
zdjęcia pochodzą z tomu 14 WLU Wrzesień 39
Dla porównania sloty w prototypie
Obrazek

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 14:38
przez Łukasz_K
iras67 napisał(a):
apsynth napisał(a):- późne serie Karasia B miały reflektor tylko na prawej goleni,
.

Z reflektorami Karasia jest trochę pokrętnie. Przy okazji rozgryzania sprawy slotów znalazłem zdjęcie Karasia A zrobione w Toruniu przy okazji szkolenia Bułgarów gdzie reflektora nie ma na lewej patrząc od strony pilota...
Obrazek


Lewy reflektor był ruchomy, ustawiany przez pilota, a poniżej niego reflektor sygnalizacyjny, prawy był nieruchomy. Jak widać na zdjęciu ten egzemplarz nie ma stałego prawego. no chyba że apsynth pisze o tym drugim prawym 8-)

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 14:50
przez apsynth
astarott napisał(a):
iras67 napisał(a):
apsynth napisał(a):- późne serie Karasia B miały reflektor tylko na prawej goleni,
.

Z reflektorami Karasia jest trochę pokrętnie. Przy okazji rozgryzania sprawy slotów znalazłem zdjęcie Karasia A zrobione w Toruniu przy okazji szkolenia Bułgarów gdzie reflektora nie ma na lewej patrząc od strony pilota...
Obrazek


Lewy reflektor był ruchomy, ustawiany przez pilota, a poniżej niego reflektor sygnalizacyjny, prawy był nieruchomy. Jak widać na zdjęciu ten egzemplarz nie ma stałego prawego. no chyba że apsynth pisze o tym drugim prawym 8-)


Na zdjęciu, które zamieściłeś nie ma reflektora po prawej stronie... patrząc z pozycji pilota ;) także ten... piszę o tym drugim prawym ;). W pudełku są dwa zestawy goleni i jeśli w Karasiu B będzie tak samo to wystarczy pokombinować i można mieć Karasia bez reflektorów :).

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 15:54
przez potez
iras67 napisał(a):[
Widać te zagadkowe sloty lub blachy które je zastąpiły

Po prostu zostały zamkniete. Wystają wtedy kiedy są otwarte a takie zawsze były na ziemidopóki ich nie zablokowano. Na zdjęciach wraków widać, że jak zostaną urwane to jest podcięcie na nie w krawędzi natarcia skrzydła.

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 17:31
przez Drunkmaster
[youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=LU9BXg39liM[/youtube]

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: czwartek, 8 czerwca 2017, 19:05
przez potez
apsynth napisał(a):Co do różnic w silnikach w AJ Press - Monografie Lotnicze 023 - PZL P-23 Karaś strona 88 są zdjęcia obu silników - mogę Ci podesłać skan na mejla.
Silniki dokładnie nazywały się Pegaz II M2 i Bristol Pegazus VIII.

Biję się w pierś za zbytnie upraszczanie ;)

Za skan dziękuję mam oryginał na półce. Przeczytaj co tam pisze dokładnie na stronie 58 o tych silnikach. A jeśli masz słaby skan to popatrz tutaj:
Obrazek

Tłumacząc na polski to będzie tak silnik Pegaz VIIIA w wersji B bądź też Pegaz II M w wersji A. Tak zapisano na tabliczce znamionowej w instrukcji obsługi: http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php ... talog/1348
Oryginały tych silników nazywały się Bristol Pegasus IIM2 i Bristol Pegasus VIIIA.
To tak a propos upraszczania...

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2017, 08:33
przez Łukasz_K
a tak z innej beczki, nadajnik był od strony obserwatora a odbiornik od strony pilota czy na odwrót?

Obrazek

Obrazek

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2017, 08:53
przez Grzegorz Stróżek
Oba były za plecami pilota, zwrócone frontami do obserwatora.
Odbiornik podwieszony do ramy, tuż nad blatem, a nadajnik pod blatem.

Re: [Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - !:72 - IBG - już niedługo!

PostNapisane: wtorek, 13 czerwca 2017, 11:11
przez Adam
Ostatnio na Fieście kupiłem PZL. 23A.
Mam nadzieję, że będzie tylko prosto z pudła. Będę testował na nim nowe farby, które też kupiłem na Fieście.
Widziałem tutaj sporo pytań dotyczących Karasia. To zmobilizowało mnie do przejrzenia moich zasobów. Wydłubałem to:
1. Monografie nr 23, już o nich pisano tutaj.
2. TBIU PZL 23,42 i 43 Karaś
3. Mini Replika 1/97, 1/98, 2/98, 3/98, 4/98 2/1999, 46, 47, 53 Tu jest pierwsza część artykułu gdzie jest druga jeszcze nie wiem).
4. Model Hobby nr 21
5. Super model 4(24)2009.
Sporo tego i trochę trudno mi się podzielić wszystkim, ale będę się starał na bieżąco dopowiadać na pytania, oczywiście jak czas pozwoli.
Po przejrzeniu tego Ufff, wyjaśniło mi się malowanie wnętrza, było tak jak jest w instrukcji malowania IBG, w mojej głowie była stara informacja, że wnętrze było srebrne. W mojej literaturze jednoznacznie wszyscy pisali, że to khaki,

Adam.