Zdecydowałem się w końcu wstawić galerię mojego najnowszego projektu - MIGa-29 9-12A z Malborka.
Model powstał z zestawu MiGa-29 9-12 Early Type Great Wall Hobby, waloryzowany;
- zestawem BigEd Eduarda do MiGa-29 9-13 (BIG4995)
- Toczoną rurką pitota Mastera (AM-48-060)
- żywicznymi dyszami silników Eduarda (648044)
- Wyrzucaną sofą Airesa K-36DM (4263) (wymienioną z powrotem na fabryczny fotel z pasami z zestawu MiGa-29A Eduarda)
- Kalkomaniami Caracal Models do MiGa-29 n.b. 56 (dla napisów eksploatacyjnych) (CD48030)
- Kalkomaniami IPMS Świdnica White Eagle 41 ELT Malbork 1990-2013 (dla numerów bocznych i oznaczeń eskadry)
- Zestawem do konwersji MiGów-29 na nasze maszyny po doposażeniu.
Aby doposażyć model we wszystkie przeróbki jakie posiada prawdziwa maszyna, wykorzystałem zestaw MiGa-29A Eduarda, podbierając z niego podstawę anten IFF oraz światła antykolizyjne. Oprócz tego wykorzystałem także antenki z zestawu MiGa-21 MF Eduarda (części D61). Wyposażenie kabiny, w tym urządzenie GPS i druga radiostacja zostały zrobione od podstaw z profili plastikowych, a antena GPS za fotelem to podstawa fototrawiona ze wspomnianego zestawu Eduarda (MiG-29A) a sama osłona to część D60 z MiGa-21 Eduarda.
Decyzja o rozpoczęciu prac nad tym modelem i takim, a nie innym wyborze maszyny padła po obejrzeniu pierwszej części filmiku "Fulcrum Drivers" Pana Mirosława Gawrońskiego. Wspomniana maszyna o nr. bocznym jest tam widoczna parę razy (można ją rozpoznać po kamuflażu skrzydeł), w najlepszej scenie w locie w kierunku zachodu słońca, w wielu innych ujęciach oraz na samym końcu filmiku gdzie widać otwierającą się osłonę i pilota szykującego się do wyjścia (numer boczny jest również na zagłówku fotela). W drugiej części "Fulcrum Drivers" wspomniana maszyna także wielokrotnie występuje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WXxJTKOhSW4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PVPL0QZSQoA[/youtube]
Podczas budowy tego modelu bezcenne wsparcie merytoryczne zapewniał mi Pan Mirosław Gawroński, zaopatrując mnie w setki aktualnych (własnego autorstwa) zdjęć tej maszyny podczas jej codziennej służby w 22 Bazie Lotnictwa Taktycznego w Malborku, oraz dzieląc się widzą i swoimi spostrzeżeniami na temat tej maszyny i służby MiGów-29 w Malborku. Dzięki niemu model dostał bardzo zbliżony kamuflaż do rzeczywistego, z poprawnymi kolorami, poprawnie pomalowane dysze, konfigurację uzbrojenia potwierdzoną wieloma zdjęciami oraz wiele innych elementów, takich jak skrzydełka rurki pitota, pasy fotela i napisy eksploatacyjne na nim. Za okazaną pomoc bardzo dziękuję.
Chcę także podziękować Kubie (rudolf24) za to że zgodził się wymienić moje R-73 na jego R-60, dzięki czemu MiG dostał pożądaną i realistyczną konfigurację uzbrojenia.
Model został pomalowany farbami Gunze serii C, metalizerami super metallic, zabezpieczony lakierem GX100. Jako podkład został użyty Mr. Surfecer 1500. Użyte farby:
C72 (kamuflaż górnych powierzchni - ciemnoniebieski),
C306 (kamuflaż górnych powierzchni - jaśniejszy szary / wnęki podwozia i golenie, pylony uzbrojenia),
C305 (kamuflaż górnych powierzchni - szary),
C92 (kamuflaż górnych powierzchni - czarna plama antyodblaskowa przed kabiną pilota),
C308 (kamuflaż dolnych powierzchni - jasnoszary),
C69 (wloty powietrza, anteny, uzbrojenie podwieszane),
C66 (felgi kół)(klosze lamp pozycyjnych),
H19 (uszczelka osłony kabiny pilota)
SM01 i SM04 (żaluzje chłodzące działko, dysze silników),
C50 (dysze silników)(farba typu clear),
C03 (klosze lamp pozycyjnych).
Kolory kamuflażu zostały wymieszane na podstawie zdjęcia-wzorca:
Zdjęcie z prywatnej kolekcji - autor: Mirosław Gawroński
i ich ostateczne mieszanki, użyte na modelu, to:
Ciemny szaroniebieski - C72 33% i C305 66%
Jasny szary - C308 33% i 307 66%
Koniec marudzenia, czas na fotki
(klikając na lupę w lewym górnym rogu można zobaczyć zdjęcie w lepszej rozdzielczości i większe)
Czekam na Wasze opinie. Jeździć bez litości