Strona 3 z 12

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: środa, 11 lipca 2018, 17:17
przez MarCo
Krzysiek Kowalik napisał(a):Jest :)
edit. A jednak od 16.07 :/

Sprzedaż już się rozpoczęła, wysyłka od 16 lipca. Zapewne chłopaki mają dużo zamówień i pakowania, cierpliwości :D
Aczkolwiek wnioskując po wpisie z blogu AH niektórzy już ten model mają.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: środa, 11 lipca 2018, 21:26
przez Mecenas
MarCo napisał(a):Aczkolwiek wnioskując po wpisie z blogu AH niektórzy już ten model mają.

Współwłaściciel firmy...do tego to jest test-shot a nie seryjny produkt.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 09:36
przez MarCo
Mecenas napisał(a):Współwłaściciel firmy...do tego to jest test-shot a nie seryjny produkt.

Hm, miałem na myśli ten wpis - zrozumiałem, że ktoś pisze jako gość, nie współwłaściciel i że już ma model, bo "zrobił pierwszą inspekcję". Mogło mnie zmylić pytanie o blaszkę - założyłem, że osoba związana z firmą powinna wiedzieć, co będzie zawierał jedyny obecnie wydawany model.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 09:38
przez Mac Eyka
We wtorek mieliśmy spotkanie IPMS Warszawa. I podczas spożywania napojów różnistych zaskoczyła nas miła niespodzianka. Mieliśmy okazję obejrzeć wypraski "jedenastki" oraz budowane modele. Fajnie wyglądają. Chyba nareszcie mamy dobry model tego zacnego samolotu w 1/72.


I po co wydałem tyle hajsu na Azura? :mrgreen:

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 09:44
przez net_sailor
MarCo napisał(a):
Mecenas napisał(a):Współwłaściciel firmy...do tego to jest test-shot a nie seryjny produkt.

Hm, miałem na myśli ten wpis - zrozumiałem, że ktoś pisze jako gość, nie współwłaściciel i że już ma model, bo "zrobił pierwszą inspekcję". Mogło mnie zmylić pytanie o blaszkę - założyłem, że osoba związana z firmą powinna wiedzieć, co będzie zawierał jedyny obecnie wydawany model.

Widocznie ów osobnik ma (lub miał!) w rękach tylko gołą ramkę test-shotu. Przecież oba zestawy junior i expert posiadają blaszki, więc tym pytaniem gość się zdradził, że nie widział jeszcze pełnego zestawu.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 10:50
przez iras67
No i dało się bez tego medialnego jazgotu zrobić fajny zestaw.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 11:50
przez bravo112
Witam
to i ja wnieszam sie do dyskusji
chwalicie i chwalicie zestaw jedenastki - na tym Forum i na innym tez
a czy nikt z was nie widzi tej kraty na skrzydlach???
Oczywiscie ogladalem tylko zdjecia zestawu pokazane przez Arma Hobby
ale obawiam sie, ze w rzeczywistosci bedzie nie lepiej
a szkoda, bo cala reszta na dobrym poziomie
Pozdrawiam Bravo112

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 12:18
przez GrzeM
bravo112 napisał(a):a czy nikt z was nie widzi tej kraty na skrzydlach???

A na prawdziwym samolocie nie widzisz "kraty"???
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ze względu na stosowaną technologię (blacha żłobkowana nitowana na zakładkę) PZLe miały o wiele bardziej wyraźne linie podziału niż np. Spitfire czy Messerschmitty.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 12:18
przez iras67
bravo112 napisał(a):a czy nikt z was nie widzi tej kraty na skrzydlach???
Jak skleisz razem płat to spód odlany poprawnie zasłoni te górne zęby na krawędzi.

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 12:40
przez bravo112
Krate widze ale niestety nie widze wglebnej linii miedzy blachami
w modelu jest troche zbyt wyrazna - ale zobaczymy jak bedzie w budowie
Dzieki za zdjecia

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 14:30
przez GrzeM
Wgłębne linie to po prostu konwencja, przyjęta obecnie przez wszystkich najważniejszych producentów modeli, pozwalająca na zaznaczenie linii podziału blach. Ułatwiają one stosowanie współczesnych technik malowania i wykańczania modeli (weathering), dobrze przyjmują wash itp.
Linie podziału na skrzydle P.11c były, choć pasy blachy łączono na zakładkę. Oddanie tego idealnie w skali 1/72 jest niemożliwe.
Więcej zdjęć (samolotu i modelu) znajdziesz na naszym blogu: http://armahobbynews.pl/blog/tag/pzl-p-11c/

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 15:38
przez Artur Rzepka
Mnie ta krata nie przeszkadza, wręcz nawet jestem na tak (nie będzie się odcinała od wgłębnych linii podziałowych jak w P.7). Chociaż wydaje mi się, że przy tej ostrości rowków, która teraz została uzyskana, efekt "zakładkowości" byłby jeszcze bardziej widoczy. Zresztą, trochę małe OT, ale z pewnym dystansem przypatruje się wszelkiemu biciu w bęben odnośnie tego tematu jak i "Łosia", jakby każdy błąd/inna koncepcja projektanta była na miarę narodowej zdrady i "to poczekamy na odpowiedź drugiego producenta i vice versa". :lol:

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 15:49
przez Wojciech Perkowski
GrzeM napisał(a):... na skrzydle P.11c ...... pasy blachy łączono na zakładkę. Oddanie tego idealnie w skali 1/72 jest niemożliwe...............


Wystarczyłoby odwzorowanie bardzo dobre w miejsce idealnego, że się tak przyczepię do słówek ;o) (choć to nie moje skala). Proszę nie traktować tej uwagi jak krytykę, ale zachętę do rozważenia przy kolejnych pezetelach (i nie tylko).

