MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.
Napisane: wtorek, 26 listopada 2013, 18:40
Dobra, dotarło do mnie pudło z MiGiem-29 9-12 early.
No to zaczynamy:
Podobno producent wyprasek coś pomieszał i porozsyłał do kupujących ten zestaw z kadłubem od 9-13 - widocznie albo ja mam szczęście, albo już sobie z tym poradzili
Rakiety. Standardowy zestaw 2x R-27R i 4x R-73 (znany z 9-12 Late i 9-13) został zamieniony na 2x R-27R, 2x R-73 i 2x R-60. Dla niektórych to plus (nasze MiGi bardzo często latają z R-60) dla innych - minus, przykładowo nie podwiesimy już czterech R-73 Ale coś za coś. Ja uważam taką zmianę za jak najbardziej pozytywną .
No to jedziemy z wypraskami. Skupię się tylko na zmianach w stosunku do 9-12 Late.
Po lewej zmieniony zestaw pylonów - wyleciała jedna para APU-73 ( tak jak pisałem, w poprzednich zestawach były cztery R-73) Poza tym zmian brak. Belki dla R-60 były i w poprzednich zestawach.
Pośrodku - zwykła ramka ze "stelażem" pod silnik i SZOK! GWH zamieściło w tym wypuście standardowe wyrzutnie pułapek cieplnych! Będą one niezbędne do wykonania jakiegokolwiek MiGa-29 latającego w PSP, ale też zdecydowanej większości maszyn wersji 9-12, jakie zostały wyprodukowane.
Wyrzutnie pułapek cieplnych po raz pierwszy zamontowano na prototypie "917". dokonano tego w w lipcu 1984 roku. Następny był "925". Od tej pory wyrzutnie montowano na wszystkich MiGach-29.
Po prawej dodatkowa ramka do wczesnego wariantu - czyli charakterystyczne płetwy pod ogonami (miały polepszać charakterystyki korkociągu i wchodzenia/wychodzenia z niego), inne końcówki ogonów (w miejsce wyrzutni pułapek cieplnych), inny zagłówek pilota i parę anten.
Na ramkach doszukałem się też zwykłego "chlapacza" z późniejszych wersji. Czyli zestaw zawiera wszystkie części, które zawierał oryginalny 9-12 Late.
W końcu Chińczycy zauważyli też, że MiG-29 miał "throttle lever", czyli ten.. yyyy przesuwany "ustawiacz" mocy silnika.
Zmieniono blaszki - upusty na napływach mają cieńszą "siateczkę", dodano też części zasłon głównych wlotów powietrza do silników (w 9-13 też to zrobiono) - poza tym bez zmian.
Instrukcja
Zmienione ilustracje - są czytelniejsze i zawierają więcej podpowiedzi na temat malowania poszczególnych części.
Dodano też przejrzysty schemat pokazujący gdzie jakie napisy eksploatacyjne mają zostać nałożone.
Podsumowując - zestaw zawiera wszystkie części, które można było znaleźć w 9-12 Late, czyli nie ma potrzeby "polowania" na zestaw Late. Poprawiono większość baboli pierwszego wydania (spasowanie niektórych części, braki w instrukcji itp).
Z tego zestawu można bez obaw zrobić dowolną maszynę późnej serii.
No to zaczynamy:
Podobno producent wyprasek coś pomieszał i porozsyłał do kupujących ten zestaw z kadłubem od 9-13 - widocznie albo ja mam szczęście, albo już sobie z tym poradzili
Rakiety. Standardowy zestaw 2x R-27R i 4x R-73 (znany z 9-12 Late i 9-13) został zamieniony na 2x R-27R, 2x R-73 i 2x R-60. Dla niektórych to plus (nasze MiGi bardzo często latają z R-60) dla innych - minus, przykładowo nie podwiesimy już czterech R-73 Ale coś za coś. Ja uważam taką zmianę za jak najbardziej pozytywną .
No to jedziemy z wypraskami. Skupię się tylko na zmianach w stosunku do 9-12 Late.
Po lewej zmieniony zestaw pylonów - wyleciała jedna para APU-73 ( tak jak pisałem, w poprzednich zestawach były cztery R-73) Poza tym zmian brak. Belki dla R-60 były i w poprzednich zestawach.
Pośrodku - zwykła ramka ze "stelażem" pod silnik i SZOK! GWH zamieściło w tym wypuście standardowe wyrzutnie pułapek cieplnych! Będą one niezbędne do wykonania jakiegokolwiek MiGa-29 latającego w PSP, ale też zdecydowanej większości maszyn wersji 9-12, jakie zostały wyprodukowane.
Wyrzutnie pułapek cieplnych po raz pierwszy zamontowano na prototypie "917". dokonano tego w w lipcu 1984 roku. Następny był "925". Od tej pory wyrzutnie montowano na wszystkich MiGach-29.
Po prawej dodatkowa ramka do wczesnego wariantu - czyli charakterystyczne płetwy pod ogonami (miały polepszać charakterystyki korkociągu i wchodzenia/wychodzenia z niego), inne końcówki ogonów (w miejsce wyrzutni pułapek cieplnych), inny zagłówek pilota i parę anten.
Na ramkach doszukałem się też zwykłego "chlapacza" z późniejszych wersji. Czyli zestaw zawiera wszystkie części, które zawierał oryginalny 9-12 Late.
W końcu Chińczycy zauważyli też, że MiG-29 miał "throttle lever", czyli ten.. yyyy przesuwany "ustawiacz" mocy silnika.
Zmieniono blaszki - upusty na napływach mają cieńszą "siateczkę", dodano też części zasłon głównych wlotów powietrza do silników (w 9-13 też to zrobiono) - poza tym bez zmian.
Instrukcja
Zmienione ilustracje - są czytelniejsze i zawierają więcej podpowiedzi na temat malowania poszczególnych części.
Dodano też przejrzysty schemat pokazujący gdzie jakie napisy eksploatacyjne mają zostać nałożone.
Podsumowując - zestaw zawiera wszystkie części, które można było znaleźć w 9-12 Late, czyli nie ma potrzeby "polowania" na zestaw Late. Poprawiono większość baboli pierwszego wydania (spasowanie niektórych części, braki w instrukcji itp).
Z tego zestawu można bez obaw zrobić dowolną maszynę późnej serii.