Chciałem się zgłosić do konkursu, konkurs zaczął sie 1 marca, ja na sąsiednim forum 7 marca ruszyłem z praca nad AN 26, niemam inboxa, a pódełko które posiadałem jest mocno nieestetyczne. Pisałem do moderatora jezeli sie niezakwalifikuje do konkursu to dalsze prace bede prowadził na sasiednim forum.
http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=86&t=60933
Zabieram sie do ciekawego samolotu, a dla spadochroniarzy szczególnie , mianowicie AN 26 po spadochronowemu "szybki". Model z zestawu A-Model , chyba w pierwsze wypusty.
Mnie interesuje w malowaniu po remoncie jaki odbył się w 1998r dla maszyny nr 1406 dosarczonej w 11.11.1972r.
Coś o szybkim:
Górnopłat o konstrukcji półskorupowej, całkowicie metalowej, z klasycznym usterzeniem. Ładownia mieści 40 skoczków spadochronowych lub 24 nosze lub do 5500 kg ładunku. Z ładunkiem 2100 kg zasięg 2550 km. W dole tyłu kadłuba drzwi ładunkowe, otwierane w locie do zrzutów. Podwozie z kołami przednimi, chowane w locie. Silnik odrzutowy (umieszczony w prawej gondoli silnika) służy jako pomocniczy do startu, w szczególności w klimacie gorącym i na lotniskach położonych wysoko. Służy także w wytwarzaniu dodatkowego ciągu w przypadku awarii silnika głównego.
W 1972 dla 13 Pułku Lotnictwa Transportowego, stacjonującego w 8 Bazie Lotniczej w Krakowie zakupiono dwanaście samolotów AN-26, którym przydzielono następujące numery taktyczne; 1308, 1309, 1310, 1402, 1403, 1406, 1407, 1508, 1509, 1602, 1603 i 1604
13 Pułk Lotnictwa Transportowego rozformowano w grudniu 2000, jego rolę i wyposażenie przejęła nowo utworzona 13 Eskadra Lotnictwa Transportowego.
Od roku 2003 13 Eskadra Lotnictwa Transportowego stopniowo wymieniała samoloty An-26 na większe samoloty transportowe CASA C-295. Ostatni lot wojskowego AN-26 (1403) odbył się 16 stycznia 2009.
Zabrałem sie za wycięcie kadłuba, po pierwszym piłowaniu, jak plastik i to wyglada móżna zobaczyć, ogólnie połączyć to w jedna bryłe bedzie nie lada wyzwaniem, szczegolnie druga część ogonowa . NIe mogłem się powstrzymać i połączyłem taśma zeby rzucic okiem na bryłe samolotu .
Wsumie kazda część jaka sie wytnie trzeba przypiłować, części sa nie ponumerowane, tak że trzeba niektóre elementy szukać w instrukcji bo tylko tam sa numerki części. Na tą chwile wycinam środek, kokpit, przedział desantowy.