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 16:19
przez Artur Rzepka

Re: [1:72] Lotnicze nowości i zapowiedzi rynkowe

PostNapisane: czwartek, 12 lipca 2018, 18:12
przez MarCo
Obrazek

Znowu będę czarnym baranem i nie pobiegnę jak stado białych ścieżką zachwytu.

GrzeM napisał(a):Wgłębne linie to po prostu konwencja, przyjęta obecnie przez wszystkich najważniejszych producentów modeli, pozwalająca na zaznaczenie linii podziału blach. Ułatwiają one stosowanie współczesnych technik malowania i wykańczania modeli (weathering), dobrze przyjmują wash itp.
Linie podziału na skrzydle P.11c były, choć pasy blachy łączono na zakładkę. Oddanie tego idealnie w skali 1/72 jest niemożliwe.


Grzesiek, w odwrotnej kolejnosci odpiszę, ale tak mi bardziej pasuje. Lecisz sloganem z blogu - przecież to brzmi jak jakiś przekaz dnia. Daj spokój, wymyśl coś lepszego. Najzabawiniejsze, że to co piszesz to jest prawda, ale nie aplikuje do tematu którym się zajmujemy.

Obrazek

Mówimy o łączeniu pasów blachy na zakładkę wzdłuż fali - na żebrach (poz 1 na zdjęciu). Ta zakładka to było nałożenie dwóch płaskich fragmentów blachy na siebie i nitowanie wypukłym nitem do żebra płata. Te pasy były (mniej-więcej - zależy w którym miiejscu) na poziomie środka fali i miały szerokość (o ile nie mylę) 3,5 pełnej fali w realu (czyli trzy dołki i trzy górki). Oprócz tego blacha była również łączona na zakładkę w poprzek (poz 2 na zdjęciu). Te łączenia powstawały przez nałożenie arkuszy blachy falistej na siebie - powstawał schodek. O ile ten schodek jest sensownie oddać linią wgłębną (w modelu AH linie równolegle do krawędzi natarcia), o tyle oddawanie linią wgłębną łączenia na żebrach (linie prostopadłe do krawędzi natarcia) jest dla mnie głupie. To powinien być kawałek tworzywa pozbawiony fali, płaski. I nie kupuję twierdzenia że się nie da. Oczywiście że się da, tylko AH zadecydowała zrobić tak, jak widać. I nie wierzę że warsztat nie dał by rady, co AH sugeruje, po prostu świadomie weszli(ście) w taką a nie inną "konwencję". To po co pisać takie legendy? Nie lepiej napisać - tak to nam się podoba, nasza decyzja, uważamy to za najlepsze rozwiązanie.
I tak, co byś nie pisał, to każdy sobie sam oceni czy jest "najlepsze" czy "do kitu". Już chyba lepiej normalnie napisać jak do ludzi a nie hasła propagandowe - bo to może tylko zrazić.
Wojtek Buhłak radzi zapuszczać te "prostopadłe" linie jasnym washem żeby zaakcentować je jako jaśniejsze - żałuję, że na swoim modelu tego nie pokazał, było by wiadomo jak to mniej więcej powinno wyglądać. No trzeba jeszcze pamiętać o jednoczesnym zapuszczeniu tych "równoległych" ciemnym washem.

GrzeM napisał(a):
bravo112 napisał(a):a czy nikt z was nie widzi tej kraty na skrzydlach???

A na prawdziwym samolocie nie widzisz "kraty"???
Ze względu na stosowaną technologię (blacha żłobkowana nitowana na zakładkę) PZLe miały o wiele bardziej wyraźne linie podziału niż np. Spitfire czy Messerschmitty.


I tu się nie zgodzę. Rozważając suchą i czystą powierzchnię, PZLki miały te linie mniej wyraźne niż Spitfire (który też miał niektóre blachy na zakładkę) - pokazujesz zdjęcia mokrych lub tłustych maszyn. Normalnie nie było tam żadnej "kraty". Nie chodzi o licytację, ale myślę, że znajdę więcej zdjęć z jasnymi pasami wzdłuż żeber niż Ty z ciemnymi. Oczywiście, że jest to kwestia oświetlenia przy zdjęciu i właśnie wody. Nie w tym rzecz, żeby ogłaszać jedyny słuszny wygląd modelu ale w tym, żebyście przestali palić głupa. Myślę, że każdy sobie własne zdanie wyrobi i zrobi model według własnego gustu. Natomiast fakty są takie: tam nie było linii podziału tylko płaskie paski blach - pozbawione falki, nie było żadnej wgłębnej linii.

PS. Ze zdjęć próbnych wyprasek widać że model ma co najmniej trzy inne błędy (choćby to, że blacha falista jest na modelu tam, gdzie jej nie było na samolocie) ale nie ma sensu ich opisywać nie mając finalnego produktu w rękach.

Artur Rzepka napisał(a):efekt finalny "kratek" chyba sam się broni...

Wręcz przeciwnie. To nie powinno tak wyglądać.

Wystarczy spojrzeć na powiększenie zdjęć tych samych maszyn, pokazanych wcześniej przez Grześka (zdjęcie pierwsze - prawa strona płata, zdjęcie trzecie - lewa).

Chodzi o ten efekt:

Obrazek

a tu zdjęcie tej samej maszyny której (inne) już Grzesiek wszędzie zapostował jako koronny dowód na ciemne linie tam gdzie ich nie było:

Obrazek

Drogi Adminie- pozbieraj te wszystkie posty i wrzuć do wątku o modelu P.11c z AH. Śmietnik się robi.