Stanisław Skalski i jego maszyny, 1/72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: malinowski

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez PiotrZ » środa, 28 czerwca 2017, 18:11

Na temat kolorów tego właśnie egzemplarza od dłuższego czasu trwa dyskusja (W Polish WIngs W. Matusiak zaproponował trzy interpretacje tego malowania). Możliwe, że był on rzeczywiście w Desert scheme, choć osobiście mam inne zdanie na ten temat ;o) Te samoloty PFT, które zostały pomalowane w barwy pustynne malowano pospiecznie, na samolotach są miejsca, gdzie spod pustynnych barw wychodzą pierwotne kolory (farba się ścierała). Malowano te samoloty przy zamkniętych osłonach kabiny, po odsunięciu limuzyny widać ciemniejszy kolor (DG?) w miejscach, które zasłaniały podczas malowania. Stąd moje przypuszczenie, że oznaczeń eksploatacyjnych na tych samolotach nie było. Na żadnym znanym mi zdjęciu ich zresztą nie widać.
PiotrZ
 
Posty: 91
Dołączył(a): wtorek, 26 czerwca 2012, 15:47

Reklama

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Aleksander » środa, 28 czerwca 2017, 21:29

PiotrZ był szybszy - też chciałem napisać o tych trzech hipotetycznych wersjach malowania wg Polskie Skrzydła 13 Wojtka Matusiaka, ale mnie ubiegł ;o)
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander
 
Posty: 5081
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » środa, 28 czerwca 2017, 23:43

Jeśli chodzi o malowanie to za cienki jestem żeby wchodzić z Wami w polemikę. Co do napisów to faktycznie nie można się ich nigdzie dopatrzeć na Spitach w barwach pustynnych... wychodzi na to że wersja z malowaniem na miejscu ma sens.
A i właśnie na fotę Spita trafiłem. Nie wiem co to za wersja ale w miejscu odsuniętej owiewki widać zielony.

Obrazek

Tylko co to za kolor wyłazi spod piaskowego na obramowaniu owiewki, tam chyba też zielony powinien być, a nie szary. Chyba że to aluminium?
Jedno mnie jeszcze zastanawia. Napisy eksploatacyjne zamalowywali a nr seryjny zostawiali?
Ostatnio edytowano wtorek, 29 sierpnia 2017, 21:58 przez Krzysiek Kowalik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Paweł84 » czwartek, 29 czerwca 2017, 05:52

Wydaje mi się, że na pokrywie luku radiostacji widać jednak napis.
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 272
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 13:54

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » poniedziałek, 9 października 2017, 20:46

Paweł84 napisał(a):Wydaje mi się, że na pokrywie luku radiostacji widać jednak napis.


Wygląda jakby ktoś tymczasowo je napisał kredą...
Panowie prośba wielka. Powoli kończę Spitfirea i zaczął bym coś drugiego jako alternatywa dla Fw190. Z tego co udało mi się grzebnąć po internetach to:
-P11c- na razie szału nie mia z modelami. Poczekam. Na fali pojawiających się modeli polskich samolotów może w najbliższym czasie się pojawi coś sensownego
-Hurricane- za bardzo nie ogarnąłem tematu ale wiem że ma być ten ze skrzydłami z metalowym poszyciem. Polecicie coś?
-P51- tutaj nawet znalazłem z interesującym mnie malowaniem. Sklejał kto to coś:
https://www.mojehobby.pl/products/North ... d-RAF.html
ewentualnie może polecić jakiś model który jest w miarę wierną miniaturą?
-Lim 2- nie ukrywam że wyskakuje poza normy czasowe jakie sobie założyłem ale tak się podjarałem Spitfireem Eduarda, że się pewnie na niego skuszę. Poza tym spróbował bym malowania aluminium...
https://www.mojehobby.pl/products/MiG-15-Profipack.html
tylko teraz najważniejsze pytanie. Model na jakim latał Pan Skalski to Lim 2 czyli Mig 15 produkowany w Polsce na licencji. Różnią się co te samoloty, trzeba będzie model Eduarda jakoś przerabiać?
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Paweł84 » wtorek, 10 października 2017, 07:38

Z Hurrim może być problem w tej skali. Kiedyś był model Hasegawy, ale dziś trudno go dostać, podobnie Mk.IIB od Revella, który niektórzy przerabiali na wersję Mk.I. Nie wiem czemu taki kultowy samolot nie ma obecnie godnego modelu.
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 272
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 13:54

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Andzin » wtorek, 10 października 2017, 11:04

Krzysiek Kowalik napisał(a):tylko teraz najważniejsze pytanie. Model na jakim latał Pan Skalski to Lim 2 czyli Mig 15 produkowany w Polsce na licencji. Różnią się co te samoloty, trzeba będzie model Eduarda jakoś przerabiać?

