Strona 2 z 3

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: czwartek, 17 stycznia 2008, 11:25
przez PrzemoL
tylko to śmigło takie jednorodne


Racja, mi też się nie podobało. Oddzieliłem delikatnie żyletką piastę, usunąłem papierem ściernym farbę, przeszlifowałem i będę malował jeszcze raz.

Dzięki za miły odzew.

A najnowsze dzieło Wojtka to na pewno pojawi się we właściwym momencie. :D

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: piątek, 18 stycznia 2008, 09:12
przez mr.jaro
Bardzo ladny model tutaj powstaje! Czy krawedzie splywu byly juz w zestawie fabrycznie takie cienkie?

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: piątek, 18 stycznia 2008, 10:07
przez PrzemoL
Widzę, że stery kierunku i wysokości są odcięte. A lotki? Nie mogę wywnioskować ze zdjęć czy lotki też?

Stery wysokości są wychylone. Ale lotek i steru kierunku nie planuję wychylać. Zaczernię tylko linie oddzielające.

Czy krawedzie splywu byly juz w zestawie fabrycznie takie cienkie?

Tak. W ogóle mam wrażenie, że Camel jest zrobiony znacznie lepiej niż ine modele Rodena.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: poniedziałek, 21 stycznia 2008, 10:41
przez PrzemoL
NIVO i kalki na miejscu. Silnik i osłona przyklejone.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Śmigło przemalowane, słupki pomalowane, owiewka i płoza gotowe do doklejenia.

Obrazek

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: wtorek, 22 stycznia 2008, 00:06
przez Jostein
A czy o paletę barw użytych do pomalowania "wielbłąda" mogę zapytać? W szczególności o NIVO, ale i o płótno...

PZDR

Andrzej "Jostein" Kowalski

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2008, 10:45
przez PrzemoL
Jasne... Płótno, to Pale Stone A123, NIVO to RLM73 A90 z domieszką czarnego, wszystko Pactra.


A przy okazji - dotarłem do etapu jednopłatowca, śmigło tymczasowo nałożone na oś:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2008, 10:55
przez wojtek_fajga
He he, całkiem fajnie wygląda. Myślę, że z mocniejszym silnikiem i przy wzmocnionej konstrukcji mógłby nawet latać. A jaka wodoczność! :mrgreen:

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2008, 11:37
przez Robert Latosiński
Witam,

bardzo ładny Camel powstaje, moim zdaniem jeden z lepiej opracowanych przez Rodena modeli w 72.
Mam pytanie: jak zachowują się kalki? Bo z tym u Rodena bywa różnie.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2008, 11:51
przez PrzemoL
Tak, wstawiamy Rolls Royce Merlin, kilka usztywnień płata, może tytanowy dźwigar i... frrrrru! :D
Lubię ten etap, gdy kadłubek staje na własnych nogach. Trzymajcie kciuki, żeby górny płat mi się udało zamontować...

Kalki bez problemu, to nowy model, ma więc kalki z nowej serii. Choć najlepiej odciąć tyle bezbarwnej folii, ile tylko się da. Wiem z doświadczenia, że nawet te nowe lubią się srebrzyć. Tu bałem się o sylwetkę Dickebuscha, ale jakoś się nie srebrzy.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2008, 15:31
przez PrzemoL
O kalkach zapomniałem dodać, że niestety tradycyjnie mają przesunięte kolory. Dzienna kokarda na górny płat z cienką białą obwódką nie nadaje się zupełnie do użycia. To z resztą był jeden z kilku powodów, dla których robię nocnego Camela. Na szczęście czerwone kółka kokard wkleja się oddzielnie.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 10:41
przez PrzemoL
Coraz bliżej końca.
Najpierw przygotowałem szablony na podstawie planów z Windsocka i przykleiłem słupki międzyskrzydłowe dodatkowo kontrolując ich rozstaw przykładając na sucho górny płat.

Obrazek
Obrazek


Po dobrym wyschnięciu kleju wkleiłem wszystkie linki naciągów, razem z czterema linkami tworzącymi charakterystyczny X między kadłubem i płatem oraz przykleiłem wiatrochron. Potem przykleiłem górny płat i przeciągnąłem wszytkie linki przez otwory. Linki X, naciągi postojowe, naciągi między słupkami oraz linki pod statecznikiem poziomym są już naciągnięte. Pozostałe czekają na swoją kolej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 18:44
przez wojtek_fajga
Jak tak sobie popatrzyłem na wznios dolnego płata, to coś mi się wydawał za duży. Poleciałem zaraz zobaczyć plany w monografii i faktycznie taki jest. Ale jaja.

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 30 stycznia 2008, 10:50
przez PrzemoL
Tak, wznios jest prawidłowy. Śmiesznie to wygląda, ale tak było...

A w międzyczasie trochę poszło do przodu. Zostało jeszcze wykończenie górnego płata (kalki, zaczernienie podziału lotek) i linki napędowe do sterów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: środa, 30 stycznia 2008, 22:59
przez ZIO BY NAITT
Noo fajnie się prezentuje , ale jako jednopłat też był fajny ; coś jakby Bristol M.1 ... ;o)

PZDR

Re: Sopwith F.1 Camel (Roden + Part, 1/72)

PostNapisane: piątek, 1 lutego 2008, 10:36
przez PrzemoL
Tak, M.1, tylko bez tych śmiesznych usztywnień...

A wczoraj go wreszcie skończyłem. Na razie jedna fotka, więcej po weekendzie.

Obrazek