Głównym bohaterem dioramy będzie zbudowana w większości od podstaw rosyjska ciężka drezyna pancerna "Красная звезда" K3-1. Materiałów na temat tej maszyny znalazłem niestety bardzo mało więc będę w większości bazował na kartonowym modelu wydanym przez firmę GPM.
Ciężka drezyna pancerna "Krasnaja Zwiezda" została zbudowana w lutym 1942 r. w Kolomieńskich Zakładach Budowy Parowozów im. Kujbyszewa. Konstruktorem drezyny był inżynier Lebiedieński.
Projekt zakładał maksymalne wykorzystanie podzespołów czołgowych, w tym przypadku czołgu KW. Dwa typowe silniki z przekładniami zapewniały prędkość 47 km/h (każdy silnik służył do poruszania się w inną stronę).
Uzbrojenie złożone z armaty 76,2 mm (F-34) umieszczonej w typowej wieży czołgu KW, uzupełniały 4 karabiny maszynowe [dwa w wieży, dwa w kadłubie po bokach] i jeden przeciwlotniczy. Niestety w czasie jazd próbnych drezyna wykazała zbyt wiele wad i nie została przyjęta do produkcji seryjnej.
Dane techniczne:
Długość - 11,72 m;
Szerokość - 2,48 m;
Wysokość - 2,7m;
Uzbrojenie: 1 armata 76,2 mm;
4 karabinów maszynowych DT 7,62 mm; [korekta - błędnie było podane 5]
1 karabinu maszynowego DSzK 12,7 mm na podstawie przeciwlotniczej; [korekta]
Pancerz: kadłub 45-20 mm,
wieża 82-40 mm;
Napęd: 2 silniki wysokoprężne W-2K o mocy 600 kM;
Prędkość 43 km/h (w każdą stronę);
Załoga 8 ludzi.
Na dawcę wieży wybrałem model Russia KV-1 model 1942 Simplified Turret Tank [Nr kat. 00358] firmy Trumpeter. Dodatkowo wzbogacony o metalową lufę firmy RB-Model.
Problemem do rozwiązania zostaje wykonanie łańcuchów, które przenosiły napęd a których i tak prawie nie będzie widać. Myślałem nad wykorzystaniem zwężonych gąsienic ale to chyba nie jest najlepszy pomysł
Z powodu braku na rynku rosyjskich torów kolejowych wybrałem tory niemieckie również firmy Trumpeter.
Planowane zestawy figurek to (użyte w całości lub częściowo):
_________________________________________________________________
W pierwszej kolejności ze spienionego PCV o grubości 1 mm wykonałem dolną część korpusu.
Następnie wyciąłem z tego samego materiału przód, tył, boki oraz górę pancerza.
Kolejne etapy budowy to:
1. przygotowanie podstawy wieży,
2. wytrasowanie linii podziału blach,
3. wykonanie spawów,
4. wykonanie ok 800 (ośmiuset) nitów