Mig-25 P Condor 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 01:59

No i model gotowy.
Wzorem kolegów postanowiłem napisać krótki "rys historyczny"
Mig-25 to radziecka odpowiedź na zagrożenie w postaci amerykańskich super szybkich samolotów typu SR-71 czy Valkiria.
Ci co wiedzą jakie trudności technologiczne musieli przezwyciężyć amerykańscy konstruktorzy przy projektowaniu SR-71 ,moga sobie wyobrazić zdumienie amerykanów na wieść o pojawieniu się radzieckiego super -szybkiego Miga -25. Trudności o których wspomniałem polegały głównie na opanowaniu technologii pozwalających pokonać barierę cieplną. Mig 25 wywołał w kołach amerykańskich ekspertów spore zaniepokojenie bowiem wskazywał iż rozwój technologiczny Związku Radzieckiego jest większy niż zakładano.
Dowcip polegał jednak na tym, że Rosjanie zbudowali ten samolot prostymi metodami. Pokonanie bariery cieplnej osiągnięto budując Miga ze stali. Dodatkowo w postaci jednego wielkiego zbiornika na paliwa, w którym paliwo odgrywało role chłodziwa.
Samolot leciał szybko( choć wyraźnie wolniej od czarnego ptaka) ale tylko przez 3 minuty. Po tym okresie topiła się osłona kabiny a temperatura w kabinie była podczas lotu bardzo wysoka. Rosjanom jednak to nie przeszkadzało. W ich doktrynie obronnej polegającej na ciągłym blefowaniu ,Mig -25 był bardzo udanym blefem. Cały ten wygodny układ popsuł radziecki pilot, który porwał Miga i uciekł nim do Japonii. Samolot od razu przejęli Amerykanie i sprawa się rypła. Okazało się, że to mityczne radzieckie cudo techniki to stalowy pocisk z pilotem a nie samolot z prawdziwego zdarzenia.Mig był konstrukcją wyżyłowana pod każdym względem. Był to samolot o największym nacisku na podłoże spośród wszystkich samolotów Radzieckich (był ciężki i szybko lądował). A niezły zasięg radaru(choć mniejszy od odpowiedników amerykańskich) osiągnięto zwiększając moc emisji promieniowania do takich rozmiarów, że radar zabijał króliki z odległości kilkuset metrów. Oczywiście nie chodzi o latające króliki. Testy amerykanie przeprowadzili na ziemi, a króliki przypadkiem się zawieruszyły.
I w ten oto sposób Rosjanie musieli odbudować swój chwilowo upadły autorytet, konstruując "zupełnie nową konstrukcje" Miga 31. Ale to już zupełnie inna historia.

Sonda na dziobie już jest zepsuta ,-)). Powiedzmy, że samolot zderzył się czołowo z królikiem.
Będę musiał ją naprawić, ale póki co nie mam natchnienia.

Sesja plenerowa :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek





Sesja nieplenerowa :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu na tle Follanda Gnata (też myśliwca przechwytującego w swej podstawowej wersji)
Obrazek

Obrazek
A tu na specjalne życzenie w towarzystwie "czarnego ptaka". samolotu, przeciwko któremu powinien bronic ukochanej ojczyzny ludzi radzieckich.a którego nigdy nie udało mu się przegonić z radzieckiego nieba.
Obrazek
Ostatnio edytowano piątek, 25 maja 2012, 01:31 przez spiton, łącznie edytowano 16 razy
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez LukaszS » wtorek, 22 maja 2012, 02:16

Fajnie wyszedl. Jak juz pisalem lubie brudne modele samolotow. No i porownianie z Gnatem robi wrazenie. Bardzo ciekawa kontrukcja przy swoich wadach i legendzie. No i nijak sie ma do SR71 - ciekawie wyszloby postawienie obu obok siebie. Da sie zrobic? :-)

Poza tym co to za pomysl aby budowac samolot ze stali :mrgreen:
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 02:18

LukaszS napisał(a):No i nijak sie ma do SR71 - ciekawie wyszloby postawienie obu obok siebie. Da sie zrobic? :-)

Poza tym co to za pomysl aby budowac samolot ze stali :mrgreen:


Da się ,-))
Mam czarnego ptaka. To stary model ma z 15 lat ale jest ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez LukaszS » wtorek, 22 maja 2012, 02:31

spiton napisał(a):Mam czarnego ptaka. To stary model ma z 15 lat ale jest ,-))


no to i Twoj rozwoj modelarski bedzie widac ;-)
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez spiton » wtorek, 22 maja 2012, 02:36

Wrzuciłem do pierwszego posta w wątku ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez LukaszS » wtorek, 22 maja 2012, 04:20

