Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 7 stycznia 2014, 13:29

Dzięki :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Reklama

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Klugi » wtorek, 7 stycznia 2014, 14:21

No, zapowiada się bardzo fajnie.
Avatar użytkownika
Klugi
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 20:36
Lokalizacja: Kitchener, Ontario, Kanada

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 7 stycznia 2014, 15:06

Cieszę się, że się podoba :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 7 stycznia 2014, 20:39

hardy198 napisał(a):A jaki konkretnie miałby być zakres tych przeróbek? :D Co musiałbym poprawić bo prawdę mówiąc myślałem że zestaw jest ok :)


Nie mam pojęcia. W życiu nie widziałem tego modelu. Patrzę tylko na to, co pokazałeś na fotach. Ale przy ogniu na jakim sklejasz to raczej nie ma szans na poprawę błędnych elementów, o ile nie planujesz demontażu gotowych podzespołów.
Powodzenia!
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 7 stycznia 2014, 21:30

Fakt że tempo mam jak na budowie :D Przyznam że w kwestii odwzorowania kokpitu zaufałem Eduardowi i jego instrukcji.
Niestety większość zdjęć kokpitu które znalazłem zarówno w sieci jak i literaturze dotyczy wersji D, zresztą jak widać na zdjęciach modelu dużo rzeczy przykryły bądz zastąpiły blaszki.
Jak dla mnie nie wygląda to najgorzej choć oczywiście nie ustrzegłem się błędów.

Nigdy nie interesowałem się zbytnio tym samolotem, ale z tego co wyczytałem wersję M od wyprodukowanych w zdecydowanie większej ilości D odróżniał mocniejszy silnik R-2800-73 który w początkowym okresie użytkowania okazał się wadliwy oraz charakterystyczna płetwa przed statecznikiem pionowym.
Samolot ten wszedł do użytkowania pod koniec wojny tylko w 56 grupie myśliwskiej i nie osiągnął jakiś znaczących sukcesów.
Zresztą w tym okresie właściwie nie miał właściwie przeciwko komu walczyć :)

Mam teraz dwa pytania :) czy poszczególne wersje silnika R-2800 zewnętrznie jakoś specjalnie różniły się od siebie?
Bo mam nadprogramowy :D silnik od Corsaira tamki który wygląda lepiej od zestawowego i myślę czy go nie wykorzystać.

Drugie pytanie już chyba wałkowane z milion razy jak to w końcu było z tym kolorem? semi gloss
black? tak podaje instrukcja, przyszło mi do głowy żeby zmieszać ten kolor z Navy Blue (A49) Pactry, jutro zrobię próbę i wrzucę fotkę.

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 7 stycznia 2014, 23:12

Poszczególne wersje D różniły się od siebie bardziej niż M od niektórych D. To temat na książkę, ale podział na D i M to nadmierne uproszczenie.

Silniki serii C (np P-47M) miały tylko jedną część wspólną z silnikami serii B (np P-47D, F4U-1 do U-1D) - podstawę mocowania bodajże rozrusznika. Najbardziej charakterystyczna różnica to osłona reduktora. Ponadto w tych wszystkich silnikach występowało kilka rodzajów instalacji zapłonowej stosowanej w różnych konfiguracjach. Nie da się tak po prostu powiedzieć czy silnik z modelu Korsarza nada się do Pioruna. Chyba, że Korsarz to jedynka, a Piorun M, wtedy na pewno nie nada się bez przeróbek.

W temacie koloru to wiadomo na pewno, że nie wiadomo. I znowu pomijając całą rozległą historię, wg mnie najbardziej prawdopodobny jest brytyjski Night.

Pewnie wpadek w kabinie wielu nie zauważy :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Sparrow » wtorek, 7 stycznia 2014, 23:41

W kwestii koloru, co prawda samolot Gładycha, ale być może farba pochodziła z tego samego źródła:
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=717
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 650
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Murek » środa, 8 stycznia 2014, 00:35

Kokpit cudeńko :D
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez macias13_84 » środa, 8 stycznia 2014, 00:51

Sparrow napisał(a):W kwestii koloru, co prawda samolot Gładycha, ale być może farba pochodziła z tego samego źródła:
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=717


Błagam, tylko nie znów kolorystyka P-47D-25/30/M w 61FS i reszty 56FG :mrgreen:
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 8 stycznia 2014, 11:25

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) , wczoraj nie zrobiłem praktycznie nic w modelu no może poza drążkiem sterowym.
Co do błędów w kokpicie to ja wcale nie mówię że ich nie ma, są pewne uproszczenia ale wynikające z moich nikłych umiejętności :D

Co do modelu z linku kolegi Sparrow to widziałem podobno malowany tą samą farbą co oryginał, ja natomiast wczoraj pobawiłem się różnymi odcieniami ww kolorów na jednym z modeli tzw. oczekujących :) i wyszło mi coś takiego.

Obrazek

Który z kolorków waszym zdaniem powinien być najodpowiedniejszy?
Zdecydujcie sami a obiecuję że nie będę już poruszał tego tematu kolego macias 13_84 :P

Na koniec nie wytrzymałem i poczyniłem pewne przymiarki kokpitu do kadłuba zrobię jeszcze celownik a zagłówek umyśliłem sobie że okleję chusteczką moczoną w wikolu coby ciekawiej :)

Wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Żałuję że nie wymieniłem zestawowego fotela na blaszany ten jest za gruby :(

A tak wyglądają zestawowe kalki :(

Obrazek


Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 8 stycznia 2014, 11:59

Aha Korsarz to F4U4 :D
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 8 stycznia 2014, 12:37

hardy198 napisał(a):Co do błędów w kokpicie to ja wcale nie mówię że ich nie ma, są pewne uproszczenia ale wynikające z moich nikłych umiejętności :D
...
Aha Korsarz to F4U4 :D


To silnik teoretycznie powinien się nadawać, przynajmniej jeżeli chodzi o to co widać z przodu.

Wspomnę tylko, że nie wypowiadałem się na temat jakości Twojej pracy, a jedynie odstępstw od wierności względem pierwowzoru.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 8 stycznia 2014, 12:57

Co do oceny jakości to jak najbardziej rozumiem, a co do krytyki to i również :D być może w przyszłości będę przykładał większą wagę do jak najwierniejszego odtworzenia oryginału w modelu ale tak jak wspominałem przy moich obecnych możliwościach byłoby to porywanie się z motyką na słońce :D

Co do silnika to i tak będzie on zakryty także będzie widoczny tylko przód, jak natomiast z tym malowaniem czy któraś z zaprezentowanych barw teoretycznie by się nadawała?
Skłaniałbym się do drugiej od prawej czyli 60% niebieskiego 40% semi gloss black.

A tak w ogóle to Thunderbolty coraz bardziej zaczynają mnie się podobać :)
W dalszej perspektywie chyba zrobię jakiegoś D z Okinawy, fajne nose -arty mają :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Muśtax » środa, 8 stycznia 2014, 13:32

Na Okinawie były dzbanki w wersji D?, a nie przypadkiem N-ki
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Muśtax
 
Posty: 355
Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 06:57
Lokalizacja: Ptc <-> Lbn

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » środa, 8 stycznia 2014, 13:43

Zapewne masz rację, dla mnie wszystkie z bubbletop kojarzą się z D :D

Nie zmienia to faktu że się podobają :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości