Aleksander011 napisał(a):Nie wiem ,gdzie dokładnie umieścic wycięcie pod kanał wylotowy łusek (prawdopodobnie wypada w miejscu dużego otworu przy osi-bo w D-9 tego nie ma) ,ale to będzie można s pozycjonować na bazie panela dolnego i jego prostokątnym wycięciu
Wycięcie pod kanał odprowadzający łuski i ogniwka działka silnikowego jest w panelu między wnękami podwozia. Tam, gdzie zaznaczyłeś jest nisza mniejszego zbiornika paliwa. Kanał odprowadzania łusek z działka był PRZED przegrodą ogniową, nie za. W zasadzie tylko fragment korpusu działka wnikał do kabiny. Działko nie było tak głęboko osadzone jak w Bf 109.
Masz dostęp do książki "Yellow 10"? Tam ładnie wszystko widać. Kłopot będzie ze zdjęciami instalacji działka silnikowego, szczególnie z jego jarzmem i wyglądem kanału odprowadzającego łuski.
Działko, jak widać na tym chociażby zdjęciu:
zamontowane było w pozycji normalnej. Łuski i ogniwka taśmy wypadały od spodu broni, czyli kanał odprowadzający był mniej lub bardziej prosty. Taśma natomiast musiała być doprowadzana z boku działka, jak wnioskuję z rysunku fabrycznego (rep. Yellow 10, str 80), z lewej strony. Skrzynia amunicyjna natomiast była zabudowana przed wiatrochronem, pod uchylaną pokrywą.
Co do "wypukłości" z zetsawu Montex, to sugerowałbym jednak rezygnację z tychże i wykonanie ich z jakiejś masy szpachlowej, moze z miliputa tak, żeby miały lepszy kształt i były nieco bardziej subtelne.
Co do samego MG 151/20 E, potrzebne Ci rysunki? Myślę, że tony zdjeć znajdziesz bez problemu na sieci. Wydaje mi się, że i zwymiarowane rysunki bez kłopotu powinny być dostępne. Poza tym, chyba Aires robi MG 151/20 w tej skali?