Super sie ta parka prazentuje. Dziekuje.
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez heihachi mishima » wtorek, 22 maja 2012, 08:10

spiton napisał(a):No i model gotowy.
Wzorem kolegów postanowiłem napisać krótki "rys historyczny"
Mig-25 to radziecka odpowiedź na zagrożenie w postaci amerykańskich super szybkich samolotów typu SR-71 czy Valkiria.
Ci co wiedzą jakie trudności technologiczne musieli przezwyciężyć amerykańscy konstruktorzy przy projektowaniu SR-71 ,moga sobie wyobrazić zdumienie amerykanów na wieść o pojawieniu się radzieckiego super -szybkiego Miga -25. Trudności o których wspomniałem polegały głównie na opanowaniu technologii pozwalających pokonać barierę cieplną. Mig 25 wywołał w kołach amerykańskich ekspertów spore zaniepokojenie bowiem wskazywał iż rozwój technologiczny Związku Radzieckiego jest większy niż zakładano.
Dowcip polegał jednak na tym, że Rosjanie zbudowali ten samolot prostymi metodami. Pokonanie bariery cieplnej osiągnięto budując Miga ze stali. Dodatkowo w postaci jednego wielkiego zbiornika na paliwa, w którym paliwo odgrywało role chłodziwa.
Samolot leciał szybko( choć wyraźnie wolniej od czarnego ptaka) ale tylko przez 3 minuty. Po tym okresie topiła się osłona kabiny a temperatura w kabinie była podczas lotu bardzo wysoka. Rosjanom jednak to nie przeszkadzało. W ich doktrynie obronnej polegającej na ciągłym blefowaniu ,Mig -25 był bardzo udanym blefem. Cały ten wygodny układ popsuł radziecki pilot, który porwał Miga i uciekł nim do Japonii. Samolot od razu przejęli Amerykanie i sprawa się rypła. Okazało się, że to mityczne radzieckie cudo techniki to stalowy pocisk z pilotem a nie samolot z prawdziwego zdarzenia.Mig był konstrukcją wyżyłowana pod każdym względem. Był to samolot o największym nacisku na podłoże spośród wszystkich samolotów Radzieckich (był ciężki i szybko lądował). A niezły zasięg radaru(choć mniejszy od odpowiedników amerykańskich) osiągnięto zwiększając moc emisji promieniowania do takich rozmiarów, że radar zabijał króliki z odległości kilkuset metrów. Oczywiście nie chodzi o latające króliki. Testy amerykanie przeprowadzili na ziemi, a króliki przypadkiem się zawieruszyły.
I w ten oto sposób Rosjanie musieli odbudować swój chwilowo upadły autorytet, konstruując "zupełnie nową konstrukcje" Miga 31. Ale to już zupełnie inna historia

Gdzie wyczytałeś te mądrości? W wikipedii? Lep dalej modele, ale takie wstępniaki daruj...
Pozdrawiam:)
heihachi mishima
 
Posty: 128
Dołączył(a): czwartek, 13 marca 2008, 20:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez kugelblitz » wtorek, 22 maja 2012, 08:44

heihachi mishima napisał(a):Gdzie wyczytałeś te mądrości? W wikipedii? Lep dalej modele, ale takie wstępniaki daruj...


A może jakieś konkrety ? Chodzi o nieszczęsne króliki czy ogólnie wszystko nieprawda ?
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Ralf_S » wtorek, 22 maja 2012, 09:18

Świetnie Ci wyszedł ten Foxbat!
I nawet nie przesadzony brudzing, a niektóre fotki wyglądają jak z Żołnierza Polskiego w połowie lat 80-tych :D

Ale z opisem to poszedłeś po bandzie.....
Paliwo jako chłodziwo użyli Amerykanie w Blackbirdach, które miało wymuszony obieg w celach chłodzenia płatowca. W 25-tym zbiornik był w centralnej części kadłuba, która jest najmniej narażona na wysokie temperatury.
Czas lotu z pełną prędkością jest różny dla różnych wersji, ale trzeba zaznaczyć jedno: w normalnej, "pokojowej" eksploatacji latano do Ma 2.5 z możliwością krótkiego lotu do Ma 2.8. Oszklenie MiG-a stopiło się podczas "rekordowego", zarejestrowanego lotu z prędkością Ma 3.26. Wtedy radziecki pilot zwiewał (skutecznie) przed izraelskimi rakietami. Rekordowe loty Foxbatów udowadniają, że mogą latać z max. prędkością kilkadziesiąt minut. Myślę, że tu o czasie lotu decydowało uzbrojenie podwieszane.
Jeżeli chodzi o awionikę, to radar nie miał wcale rewelacyjnego zasięgu ani mocy. To stacja Zasłon z MiG-31 generowała takie promieniowanie, że piloci mieli specjalne kombinezony, a radar wolno było uruchomić dopiero w powietrzu. Nigdzie nie spotkałem się z informacją o szkodzeniu królikom przez radar Foxbata. Lampowy układ awioniki okazał się być bardzo odporny na zakłócenia, zarówno pasywne jak i aktywne.
Po ucieczce Bielenki do Japonii Amerykanie wspólnie z Japończykami przebadali samolot, rozkładając go na części i pobierając próbki np.: szkła z wiatrochronu. W ten sposób uszkodzili (zniszczyli?) płatowiec. Rosjanie odzyskali go w skrzyniach, rozłożonego na części.
Tak czy owak Foxbat spełniał swoje zadanie, bo pojawienie się ich w pobliżu Blackbirda powodowało przerwanie misji tego drugiego.

