Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » wtorek, 12 lutego 2008, 15:24

Prace rozpoczęte.
Robię to OOB ale postanowiłem nieco dodać do kabiny.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:50 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Andrzej_R. » środa, 13 lutego 2008, 11:24

Coś mi nie gra z pasami - górne nie powinny być osobne i mocowane tuż za oparciem fotela na płasko? Korzystam z blaszki Eduard SS109 - tam chyba prawy pas boczny rozdziela się na 2, oba (lewy i prawy) są wg instrukcji mocowane w rogu fotela (na zewnątrz oczywiście)

Nie mam za wiele doświadczeń w Messerach, właśnie buduję mojego pierwszego (Bf-109G10), ale tego akurat wczoraj szukałem i wychodzi mi jak wyżej :).
Andrzej_R.
Warsztat (1/72): 2xJak 11 (30%), Avia S-199 (15%), Jeep (80%)albo jakiś inny staroć ;)
Ostatni skończony (1/72): Spitfire Mk.IXc, P-40M
Avatar użytkownika
Andrzej_R.
 
Posty: 130
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 10:33
Lokalizacja: Wrocław

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » środa, 13 lutego 2008, 11:58

Wziąłem je z E4 i nie wiedziałem, że były inne :(
Nic to, w zasadzie mogły być to pasy RAFu a na te dosc dobrze pasujś. To jest samolot w barwach LW z szachownicą :)
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:51 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 13 lutego 2008, 20:58

Oj raczej takie pasy odpadają. Górne mocowania pasów były dwa, po jednym na pas. Mocowania to dwa uszka umieszczone tuż za profilowanym oparciem fotela.

http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 4as-48.jpg

Raczej nikt by tam nie mocował angielskich pasów i nie przerabiał ich mocowania :)
Pasy w 109 E były inaczej mocowane, do G się niespecjalnie nadadzą.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » środa, 13 lutego 2008, 23:24

Kuba, dzięki za link !
Chyba jednak wywalę te pasy póki nie za późno :) Muszę kupić Eduarda blaszki do G ale to musi i tak poczekać...

Edit: Wywaliłem pasy :)
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:52 przez gzt, łącznie edytowano 2 razy
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » wtorek, 26 lutego 2008, 19:15

Pasy wywalone, owiewka "zamaskowana" i pomalowana

Obrazek
note: po raz pierwszy uzylem Badger360 :( nie bardzo jeszcze czuje to narzadko ...


Dzisiaj dostałem książke Kuby Kagero 19 - "Me Bf 109 G/K" - świetna pozycja - i nawet nie wiedzialem, że są kalki :)
Tylko brakuje mi autografu autora :)

Wygląda na to, że prawa strona kadłuba nie wymaga żadnej zmiany (porownuję z Bf 109G-14/AS na Akruszu 15 oraz lewa strona rownież wygląda OK. Wszystkie elementy są umieszczone dokładnie jak na pokazanym rysunku.

Obrazek

Obrazek


W związku z tym zamykam sprawę kadłuba i przechodzę do skrzydła ale zanim to zrobię szybkie pytanko do ekspertow: czy "trimy" na sterze kierunku nie powinny być usunięte ?

Obrazek

EDIT:
Po dłuższym porównaniu rysunków Kuby i zestawu Hasegawy, okazało się, że jednak mam do zrobienia małe zmiany wlewu oleju (niżej o ~3mm) oraz zimnego rozruchu po prawej stronie. Ale to już drobiazgi.
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:55 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » czwartek, 28 lutego 2008, 18:36

Prawa strona już gotowa

Obrazek
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:55 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Kuba P. » czwartek, 28 lutego 2008, 19:28

gzt napisał(a):... czy "trimy" na sterze kierunku nie powinny być usunięte


Usuń tylko dwie wyważające blaszki, klapka wyważająca zostaje :)
Cieszę się, że Ci się opracowanie przydało, bardzo mi miło.
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:57 przez Kuba P., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » czwartek, 28 lutego 2008, 22:39

Tak myślałem, ale wolałem zaczekać na info :)
Książka jest bardzo fajna, a szczegolnie podoba mi się opis "okiem pilota". Im więcej takich informacji tym lepiej. Zawsze zadaję sobie pytanie : jak to latało :) i tym razem znalzłem odpowiedź.
Ostatnio edytowano czwartek, 28 lutego 2008, 22:58 przez gzt, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » piątek, 29 lutego 2008, 15:42

Pytanie do expertow :)
W zestawie Hasegawy sloty sa osobno ale , wydaje mi sie ze w pozycji otwartej sa zamontowane nieco za nisko. Mam wrazenie ze powierzchnia gorna slota powinna byc na tej samej "wysokosci" co pow plata. Slot powinien wysuwac sie do przodu oraz nieco w dol zgodnie z geometria cieciwy przekroju a nie wpadac w dziure wydlubana przez Hasegawe.
Czy sie myle ?

Czy ktos ma rysunki przekroju slota i plata w pozycji otwartej ???
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » piątek, 29 lutego 2008, 16:05

Przekroju co prawda nie mam pod ręką, expertem też nie jestem, ale może wystarczy Ci Grzegorz ta fotka:
Obrazek
ze strony Aircraft Resource Center

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6038
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » piątek, 29 lutego 2008, 16:08

Extra,
dzieki Jarek ! Wlasnie o to mi chodzilo !
A przy okazji, jaki to jest kolor farby uzyty na wewnetrznych powierzchniach slota ? czy "wewnetrzne" powierzchnie klap rowniez byly malowane takim kolorem ?
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Kuba P. » piątek, 29 lutego 2008, 16:12

Nie mylisz się :)

Proszę, slocik otwarty
http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 943-14.jpg

http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... POF060.jpg

więcej np. tu:
http://109lair.hobbyvista.com/walkaroun ... 611943.htm

ps - te "gniazda" slotów często są w kolorze kamuflażu, malowane po całości.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez gzt » piątek, 29 lutego 2008, 16:16

wlasnie sie zastanawialem czy Polscy mechanicy pomalowali je czy zostawili. wydaje sie ze chyba pomalowali po wszystkim jak leci :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Bf 109 G-14/AS, Hasegawa 1:48

Postprzez Kuba P. » piątek, 29 lutego 2008, 18:45

Nie wiem jak zrobili ci, którzy malowali samolot ale jak mieli jakiekolwiek pojęcie jak te sloty działają, to raczej bardzo dbali, żeby farba gdzieś się nie dostała i żeby sloty się nie blokowały czy zacinały.
Może malowali zamknięte? Może zdemontowali?
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron