Dziękuję wszystkim za takie miłe przyjęcie dwupłata-nieszmatopłata i to jeszcze bez linek.
Szkoda Wojtku, że nie masz go w planach. To bardzo ciekawa konstrukcja. I fajne schematy malowania. Tym razem to nie jest takie maleństwo jest dwa razy większy niż np. Albatros serii D.
Tak, Krystianie. W tamtym wątku są zbiorcze zdjęcia.
Pekin, górny płat okazał się w sumie prosty do zamontowania. Najpierw przykleiłem zewnętrzne cztery słupki do dolnego płata - w dwóch etapach, parami. Do tego zrobiłem szablony (o szerokości równej rozstawowi otworów montażowych w górnym płacie), które przyklejałem do grzbietu kadłuba - pozwoliły mi one na zachowanie właściwego rozstawu górnych końców tych słupków w widoku od przodu. W widoku z boku pilnowałem, żeby były "równoległe" i "sięgały" tak daleko do tyłu, jak to wynikało z planów. Przy klejeniu drugiej pary kontrolowałem też odległości między górnymi końcami słupków po lewej i prawej stronie. Górny płat jest bardzo ciężki, ale te cztery słupki jakoś go utrzymały. Niestety po przyklejeniu okazało się, że górny płat nie był prostopadły do kadłuba w planie (przekoszenie). Ale udało się to skorygować całkowicie podczas montażu tych śmiesznych skośnych wewnętrznych słupków, które odgrywają tu rolę naciągów. Ich doklejenie nie tylko naprawiło geometrię, ale dało całości sztywność, jakiej się nie spodziewałem. Tak czy inaczej nie mam odwagi chwytać tego modelu za górny płat
Lozenga to spodni pięciokolorowy Techmod. Według DanSana Abbotta z The Aerodrome jest bardzo prawdopodobne, że na wielu J.I użyto właśnie spodniego wariantu lozengi. Całość "stłumiłem" dosyć mocno lakierem bezbarwnym z małą domieszka koloru piaskowego - to też sugestia kolegów z The Aerodrome, aby uzyskać efekt wypłowienia.
Namarie...