Strona 2 z 3

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 1 maja 2017, 20:26
przez Atlis
No i bardzo dobrze. To za nim ruszę dalej, masz jeszcze coś na co zwrócić uwagę?

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 1 maja 2017, 23:48
przez karolkonw
o kurdeczka obserwuje!

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: wtorek, 2 maja 2017, 00:06
przez greatgonzo
Trudno zgadywać, ale na pewno nic z czym nie da się żyć ;).

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: niedziela, 7 maja 2017, 22:14
przez Atlis
Jakieś wycinanki robiłem. Jeszcze dobrze, że istnieje Proxxon...

Obrazek

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 08:57
przez Krocionorzec
Lotki zostawisz nieruchome? Leniuuuuuuuch....

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 09:38
przez Atlis
Obrazek

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 10:02
przez Krocionorzec
Ale cudny GIF!!!

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 10:38
przez karolkonw
Krocionorzec napisał(a):Lotki zostawisz nieruchome? Leniuuuuuuuch....


lotki lotkami ale hamulec wylotowy skoku smigla jest zly choc dla mnie ma sens!

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 11:07
przez Atlis
Spokojnie, wiem, że powinien być drewniany. Kupiłem elektrody bukowe, się zrobi.

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 12:06
przez Rafako
Dużo fajnego dzieje się w tym warsztacie! Paczam jak nic!

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: środa, 10 maja 2017, 10:00
przez tombie
Miałem nieprzyjemność montować oba te zestawy żywiczne w tym modelu - złożenie płata skrzydła do kupy - męka - trzeba zbierac zarówno w żywicy jaki z części plastiku

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: środa, 10 maja 2017, 10:10
przez Atlis
Czy ja wiem. Faktycznie trzeba zbierać ze skrzydeł i z żywicy, ale że by to był jakiś dramat? Ściągnięcie nadlewki z komór uzbrojenia proxxonem zajmuje może dwie minuty. Najdłużej mi zeszło na dopasowanie, bo to jak zawsze trzeba robić dokładnie. Później wrzucę foty. Bardziej mnie martwi silnik, bo niektóre żywice będę musiał chyba prostować.

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: sobota, 13 maja 2017, 14:02
przez Kuba P.
Ja wstawiłem takie wnęki tylko ze do Mustanga D i faktycznie trzeba było zebrać materiał niemalże do grubosci papieru. Poza tym pasowaly ladnie. Dużo trudniej moim zdaniem było ładnie wpasowac komory podwozia F4U, te stare żywice były mniej odporne na skurcze materiału i do tego jak mają juz parę lat to mogą być wyraźnie zdefromowane. Jedna z tych komor Corsair musiałem zwyczajnie wyrzucić, była o kilka mm za krótka.

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 10:56
przez iras67
tombie napisał(a):Miałem nieprzyjemność montować oba te zestawy żywiczne w tym modelu - złożenie płata skrzydła do kupy - męka - trzeba zbierac zarówno w żywicy jaki z części plastiku

Ja żywice tnę na mokro :) piłką Olfy w uchwycie do nożyków a szlifuję papierem 100 przyklejonym na różnych kawałkach plexi na mokro-idzie szybko- nawet trzeba uważać z naciskiem żeby nie przesadzić . Szlifowanie na sucho to pył wszędzie i większy kłopot z czyszczeniem przed malowaniem...no i nasze zdrowie :) .
Ciekawie się zapowiada ten warsztat.

Re: P-51B, 1/48, Tamiya - Meg X

PostNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 11:30
przez Atlis
Wnęki i komory mam już w klejone, większego problemu nie było.

Obrazek

Testuję też weathering OD:

Obrazek

Co do cięcia żywicy - ja tnę i szlifuję na sucho Proxxonem. Kurz to żaden problem. Na rurę odkurzacza naciągam damskie rajstopy i tnę nad tym. Cały kurz trafia do odkurzacza, rajstopy ratują przed ewentualnym upadkiem ciętej/szlifowanej części.