Pierwszy prototyp samolotu doświadczalnego X-29, nr 82-0002, oblatany 14 grudnia 1984 r w bazie Edwards. Pilot: Chuck Sewell. 13 grudnia 1985 r. stał się pierwszym samolotem z ujemnym skosem skrzydeł, który przekroczył barierę dźwięku. Po zakończeniu testów i wykonaniu 242 lotów badawczych, pod koniec 1994 roku został przekazany do Muzeum Sił Powietrznych w bazie Wright-Patterson koło Dayton w stanie Ohio.
Drugi prototyp, nr 82-0049, oblatany 23 maja 1989 r., latał jako platforma testowa do końca lat 90-tych. Obecnie jest on eksponatem w bazie Edwards. W latach 1989-2011 National Air and Space Museum w Waszyngtonie prezentowano makietę X-29.
Zestaw: Hasegawa (1/72). Model prosty i przyjemny w budowie, ale kalki ma kompletnie do kitu. Zażółcone (jak zwykle u Hasegawy), a na dodatek po nałożeniu paski pomarszczyły się w poprzek i żadne płyny nie pomagały. Podratowałem nieco sytuację szlifując zmarszczki, ale i tak przyszłym wykonawcom polecam zrobienie kopii arkusza kalkomanii.