Lim-2 to MiG-15bis, MiG-15 to Lim-1.
Na Lim-2 Skalskiego nadają się:
https://www.martola.com.pl/pl306/produkty51398/mig_15bis_profipack_
https://www.martola.com.pl/pl306/produkty53921/mig_15bis_weekend_edition_
Prosto z pudła
Andzin
 
Posty: 31
Dołączył(a): środa, 24 maja 2017, 14:50

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » wtorek, 10 października 2017, 16:52

Andzin napisał(a):
Krzysiek Kowalik napisał(a):tylko teraz najważniejsze pytanie. Model na jakim latał Pan Skalski to Lim 2 czyli Mig 15 produkowany w Polsce na licencji. Różnią się co te samoloty, trzeba będzie model Eduarda jakoś przerabiać?

Lim-2 to MiG-15bis, MiG-15 to Lim-1.
Na Lim-2 Skalskiego nadają się:
https://www.martola.com.pl/pl306/produkty51398/mig_15bis_profipack_
https://www.martola.com.pl/pl306/produkty53921/mig_15bis_weekend_edition_
Prosto z pudła


No to wygląda na to że mig wygrał wyścig, reszta będzie dalej czekać w kolejce :)

Paweł84 napisał(a):Z Hurrim może być problem w tej skali. Kiedyś był model Hasegawy, ale dziś trudno go dostać, podobnie Mk.IIB od Revella, który niektórzy przerabiali na wersję Mk.I. Nie wiem czemu taki kultowy samolot nie ma obecnie godnego modelu.


na innym forum polecili mi model Airfixa plus konwersje skrzydeł, ale kosztuje sobie to trochę
http://www.alleycatmodels.co.uk/metal-w ... 6534-p.asp
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » niedziela, 15 października 2017, 12:10

Panowie przeżywam jakiś modelarski renesans. Drugi model w tym roku skończony :D
Zapraszam do galerii

viewtopic.php?f=13&t=84728

Obrazek

Mig zamówiony.
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » czwartek, 19 października 2017, 17:58

Krzychu będzie próbował malować amelinum!

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » niedziela, 29 października 2017, 15:00

Rozpocząłem prace przy migu. Klasycznie startuje od ka ka ka kabinki

Obrazek

Obrazek

Do modelu planuję dodać lufy działek z mastera.
Do podwozie jeszcze daleko ale już zapytam. Jakie felgi? I na jaki kolor je malować?

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » środa, 1 listopada 2017, 21:14

Podkład położony

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny IIWŚ, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » czwartek, 2 listopada 2017, 21:59

Mały update. Amelinum.

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » sobota, 4 listopada 2017, 13:20

Apdejt. Próbowałem zróżnicować trochę niektóre panele i klapki inspekcyjne czy jak to się tam zwie. Klapki trochę ciemne wyszły, ale mam nadzieję że po łoszu zleją się trochę z resztą samolotu. Tryśnięte bezbarwnym pod kalki i łosza.
Co do specyfiku Vallejo Metal Color, czarny błyszczący podkład strasznie toporny w obróbce. Chyba, że źle go nałożyłem. Po kilku dniach chciałem poprawić kilka miejsc papierem ściernym i dramat. Cały czas ma konsystencję plastycznej błonki która schodzi płatami przy próbie szlifowania papierem. Wcześniej trzeba chyba użyć jakiegoś surfacera dla sprawdzenie niedociągnięć a jak będzie już wszystko ok jechać docelowym czarnym pod "metal".
I zdjęcia

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Re: Stanisław Skalski i jego maszyny, 1/72

Postprzez Krzysiek Kowalik » niedziela, 5 listopada 2017, 21:23

Piękny dziś dzień mieliśmy to zostałem w domu i coś polepiłem. Kalki i zapuszczone linie

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzysiek Kowalik
 
Posty: 132
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 09:12

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xmald i 11 gości