Wszystko o wodzie cz1.

FAQ - prawdy objawione. Najczęściej zadawane pytania, porady, tematy związane generalnie z modelarstwem redukcyjnym. Forum moderowane, posty będą oczekiwały na akceptację przez Moderatorów lub Administratorów.

Wszystko o wodzie cz1.

Postprzez Bubi » niedziela, 7 lipca 2013, 12:09

Witam.
Ponieważ co jakiś czas pojawiają się pytania odnośnie wody, postanowiłem skrobnąć coś od siebie. Nie mam doświadczenia z żywicą, więc może szanowni koledzy pomogą i sami coś napiszą. W ten sposób powstanie fajny mini poradnik.
No to zaczynamy.
Na wstępie chciał bym poinformować ze ten mini poradnik (czy jak to na zwać) ma na celu zaznajomienie się informacyjnie z tym co można kupić w sklepach. Pokażę też co i jak wygląda.
Ma on na celu nieść pomoc początkującym, ale może i ci bardziej doświadczeni też znajdą coś dla siebie.
W sklepach modelarskich można dostać wiele specyfików. Wiele producentów sprzedaje to samo pod innymi szyldami. W większości przypadków są to zmodyfikowane preparaty zwykłej chemii.
Na pierwszy ogień pokażę produkty vallejo, i uwaga nie tylko. Mowa o tym za chwilę.
Mały test.
Mała tekturka spod zdjęcia. Pomalowana akrylami Vallejo i podcieniowana w płynne przejście.
Kolory użyte to :
Andrea Blue, Turkus oraz Emerald

Obrazek

Obrazek

Na przygotowaną płytkę nałożyłem kolejno od prawej :
Vallejo Transparent Water – Dostepny w małych i dużych opakowaniach (200ml) jak widać w ciekawy sposób układają się fale. Czasem pojawiają się mikro bąbelki co w sumie daje efekt lekko spienionej wody. I tu uwaga. To nie to samo co barwione żele typu morze śródziemne czy Pacyfik.

Obrazek

Po środku.
Vikol – klej stolarski. Ja użyłem kleju mlecznego który po wyschnięciu staje się przeźroczysty i nie odkształca się po brzegach. Są takie. Jak widać Woda jest lekko pofalowana. Bardziej na spokojne jeziora, stawy itd. Według mnie w porównaniu z Vallejo Still Water Vikol wypadł genialnie i nie mal tak samo.

Po lewej