Ferrari 250 GTO 1:24

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez pawel700 » sobota, 23 grudnia 2017, 18:10

Podwozie jest zaje#### - wygląda realistycznie. Niektóre zdjęcia są naprawdę dobre, są tutaj dwa takie co bym wstawił na stronę główną forum (zdj.tygodnia lub miesiąca).
Może tym razem nadwozie zrób trochę zużyte a nie na połysk. Trochę kurzu w dolnej części nadwozia, coś przy błotnikach, nadkolach itd. Takie minimalne. Jeśli lakierujesz 2K to w razie niepowodzenia można zmywać i poprawiać bez ryzyka uszkodzeń lakieru.
Ostatnio edytowano sobota, 23 grudnia 2017, 19:08 przez pawel700, łącznie edytowano 1 raz
pawel700
 
Posty: 363
Dołączył(a): wtorek, 29 listopada 2011, 19:52
Lokalizacja: Kielce

Reklama

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez BCI Batou » sobota, 23 grudnia 2017, 18:39

Zgadzam się z opinią na temat podwozia - wygląda genialnie. Trzymam kciuki, aby reszta wyszła równie dobrze.
A przy okazji, Wesołych Świąt.
BCI Batou
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek, 20 listopada 2012, 15:23

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » niedziela, 24 grudnia 2017, 10:30

Dziękuję za miłe słowa :) Będą motywacją do dalszej pracy nad modelem.


:D Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia dla wszystkich, którzy tu zaglądają :D

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » wtorek, 26 grudnia 2017, 21:05

Kluczyk w stacyjce :D
W zasadzie można odpalać 8-)

Obrazek

Obrazek

Popełniłem jeszcze jedną ekstrawagancję. Otóż nie bardzo wiedziałem jak zmodyfikować końcówki wlotów powietrza (pod maską).
Wpadła mi w łapy folia, którą dostałem kiedyś od Kashato. Ta folia (aluminium) jest dwukolorowa. Z jednej strony jest srebrna, z drugiej strony złota.
Ma fajną delikatną fakturę.
Pomyślałem: czemu nie ?
I wyszło tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn.
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:52 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez KR77 » wtorek, 26 grudnia 2017, 21:25

Coppercat napisał(a):Kluczyk w stacyjce :D
W zasadzie można odpalać 8-)


Ale chyba akumulator padł :mrgreen:
Avatar użytkownika
KR77
 
Posty: 1377
Dołączył(a): czwartek, 31 marca 2016, 14:07

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » środa, 27 grudnia 2017, 00:09

KR77 napisał(a):......

Ale chyba akumulator padł :mrgreen:


Akumulator jest OK. Natomiast nie ma którędy zatankować :evil:
Korek wlewu jest zrobiony, ale rura od korka do baku, to będzie wyzwanie.....
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » niedziela, 7 stycznia 2018, 14:24

Prace idą bardzo opornie.
Jest do zrobienia mnóstwo szczegółów :evil:
Niektóre bardzo trudne.

Wstępne prace nad ramkami przednich reflektorów. Po wycięciu i obrobieniu blaszek poddałem je pieszczotom za pomocą patyczka i gumki myszki.
Z płaskiej ramki wyszła wygięta, ale za to pasuje do krzywizny reflektora. Teraz mogę wiercić otwory na nity mocujące, a potem malować ramki (Molotow).

Obrazek

Szykuję tylne światła. Są one dziwnie duże i nie wiem, czy się zmieszczą :cry:
Chciałem dać ramki imitujące oprawki i uszczelki, ale chyba muszę o tym zapomnieć.

Obrazek

"Oprawiłem" szpilki do produkcji zawiasów. Będzie ich trochę.

Obrazek

Elementy kasty dostały pierwszą warstwę koloru bazowego. Gravity GC-107 Ferrari Rosso Corsa.

Obrazek

Na masce silnika przynitowałem tunel wlotu powietrza. Nity Master Club 0.4/0.6 mm.