Edit: Informacje zaczerpnięte z rosyjskojęzycznych monografii MiG-25, czasopism Lotnictwo/Lotnictwo Wojskowe, Aircraft Montly oraz artykułów i dyskusji w internecie, np:
Lotnictwo.net
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1278
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez kugelblitz » wtorek, 22 maja 2012, 10:14

Sorry za OT ale zgodnie z tym co ja czytałem onegdaj (nie Wiki :) ) to radar z 25-go miał 600 kW mocy . To nie jest mało, czy wystarczy do ugotowania królika z kilkuset metrów tego nie wiem. Raczej wątpię bo natężenie promieniowania spada z kwadratem odległości. Kiedyś może potrafiłbym to obliczyć ;) Ponoć istniał też kategoryczny zakaz uruchamiania tego radaru na ziemi, więc pewnie był szkodliwy ale nie z takiej odleglości.

Nie bardzo rozumiem dlaczego lampowa konstrukcja wykazywala większą odporność na zakłócenia (mam na myśli ECM) . Raczej wręcz przeciwnie - półprzewodniki pozwaliły na stosowanie bardziej wymyślnych układów filtrujących i zabezpieczajacych do tego zwiększały niezawodność. Konstrukcje lampowe są owszem bardziej odporne na EMP i chyba temperaturę otoczenia .
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez greatgonzo » wtorek, 22 maja 2012, 11:47

'czarnego ptaka'

Kosa.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4052
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez posejdon » wtorek, 22 maja 2012, 11:55

Fajny model. Ogólne wrażenie jest bardzo pozytywne :). Wygląda trochę jakby stał na wystawie w MWP. Dysze bardziej podobały mi się w poprzednim wcieleniu. Ogólnie - podoba się.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Ralf_S » wtorek, 22 maja 2012, 12:02

kugelblitz napisał(a):...to radar z 25-go miał 600 kW mocy. To nie jest mało, czy wystarczy do ugotowania królika z kilkuset metrów tego nie wiem. Raczej wątpię bo natężenie promieniowania spada z kwadratem odległości..

Masz całkowitą rację - nie wystarczy. Co nie zmienia faktu, że może być niebezpieczny dla ludzi w bliskiej odległości (kilka metrów). W cywilnym lotnictwie wolno (wolno było?) stosować radary do max. 100kW.

A tu znajdziemy artykuł z WHO na temat promieniowania radarowego.

kugelblitz napisał(a):Nie bardzo rozumiem dlaczego lampowa konstrukcja wykazywala większą odporność na zakłócenia (mam na myśli ECM) . Raczej wręcz przeciwnie - półprzewodniki pozwaliły na stosowanie bardziej wymyślnych układów filtrujących i zabezpieczajacych do tego zwiększały niezawodność. Konstrukcje lampowe są owszem bardziej odporne na EMP i chyba temperaturę otoczenia .

Sam sobie odpowiedziałeś:
kugelblitz napisał(a):...to radar z 25-go miał 600 kW mocy.

Ciężko to zakłócić :D

Tak więc Spiton dawaj kolejne modele - olej wstępniaki, bo ciężko coś na szybko wyskrobać. :->
Do kompletu do Foxbata dołącz Tu-128 - przecież się uzupełniały, a nawet radar miały z tej samej rodziny ;o)
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1278
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Jaho63 » wtorek, 22 maja 2012, 12:27

Model fajny. Tradycyjnie przebrudzony (jak na mój gust), szczególnie z bliska widać mazy plakatówką. Ale ulepkiem bym go nie nazwał, no chyba, że ze złości. Ciągle liczę, że zrobisz jakiś model wymuskany (co nie znaczy od razu czyściutki), zdetalowany, pięknie wymalowany, a brudzenie będzie subtelne i bez "granulatu". Choćby tylko, żeby zatkać niektórym gęby. Tylko, że bez aerografu będzie z tym ciężko. Tak przynajmniej uważam ja, WDR!
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Mig-25 P Condor 1/72

Postprzez Flyzloty » wtorek, 22 maja 2012, 13:33

Bardzo ładny :)
Przypomina mi stojące pod chmurką odrzutowce z Muzeum Lotnictwa w Krakowie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Image
Avatar użytkownika
Flyzloty

Zimna Wojna 2
 
Posty: 1285
Dołączył(a): sobota, 25 lutego 2012, 00:13
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości