przez Kuba P. » niedziela, 3 lutego 2019, 11:31
Dobre pytanie. Na ile znam niemiecki sposób ewidencjonowania części i czegokolwiek używanego w przemyśle obstawiam, że farba 81 w zależności od innej formuły mogła mieć swój szczególny numer różny ale też sądzę, że jeśli coś miało być malowane wg wytycznych OS-Liste to operowano numerami kolorów, nie numerami odcieni.
Miało być Farbton 81 + Farbton 82 to tak malowano a jak wyszło to zależało od odcienia dostarczonej farby.
Natomiast jak składano samolot w całość z pomalowanych przez poddostawcę elementów to kilka odcieni tych samych kolorów mogło rzeczywiście występować obok siebie.
Inna sprawa też warta dyskusji i zweryfikowania to na ile montowano samolot z części pomalowanych przez poddostawców a na ile jednak całość kamuflażu po montażu takich klocków uzupełniano i ujednolicano już na całości wzorem chociażby tytułowego 190 D-9 serii 500.