Obrazek

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:53 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez wuen » niedziela, 7 stycznia 2018, 21:19

nie to żebym się czepiał ale...
- baranek na lakierze a to znaczy, że:
1. za gęsta farba
2. za duża odległość "fukania" i farba osiada lekko "podeschnięta"
oczywiście da się to zniwelować np. gąbkami polerskimi - ale po co tracić czas ;o)
człowiek bez pasji to producent g...
Avatar użytkownika
wuen
 
Posty: 2400
Dołączył(a): sobota, 20 października 2007, 07:44
Lokalizacja: okolice Halinowa ok. 25 km od Wawy

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » niedziela, 7 stycznia 2018, 22:50

Dzięki za radę. Zapamiętam.
Farba jest dobrze rozcieńczona (moim zdaniem aż za bardzo). Musiałem dać podkład (Gunze C158), bo farba nie kryła na krawędziach. Gravity robi farby gotowe pod aero (tak jak Zero Paints czy Alclad)
W tej chwili na modelu jest już druga warstwa koloru bazowego. Mam nadzieję, że już bez "baranka".
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez portalus » niedziela, 7 stycznia 2018, 23:02

Dasz werniks czy będziesz polerował kolor?
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 8 stycznia 2018, 00:07

Dam sticker'y i położę lakier 2k (też Gravity).
Polerkę chciałbym ograniczyć do minimum, bo jest (będzie) sporo wystających rzeczy.
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » niedziela, 4 lutego 2018, 13:35

Dawno nic nie pisałem, bo motywacji jakoś brakło.
W warsztacie sporo się dzieje. Widać już koniec projektu.
Dzisiaj uzupełniam braki w relacji z budowy.
Mniej więcej w połowie stycznia zrobiłem przymiarkę kasty do podwozia.
Przymierzyłem wszelkie elementy ruchome (maska, klapa, klapka korka chłodnicy, drzwi).
Wyszło mi, że można próbować składać to do kupy, ale łatwo nie będzie.
Fotki z przymiarek (wszystko złożone na słowo honoru lub Patafix'a):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na dzień dzisiejszy zamontowałem wszystkie światła. Było tego mnóstwo:
- kierunkowskazy,
- światła mijania,
- światła pozycyjne,
- oświetlenie kabiny,
- podświetlenie zegarów (zrobione wcześniej).
Wkleiłem wszystkie klosze lamp wszelakich.

Zrobiłem wszystkie zawiasy części ruchomych:
- drzwi (na fotkach poniżej tylko jedna strona),
- pokrywa bagażnika/koła zapasowego,
- maska silnika,
- klapka korka chłodnicy.

Popracowałem też nad detalami typu:
- siateczki maskujące różne dziury w nadwoziu,
- okucia domykania maski silnika,
- dopasowanie oszklenia,
- wlot powietrza na tylnej szybie,
- milion innych rzeczy, które już zamontowałem lub przygotowałem do zamontowania.

I fotki (sorry za jakość):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I tyle....
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:55 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » poniedziałek, 5 lutego 2018, 14:00

W czasie weekend'u wkleiłem zrobione wcześniej ramki szyb bocznych.
Ramki zrobione od podstaw.
Pomysł był taki, żeby od strony kierowcy szyba była uchylona, a od strony pasażera zamknięta.
W F250GTO szyby były przesuwane, a nie opuszczane. Dorobiłem stosowne rączki do "manewrowania" szybami.
Fotki ogólne, bo na zbliżeniach widać ślady "walki" przy pasowaniu ramek do nadwozia (oj, działo się ......)
Szczegóły pokażę jak mi się uda chociaż trochę wyczyścić szybki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

CDN
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:56 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez gc1 » wtorek, 6 lutego 2018, 10:36

Kosa model :)
Avatar użytkownika
gc1
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek, 4 października 2012, 15:26
Lokalizacja: Kraków /Warszawa

Re: Ferrari 250 GTO 1:24

Postprzez Coppercat » czwartek, 22 lutego 2018, 12:12

Z kronikarskiego poczucia obowiązku wrzucam garść kiepskich fotek z postępów prac warsztatowych.

Podstawka z grubsza ogarnięta. Głównie dzięki pomocy Marak'a. Dzięki Andrzeju za zaprojektowanie i wykonanie naklejek pod przyciski.

Obrazek

Obrazek

Fotki aktualnego stanu modelu.
Fotki warsztatowe, więc kurz, odciski paluchów itp.
Jeszcze sporo pracy zostało, ale już coś widać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn
Ostatnio edytowano środa, 12 grudnia 2018, 01:57 przez Coppercat, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Jacek
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Coppercat
 
Posty: 1310
Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2013, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości