A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » czwartek, 14 listopada 2013, 23:46

Trochę chciałem odpocząć od szpachlowania i szlifowania, więc postanowiłem przygotować owiewkę i wiatrochron do malowania.
Jest to jedna z moich ulubionych czynności przy każdym modelu: maskowanie owiewki.
Widoczny na zdjęciu wiatrochron jest dodatkowo zabezpieczony i przygotowany do malowania przedniej szybki turkusowym kolorem. Zamalowałem ją na razie Maskolem, żeby tuż przed malowaniem zerwać go i w ten sposób idealnie oczyścić szybkę (chyba nic lepiej nie czyści szybek niż świeżo zdjęty Maskol). Dodatkowo zabezpieczyłem ramy wiatrochronu przed pobrudzeniem kolorem którym pomaluję szybkę. Dopiero gdy ten kolor zostanie położony, normalnie zamaskuję szybkę i pomaluję normalnie cały wiatrochron.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 15 listopada 2013, 21:38

Psia kostka, zawaliłem.
Pomalowałem zielono-niebieskawym kolorem (turkus toto nie jest) przednią szybkę wiatrochronu.
Kombinowałem, kombinowałem, żeby było idealnie - i zepsułem.
Po pierwsze (nie licząc paprochów, które skądś się wzięły mimo spryskania otoczenia spryskiwaczem) zrobiłem zbyt mocny, zielony kolor. Szybka jest po prostu za ciemna.
Druga sprawa, to ta paskudna ciemna plama (lewy górny róg szybki), która pojawiła się w trakcie malowania, nie wiem za bardzo skąd, ale to po prostu (końcówka farby w aero) wypłynęło na samym końcu.

I teraz pytanie, czy jeszcze próbować to wycieniować kolejnymi warstwami tego koloru, czy lepiej nie ruszać i tak zostawić, bo ta zieleń w końcu będzie tak ciemna, że pilot nie mógłby przez nią niczego widzieć?
Ok, w realu jest jaśniej niż na zdjęciu, ale wciąż mocno zielono.
Co radzicie?

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez karambolis8 » piątek, 15 listopada 2013, 21:47

Zmyj i się nie patyczkuj z tym. A farba wygląda na za gęstą. To mają być mgiełki.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 15 listopada 2013, 21:56

Jak to zmyć? Czym żeby nie zniszczyć owiewki?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez karambolis8 » piątek, 15 listopada 2013, 22:15

Wamod. Wielokrotnie testowałem, bo mi też nie zawsze barwienie oszklenia wychodzi ;)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Czesio » piątek, 15 listopada 2013, 22:22

Ew. spróbuj rozcieńczalnikiem gunze, szybek nie rusza a zmywa pięknie, tylko sprawdź najpierw np. na wyprasce ! W końcu plastik plastikowi nie równy.
Pozdrawiam Daniel
Avatar użytkownika
Czesio
 
Posty: 1079
Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2008, 21:49
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » piątek, 15 listopada 2013, 22:23

Leveling Thinner ładnie to zmył, ale jak obejrzałem pod światło, to jest delikatne zmatowienie.
Przeszlifuję pastą polerską.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » wtorek, 19 listopada 2013, 23:28

Od kilku dni szpachluję i szlifuję kadłub. To jednak moja pięta achillesowa, wciąż mam duże problemy z ładnym likwidowaniem ubytków, szpar i odtwarzaniem linii podziału. Ciągle.
Trochę dla relaksu wziąłem się za kabinę i owiewkę. Ta ostatnia i wiatrołap dostały już kolor wewnętrzny ramowania, czekają teraz zamaskowane na przyklejenie do gotowego kadłuba. Kadłubowi zaś niewiele brakuje do pełnej gotowości do malowania: likwiduję w tej chwili brzydkie połączenie skrzydła z kadłubem, do tego zostało parę drobiazgów do przyklejenia i można kłaść podkład i malować.
Niestety, ciągle czekam na dostawę światełek od Quickboosta. MojeHobby twierdzi, że dostawa tej firmy jak i Eduarda "może w przyszłym tygodniu". Ne blaszki czekam od sierpnia. :) Obawiam się, że to moje ostatnie zakupy blach w Polsce, to po prostu nie ma sensu. Kupno tego towaru to loteria.

Tymczasem ukończyłem i zmontowałem całą kabinę. Dodam może tu i tam odrobinę przetarć, ale ta cześć samolotu już praktycznie jest w 100% gotowa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Mr. Headshok » środa, 20 listopada 2013, 01:00

Solo napisał(a):...że dostawa tej firmy jak i Eduarda "może w przyszłym tygodniu". Ne blaszki czekam od sierpnia. :) Obawiam się, że to moje ostatnie zakupy blach w Polsce, to po prostu nie ma sensu. Kupno tego towaru to loteria.


Dlatego ja większość ''lotniczych'' szpeji kupuję w Hannats.

Great work so far!!!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » środa, 20 listopada 2013, 08:08

Hmmm, a ile czekasz na takie dostawy Eduarda, o ile zamawiasz je do Polski?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Mr. Headshok » środa, 20 listopada 2013, 09:45

Paczka idzie ok. tygodnia/półtora. Polecam!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » środa, 20 listopada 2013, 12:14

Teraz będę prosił o pomoc.
Hobby Boss, mimo świetnego wykonania modelu (spasowanie nie ma sobie równych) i detali, to jednak dał ciała na całej linii jeśli chodzi o anteny/czujniki.
Owszem, kilka zrobił jako integralne części kadłuba, jednak z tego co się orientuję, to wiele pominął całkowicie.
Dlatego bardzo proszę, jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia, lub wie gdzie i jakie antenki/czujniki należy dorobić, o informację (Nobie, jak zwykle w Tobie nadzieja :)).
Na razie ustaliłem, że A-7E ma dwa symetrycznie zamontowane czujniki na dziobie, na wysokości wiatrochronu, o tutaj:
Obrazek
Obrazek

Na tym ostatnim zdjęciu widać, że coś wystaje z lewej strony z rury wlotu powietrza, ale dokładnie nie widać.
Pomóżcie proszę znaleźć więcej materiałów o tych antenach, bo chciałbym je w miarę możliwości dorobić.
Ostatnio edytowano środa, 20 listopada 2013, 12:36 przez Solo, łącznie edytowano 1 raz
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 20 listopada 2013, 12:18

Solo napisał(a):na wysokości wiatrołapu


Wiatrochronu :lol:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez nobie1973 » środa, 20 listopada 2013, 12:40

Te dwa symetryczne czujniki na dziobie to rurki Pitota. Na rysunkach wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Źródło: Detail & Scale A-7 Corsair II.
Avatar użytkownika
nobie1973
 
Posty: 563
Dołączył(a): czwartek, 25 września 2008, 18:46
Lokalizacja: Londyn

Re: A-7E Corsair II // Hobby Boss // 1:48

Postprzez Solo » środa, 20 listopada 2013, 12:45

Wielkie dzięki, teraz wiem czego przynajmniej szukać.
Teraz tylko poszukuję zbliżeń na te obszary. :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości