Fred-k2 napisał(a):No tak trzeba Ci to oddać, że warsztaty masz uporządkowane
Dzięki, dzięki... ale tym razem chyba troszkę złamię tą zasadę...
c.d.
Niestety prace utknęły na obecnym etapie ale nie znaczy to, że nic sie nie dzieje. Tak jak wspominałem, żeby ruszyć dalej z klejeniem trzeba przygotować elementy karoserii. Obecnie trwa oklejanie i tak to w tej chwili wyglada.
Jeden z elementów karoserii, pomalowany i oklejony. Karbon to zakupione ostatnio kalki. Taka uwaga. Kalki oryginalne w modelu są w trzech arkuszach. I tu ciekawostka. Te z największego zawierające elementy maskowania karoserii, wszelkie paski oraz część napisów
(generalnie duże kalki) są BARDZO delikatne. Po namoczeniu schodzą szybko i łatwo, układają się bardzo dobrze
(aż za dobrze - mocno przywierają), natomiast potraktowane SOL'em stają się EXTREMALNIE delikatne i bardzo łatwo je przerwać czy zniszczyć ! Natomiast te ze średniej wielkości arkusza
(wszelkie napisy i różnego rodzaju znaczki - drobnica) wymagają o wiele dłuższego namaczania oraz więcej pracy w układaniu. Karbon natomiast
(Scale motosport) jest idealny. Po potraktowaniu SOL'em robi się jak skóra węża :razz:, a jego układanie to sama przyjemność. Wymaga jednak dużej wprawy oraz znacznej dozy cierpliwości i wytrwania
. Zbyt długi kontakt ze zmiększaczem potrafi "rozłożyć" kalkę... Ponizej widać efekty okalkowania.
Niestety wszelkie kształty elementów karbonowych muszę sam opracowywać i wycinać - arkusz kalki ma rozmiar 19x12 cm. To co widać na zdjęciu powstało z trzech elementów
(góra) + dwa elementy
(od spodu)W monokoku przybyła przegroda wraz z tablicą przyrządów oraz pedały z linka gazu.
Całość w próbnym montażu
W międzyczasie zrobiłem sobie coś takiego....
pasy oczywiście sa z tkaniny, pogrubienie to gabka. Klamry są plastikowe malowane alu.
Pozostało jeszcze do oklejenia to i owo. Raczej niemało....
. Potem drobne poprawki lakiernicze, czyszczenie i lakierowanie. Dopiero wtedy będzie można ruszyć z budową i kolejnymi etapami.
cdn.