Dla całej rodziny Fw 190 A/F/G, D i Ta 152 planowano szereg rozwiązań upraszczających konstrukcję, w tym także wiele elementów wykonanych z materiałów ogólnie zwanych niestrategicznymi. O ile drewniane pokrywy luków, drewniane stateczniki czy drewniane klapy w Fw 190 faktycznie istniały tak drewniane klapy dla 14,4-metrowego płata Ta 152 H raczej zostały na etapie projektu.
Jak wspomniałem, jest kilka zdjęć na których widać otwarte klapy Ta 152 H i są to metalowe klapy, wyglądem zbliżone do tych z Fw 190 - tylko dłuższe. Jeśli kiedyś uda się znaleźć jakieś potwierdzenie użycia drewnianych klap w tym samolocie - będzie to mała sensacja.
Tak "spod palca" zdjęcie skrzydła Ta 152 przechowywanego w Garber.
Klapa widziana od spodu ale wierz mi - jest metalowa

Bardzo przepraszam za niezwiązany z tematem wątku post.




