Bardzo dziękuję za odpowiedź. Niestety jest ona taka, że cały ten konkurs, z jego zasadami, regulaminem, zaangażowaniem Kolegów, można o kant d... rozbić. Jeżeli to administrator ma podejmować decyzję co się publikuje na forum, a co nie, to w zasadzie sprowadza się to do "idei" nazywanej Fotką Admina.
Po co jest regulamin, po co żmudne dyskutowanie propozycji jego zmian i zaangażowane głosowanie nad nimi, po co zgłaszanie fotek i uzasadnianie zgłoszeń, po co ankieta, skoro i tak podjęcie decyzji zależy tylko od woli administratora?
A teraz Jarku parę uwag do tego, co napisałeś.
Jarek Gurgul napisał(a):Ja podjąłem decyzję. Niestety,(...) po moim pytaniu "co z tym robimy" i braku odpowiedzi musiałem - żeby nie odwlekać publikacji zdjęcia - podjąć decyzję sam (do mnie ostatnio należy umieszczanie zwycięskich fotek na stronie głównej).
No sorki, Jarku, ale zgodnie z regulaminem konkursu nie musiałeś podejmować żadnej decyzji, a jedynie umieścić zwycięską fotkę we właściwym miejscu. "Decyzję" podejmują głosujący w ankiecie. Regulamin nie przewiduje podejmowania w tym zakresie, tzn. czy publikować fotkę, czy nie, żadnej decyzji.
Jarek Gurgul napisał(a):Dlaczego nie fotka nr 1? Nie ma jej już na forum.
Jak nie ma, jak jest? Przecież widzi ją każdy, kto wejdzie do tego wątku!
Jarek Gurgul napisał(a):Ale nie ma wątku, w którym to zdjęcie opublikowano
Regulamin konkursu nic nie mówi o wątku, tylko o dacie publikacji zdjęcia na forum.
Jarek Gurgul napisał(a):... konkurs (i zdjęcia na stronie głównej) ma między innymi promować, to co na forum najlepsze, być jego wizytówką. W tym przypadku "adres na wizytówce" jest już nieaktualny, prowadziłby donikąd
Jakoś nie mogę znaleźć w regulaminie takich celów konkursu jak "promowanie tego, co na forum najlepsze" oraz "bycie wizytówką forum". Tym bardziej nie mogę wynaleźć nigdzie w tym regulaminie niczego na temat "adresu na wizytówce". Nota bene wymóg wpisywania wątku, czy jego adresu, z którego pochodzi zdjęcie, też nie jest zawarty w regulaminie.
Czy aby na pewno piszemy o tym samym konkursie? Dla przypomnienia wkleję tu cały post inicjujący z regulaminem konkursu na fotkę:
Witajcie!
Stworzyliśmy dla Was na forum nowy konkurs - tym razem fotograficzny, w którym docenione zostaną Wasze umiejętności zarówno jako fotografów, jak i modelarzy.
Konkurs składa się z trzech etapów - Fotografia tygodnia, Fotografia miesiąca i Fotografia roku.
1. Fotografia tygodnia:
Co tydzień otwierany zostanie specjalny wątek w którym zgłaszane mogą być fotki, które pojawiły się od poniedziałku od 0:00 do niedzieli do 23:59; zgłoszenia przyjmowane będą do wtorku do 8:00.
Proszę pilnować bezwzględnie dat publikacji zdjęć - żadnych odstępstw od tej zasady. Te ramy są nienaruszalne i proszę się ich trzymać.
Administracja zastrzega sobie prawo do wyboru do ankiety jednego z kilku zdjęć modelu, jeśli kilka tego samego obiektu zgłoszono. (W przypadku zgłaszania kolejnej fotografii tego samego modelu nie dajemy już numeru.) To po to, by autor fotki/modelu nie tracił szans przez rozdrobnienie oddawanych na jego zdjęcia głosów.
Głosowanie będzie dwudniowe. Dogrywka jednodniowa
Ilość możliwych opcji do wyboru jest obliczana według zasady: "Na każdą rozpoczętą trójkę zgłoszeń jedna opcja" np jeśli będą 2-3 zgłoszeń - po jednej opcji; 4-6 - po dwie opcje; 7-9 - po trzy itd. (można to też zapisać wzorem podłoga((x-1)/3)+1 )
Proszę nie zgłaszać własnych zdjęć.
Jeśli ktoś nie chce by jego zdjęcie podlegało ocenie proszę o tym napisać w wątku ze zgłoszeniami.
Każde zgłoszenie musi zawierać uzasadnienie dlaczego akurat to zdjęcie zasługuje na wyróżnienie
2. Fotografia miesiąca:
Spośród fotografii tygodnia (4 lub 5), wybierzecie jedną, najlepszą Waszym zdaniem fotografię. Będziemy tworzyć co miesiąc specjalną ankietę, w której dokonacie wyboru. Ankieta trwać będzie 7 dni, by każdy mógł oddać swój głos. Wybrać będzie można dwie prace. Ewentualna dogrywka trwać będzie 3 dni. Wyróżnieniem dla fotografii miesiąca będzie umieszczenie jej na głównej stronie forum.
3. Fotografia roku:
Tak samo jak fotografię miesiąca - będziecie również spośród wszystkich fotografii miesiąca wybierać fotografię roku. Ankieta będzie trwała 14 dni i każdy będzie mógł wybrać 4 opcje
Fotografia roku także będzie wyświetlana na stronie główniej forum.
Najlepsze fotografie wyświetlane będą w panelu na stronie głównej:
Fotografia tygodnia - przez cały tydzień, od zakończenia ankiety do momentu wyboru następnej.
Fotografia miesiąca - przez cały miesiąc, od zakończenia ankiety do momentu wyboru kolejnej
Fotografia roku - przez cały rok, od zakończenia ankiety do momentu wyboru następnej.
Gorąco zachęcamy Was do prezentowania jeszcze lepszych zdjęć swoich modeli!
Redakcja forum pwm.org.pl
Jarek Gurgul napisał(a):Decyzja nie była łatwa, na szczęście dotyczyła błahej mimo wszystko sprawy, więc życzę sobie i wszystkim w zalewie życiowych problemów tylko takich dylematów.
W ogóle całe forum dotyczy błahych spraw i pewnie większość jego użytkowników wchodzi tu właśnie po to, żeby oderwać się od zalewu życiowych problemów i dylematów. Dlatego niedobrze jest, jeżeli i tu napotykają brak poszanowania dla ustalonych reguł.
Z poważaniem
fragles