Maciek_66 napisał(a):Dalej nie wiem, który wybrać. Pokusiłem się o podsumowanie mojej wiedzy.
Gabreski / P-47D-25-RE / 42-26418
góra dark green z naniesionymi szarymi plamami o nieznanym w większości układzie
spód kadłuba szary, skrzydła nie wiadomo
dolne części stateczników poziomych NMF z Theatre Markings
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
D-Day stripes różne wersje - pełne, potem usunięte od góry, domalowany kamuflaż, jakieś ślady taśm od malowania
Konkretnie to czarne, calowe taśmy naklejone na łączeniu kolorów i krawędziach zewnętrznych ukrywające nierówności malowania i częściowo odkurz.
numer seryjny na stateczniku z odkurzem
rama limuzyny i wiatrochronu NMF
czerwona? tabelka z nazwiskami obsługi
Biała z czerwoną ramką
nos i ster kierunku czerwone
koła z bieżnikiem block tread?
Nie radzę sobie z terminologią, ale bieżnik widać wyraźnie na tym kolorowanym zdjęciu
koła z deklami w kamuflażu (może brud?)
Moim zdaniem kamuflaż. To musiałby być jakiś rozmazany olej - Gabby by oszalał ;)
zbiornik płaski pod kadłubem
Zależy od misji.
brak pylonów pod skrzydłami
Zależy od misji.
śmigło jak w M
W żadnym razie! Hamilton Standard.
podłoga karbowana (corrugated)
Gładych / Pengie IV / P-47 D-28 / 44-19718
góra jednolita, najprawdopodobniej Dark Green (bo standard), niektórzy mówią o czarnym, sam Gładych pamiętał go jako „dark blue”
Raczej nadinterpretacja obrosła w legendę. Nie kojarzę wypowiedzi Gładycha konkrenie o kolorze D-28.
spód NMF, przejście góra dół klasycznie na krawędzi natarcia skrzydeł
Obiektywnie trzeba powiedzieć, że nie da się z całą pewnością wykluczyć szarego. Ale raczej srebrny.
gwiazdy na spodzie po obu stronach, na górze po lewej
blast tubes wraz z pierścieniami na krawędzi natarcia NMF- greatgonzo pisał, nie wiem, o co chodzi
Blast tubes wchodzą w otwory w natarciu skrzydła. Zostają szczeliny, która przykryte są blachami maskującymi w formie pierścieni. Dość często pozostawiano je niemalowane w Anglii. HV-A zresztą też tak miał.
bez Theatre Markings - dlaczego, skoro NMF? (może to widać na zdjęciach?)
W tym czasie te oznaczenia były już nieaktualne. Owszem widać.
D-Day stripes tylko na spodzie kadłuba
rama limuzyny Dark Green, wiatrochronu NMF
pod kabiną oznaczenia zestrzeleń z Yellowmanem
czerwona tabelka z nazwiskami obsługi, nos i ster kierunku czerwone
litery kodowe czerwone z białą obwódką
bez pingwina - na zdjęciach widać, że nie ma? te, co widziałem nie pokazują osłony silnika, mechanik robiący model M dał pingwina, na poprzednich (Spitfire, Pengie II) też były
To zdaje się nie był mechanik, tylko ranny pilot, chyba francuski. Ale mogłem coś pokiełbasić, a nie sprawdziłem tego, bo średnio istotne. Niestety widać na zdjęciu. Znaczy, że nie ma. Czy go z czasem jeszcze domalowano i w jakiej formie - nie wiadomo.
zbiorniki pod skrzydłami (te kartonowe?)
W zależności od misji i dostępności. Mogły być z papieru pod jednym, a z metalu pod innym pylonem.
koła bez dekli
śmigło?
Curtiss Electric Paddleblade, symetryczny.
podłoga kokpitu gładka?
Tak
greatgonzo napisał(a):Tak w obu przypadkach. I oba śmigła nie mają nic wspólnego z M.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości