ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Grzegorz Stróżek » piątek, 3 lutego 2012, 00:49

Rafał Szul napisał(a): - tutaj prośba: czy mógłby ktoś z Was polecić jakąś bogato ilustrowaną monografię F-15 (preferowana oczywiście wersja E).

Lock On nr.4 - F-15A/C
Lock On nr.22 - F-15E
To są pozycje obowiązkowe
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Reklama

modele polskich samolotów

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Rafał Szul » piątek, 3 lutego 2012, 08:33

@Grzegorz: Dzięki za wskazówki. Niestety Amazon, ebay oraz allegro uważają że tytuł jest albo out of print albo nie istnieje. Czy znane Ci są jakieś "antykwariaty" albo bardzo specjalistyczne sklepy gdzie można to jeszcze dostać?

Pozdrawiam,
Rafał
Rafał Szul
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 3 sierpnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Kraków

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Grzegorz Stróżek » piątek, 3 lutego 2012, 12:03

Sklepy modelarskie - niektóre mają sprzedaż wysyłkową.
Mogą mieć stare zapasy, lub z rynku wtórnego - czasem ktoś wstawi do sprzedaży na zasadzie antykwariatu.
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez mirage3 » wtorek, 7 lutego 2012, 21:03

Grzegorz Stróżek napisał(a):
Rafał Szul napisał(a): - tutaj prośba: czy mógłby ktoś z Was polecić jakąś bogato ilustrowaną monografię F-15 (preferowana oczywiście wersja E).

Lock On nr.4 - F-15A/C
Lock On nr.22 - F-15E
To są pozycje obowiązkowe


Rozumiem, że żartujesz ? ;o)

Pozycja obowiązkowa :arrow: http://www.reidairpublishing.com/products/RAP04.html tylko trzeba poszukać. A Lock On to tak kolekcjonersko tylko :mrgreen:
Pozdrawiam Piotrek Gołembiewski
Avatar użytkownika
mirage3
 
Posty: 170
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 17:53
Lokalizacja: Wejherowo

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Rafał Szul » wtorek, 7 lutego 2012, 21:20

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :-) Lock On juz zdobylem; mina mi zrzedla bo gdybym mial to od razu.. ech. W nastepnym modelu zacznę od literatury :D

Póki co dalej męczę podwozie, update będzie koło weekendu bo sporo drobnicy i malowania.

Dzięki,
Rafał.
Rafał Szul
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 3 sierpnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Kraków

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Grzegorz Stróżek » wtorek, 7 lutego 2012, 22:29

mirage3 napisał(a):Rozumiem, że żartujesz ? ;o)

Nie ,nie żartuję.
Zrób ''piętnastkę'' tylko na podstawie tych ''kolekcjonerskich'' zdjęć, to już będzie super. :mrgreen:
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce.
pzdr. Grzegorz
Na warsztacie; P.11c___________, Bf 109B, Whirlwind
Avatar użytkownika
Grzegorz Stróżek
 
Posty: 364
Dołączył(a): czwartek, 1 maja 2008, 13:38
Lokalizacja: Łódź

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez Rafał Szul » poniedziałek, 13 lutego 2012, 18:22

Witam po przerwie. Dzisiaj moje doświadczenia z podwoziem i standardowo garść pytań nowicjusza :-)

Na początek to, co Koreańczycy chcą abyśmy robili:

Obrazek

W instrukcji (punkt 10) zwraca uwagę nieprawidłowy sposób wklejenia pokrywy przedniego kółka. Element B11 jest otwarty tylko na czas wypuszczania / wciągania podwozia i standardowo nawet już przy wypuszczonym podwoziu (na ziemi, po starcie, na podejściu ect.) jest zamknięty. Niestety, element ten jest za długi i trzeba go skracać jeżeli chcemy go zamontować w bardziej "naturalnej" pozycji. Z tego punktu na uwagę zasługują również wloty powietrza, ale o tym na koniec.

Części podwozia głównego są ubogie w detale:

Obrazek

Dosyć denerwujące jest zdetalowanie goleni; nawet nożyce są
a) źle odciśniętę (wyraźny "schodek")
b) są przedstawione jako płaski pojedynczy element :/.

