Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » piątek, 4 stycznia 2008, 11:13

Zacząłem lepić Camela. Nareszcie!
Będzie w malowaniu brytyjskim, ale trochę nietypowym. B3859 z nocnego 44 Dywizjonu, samolot na którym latał Lt. Walbanke Pritt (a nie Pratt, jak błędnie podaje instrukcja Rodena), w kolorze NIVO (a nie czarnym) zamiast standardowego PC10, z motywem psa o imieniu Dickebusch ciągnącego kokardę kadłubową.

Wnętrze prawie gotowe. Aby zmieścić je do kadłuba trzeba było trochę odchudzić ścianki w przedniej części. Poza tym sama przyjemność.
Cdn.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Reklama

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez ZIO BY NAITT » piątek, 4 stycznia 2008, 13:00

Właśnie dlatego nie lubię blach parta w szmatopłatach Rodena - zawsze musiałem planować ścianki kadłuba do grubości ścianek modeli vacu ...

A tak poza tym to piękna robota , aż szkoda tej kratownicy zamykać w kadłubie ;o)

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » piątek, 4 stycznia 2008, 13:14

Nie wiem Zio, które modele masz na myśli, ale moje doświadczenie wskazuje, że w żadnym zestawie Roden-Part (SE5a, Albatros W.4, Pfalz D.III, Fokker F.I, Fokker E.V) nie trzeba było aż tak bardzo pocieniać ścianek. Nawet w Camelu nie było tego aż tyle, zresztą na fotkach widać, że ścianki pozostały całkiem grubaśne. Oczywiście świadczy to o tym, że całe wnętrze jako takie jest zbyt małe.
Fakt, szkoda zamykać, ale po to zrobiłem fotki, żeby je uwiecznić.
pozdrawiam
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez wojtek_fajga » piątek, 4 stycznia 2008, 13:15

A może Przemku zostawisz otwartą tę kratownicę i tylko dokleisz stery?
Szkoda zamykać.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 7 stycznia 2008, 10:51 przez wojtek_fajga, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » piątek, 4 stycznia 2008, 13:21

Pomysł ciekawy, ale nie zrobię tego z dwóch powodów:
1) dla mnie pootwierane modele są brzydkie :mrgreen: (choć doceniam pracę tych, którzy takie robią)
2) jak przed chwilą napisałem wszystko wskazuje na to, że wymiary tej kratownicy są zbyt małe, więc musiałbym zmienić skalę modelu. ;o)
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez RAV » piątek, 4 stycznia 2008, 13:28

Jak ktoś lubi "szkieletory", to może kupić Eduarda...
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3298
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 23:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez Jostein » piątek, 4 stycznia 2008, 22:00

Tak się zastanawiam, czy nie należaloby wywalić ściany czołowej i przesunąć kratownicy do przodu?
Avatar użytkownika
Jostein
 
Posty: 1309
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » poniedziałek, 7 stycznia 2008, 10:48

Kadłub już zamknięty w trakcie szpachlowania. Gdybym usunął przednią ściankę, to fotel pilota byłby zbyt przesunięty do przodu. Wygląda, że również w kierunku podłużnym kratownica jest zmniejszona.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez 1AIR1 » poniedziałek, 14 stycznia 2008, 18:36

Nooo.......widzę że Ty też odwaliłeś kawał solidnej roboty.Pięknie to wygląda.Rzeczywiście, szkoda że tej kratownicy nie będzie widać.Mam też "Camelka" w skali 1/48.Szukam na razie do niego polskich kalek.
Pozdrawiam
1AIR1
 

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » poniedziałek, 14 stycznia 2008, 19:27

Dzięki. Teraz to już troche więcej mam zrobione. Kadłub, dolny płat i ogon sklejony, zaszpachlowany i powiercone otwory pod naciągi. Różne drobiazgi też przygotowane do malowania. Fotki pokażę, jak całość nabierze kolorów.
Kalki do polskiego Camela były w monografii Kagero, niestety niedostępna już, choc rok temu obiecywali wznowienie. Ale może ktoś ma kupioną a robi 1/72 i by Ci odstąpił 1/48. Popytaj na forach. W każdym razie, gdy mi się uda kupić to chętnie odstąpię kalki do 1/48.
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez PrzemoL » środa, 16 stycznia 2008, 11:54

Mały update.

Płaty i stery pomalowane od spodu na CDL, reszta czeka na NIVO.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kilka drobiazgów gotowych do montażu.
Obrazek
Obrazek
Namarie...
Avatar użytkownika
PrzemoL
 
Posty: 734
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez ZIO BY NAITT » środa, 16 stycznia 2008, 12:57

Jak na razie całkiem pozytywnie , tylko to śmigło takie jednorodne ... ;o)

PZDR
Pozdrawiam - Konrad Kozioł
WARSZTAT :
Dzieci + dom rodzinny w skali 1/1
Avatar użytkownika
ZIO BY NAITT
 
Posty: 1239
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:15
Lokalizacja: Warthenau

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez wojtek_fajga » środa, 16 stycznia 2008, 15:25

Widzę, że stery kierunku i wysokości są odcięte. A lotki? Nie mogę wywnioskować ze zdjęć czy lotki też? No i szkoda, że tej kratownicy już nie widać.

Śmigiełko można jeszcze przepolerować delikatnie drobnym papierem ściernym i filcem. Uzyska wtedy bardzo ładną, gładką i lekko połyskującą powierzchnię.

Rodzi się kolejny ładny model samolotu z mojego ostatnio bardzo ulubionego okresu Pierwszej Wojny Świetowej.
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez czubi » czwartek, 17 stycznia 2008, 09:05

Śliczny :)

Pierwszowojenne samoloty mają nieodparty urok :)

A tak wogóle to przy ostatnich zakupach na Allegro, dostałem gratis Camela Academy w 1/72. To nie na moje oczy więc jak ktoś jest chętny to mogę odstąpić.

Wojtku zobaczymy Twoje najnowsze dzieło ? Myśle ,że wszyscy powinni to zobaczyć :)

No chyba ,że na razie to tajemnica ;o)
Pozdrawiam,
Czubi
Avatar użytkownika
czubi
 
Posty: 20
Dołączył(a): czwartek, 27 września 2007, 14:37

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

Postprzez wojtek_fajga » czwartek, 17 stycznia 2008, 09:33

czubi napisał(a):Wojtku zobaczymy Twoje najnowsze dzieło ? Myśle ,że wszyscy powinni to zobaczyć)



Ciiiiiicho... 8-)
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:22
Lokalizacja: EPBY

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości