Idzie całkiem dobrze Kuba. Nie widać na fotkach jakiegoś dramatu który probujesz nam tu wmówić
Chciałbym też przeprosić Kuba za te wtrącenia dotyczące technicznych różnic w wersji samolotu. Jeśli moje dywagacje uznasz za off top to możesz je skasować ze swojego wątku. Zazwyczaj dobijają mnie stwierdzenia kolegów na forum którzy piszą np.
''Nie bardzo wiem gdzie Ty zegeye widzisz tu tego Tai ,dla mnie to własnie będzie ten Otsu'' (to kolega cris akurat) ale i wielu innych kolegów którzy czerpią swą wiedzę na temat tego pięknego samolotu z internetu czy wręcz nawet z Wikipedii
Naprawdę trudno opierać swoje kategoryczne stwierdzenia o wersji danego Ki-61 jedynie o słabej jakości fotki w dodatku na podstawie ujęć zrobionych pod kątem 45 i więcej stopni... gdzie jak wiadomo perspektywa skraca nam nos samolotu...
Koego Cris i inni.... ja opieram swoje stwierdzenia na podstawie literatury japońskiej której dość sporo już zgromadziłem. Skoro napisałem że nie jest to Otsu, a Tai to dlaczego nie dajecie mi wiary
Aby nie być całkowicie gołosłownym, a i przy okazji ponieść kaganek wiedzy o japońskim lotnictwie (którego jestem entuzjastą) postanowiłem zamieścić tu schematy które pozwolą wszystkim w końcu ostatecznie prawidłowo rozróżniać poszczególne wersje samolotu Ki-61. Na rysunkach zaznaczyłem kolorem czerwonym w wersji Otsu i Tai (bo tych głównie dotyczy spór) dodatkowe drobne różnice jednak widoczne na fotkach, które pozwolą rozwiać wątpliwości. Przepraszam za niefachowe opisy.... nie jestem ''techniczny'' ale nie o to tu chodzi myślę. Nie zaznaczałem na czerwono różnic o których wszyscy wiedzą...czyli np. sławetnej długości nosa....zresztą wszystkie różnice są wyszczególnione, co prawda po japońsku, ale można się doskonale zorientować po rysunkach.
Fotki z japońskiego wydawnictwa ModelArt...jedynie do celów dyskusji
Acha... niestety Olku, dysza Venturiego nie jest wyznacznikiem wersji... mogła być zamontowana na każdym – nie mam pewności co do wersji Ko, ale wersje Otsu i Hei mam fotki z dyszą.....