Trochę podłubałem przy goleniach i widelec teraz składa się z 4 elementów ale nadal daleeeko mu do oryginału (http://www.militaryfactory.com/imageviewer/ac/pic-detail.asp?aircraft_id=21&sCurrentPic=mcdonnelldouglas-f15-eagle_10.jpg&sCurrentDescriptor=Close-up%20detail%20view%20of%20a%20McDonnell%20Douglas%20F-15%20Eagle%20main%20landing%20gear)

Poniżej sposób maskowania kół

Obrazek

Pierwsze pytanie w dniu dzisiejszym: jak maskować takie elementy? Podejrzewam, że metoda zastosowana przeze mnie jest daleka od ideału; stąd prośba o sugestie.

Elementy pomalowane, felgi kół dostaną jeszcze talerz hamulca w innym kolorze. U góry widać "poprawione" golenie.

Obrazek

Po zlepieniu wszystkiego wygląda to tak:

Obrazek

To czego na zdjęciu nie widać to wnęki podwozia. Są *potworne*. Puste (Niestety nie czuję się jeszcze na siłach aby samemu dorabiać przewody, butle ect. ), z wielkimi ziejącymi dziurami w których golenie się nie trzymają. Pierwsze co musiałem zrobić to je zaszpachlować, żeby w ogóle dało się mocowanie goleni o coś zaprzeć.

Teraz chciałbym wrócić do tego, co robiłem w kroku 9 a w szczególności do wlotów powietrza.

Obrazek

Obrazek
Cóż, to "spieprzyłem" równo. Niestety, żadna z dostarczonych wersji nie chciała pasować, wloty pierwotnie wybrane przeze mnie przy przymiarkach mialy nawet do 1.5 mm szpar między kadłubem. Zrobiłem drugą wersję i wydawało mi się, że będzie lepiej ale czegoś nie zauważyłem przy klejeniu albo "się przesunęło". w każdym razie górna powierzchnia nie trzyma poziomu grzbietu kadłuba - jest ząbek na zewnątrz i spadek do wewnątrz (po obu stronach). Co ciekawe spód jest "równo" z kanałem wlotowym; tam nierówności nie ma. Aby jakoś to wyrównać musiałbym całą górę szlifować dosyć mocno, albo próbować odkleić i robić to jeszcze raz - niestety wątpię aby było to wykonalne. Jest jakiś ratunek, koledzy modelarze? (swoją drogą na zdjęciach widać, że pierwsze malowanie i tak będzie do szlifu bo przerwa między kadłubem a sklejonym wlotem jest zbyt wyraźna).

Wszelkie uwagi mile widziane!

Pozdrawiam,
Rafał
Rafał Szul
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 3 sierpnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Kraków

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 13 lutego 2012, 18:57

Rafał Szul napisał(a):Poniżej sposób maskowania kół

Obrazek

Pierwsze pytanie w dniu dzisiejszym: jak maskować takie elementy? Podejrzewam, że metoda zastosowana przeze mnie jest daleka od ideału; stąd prośba o sugestie.

Prościej chyba wyciąć kółko w taśmie, nawet jeśli nie dokładnie dobierzesz wymiar, możesz przeciąć i dopasować. A poza tym łatwiej najpierw pomalować piastę jasnym kolorem, zamaskować ją,a potem trysnąć ciemne opony.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez karambolis8 » poniedziałek, 13 lutego 2012, 19:45

piotr dmitruk napisał(a):A poza tym łatwiej najpierw pomalować piastę jasnym kolorem, zamaskować ją,a potem trysnąć ciemne opony.

To już chyba zależy od felgi. Nie każda jest wygodna do maskowania.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: ACADEMY F-15E Operation Iraqi Freedom

Postprzez erkamo » poniedziałek, 13 lutego 2012, 22:48

Rafał Szul napisał(a):. w każdym razie górna powierzchnia nie trzyma poziomu grzbietu kadłuba - jest ząbek na zewnątrz i spadek do wewnątrz (po obu stronach). Co ciekawe spód jest "równo" z kanałem wlotowym; tam nierówności nie ma. Aby jakoś to wyrównać musiałbym całą górę szlifować dosyć mocno, albo próbować odkleić i robić to jeszcze raz - niestety wątpię aby było to wykonalne.


Academy spróbowała wykonać imitację ruchomego wlotu F-15. Tak więc ten uskok nie jest jakimś kardynalnym bykiem, a jedynie ze względów technologicznych, nieco przewymiarowany. Możesz np. spróbować całkowicie zakleić ten uskok i pod kątem wytrasować linię podziału wlotu od kadłuba, albo nieco zeszlifować wlot i nakleić cieniutką folię zachodzącą, nie do końca na uskok.
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 22:56

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości