piotr dmitruk napisał(a):Ostatni wygląda fajnie, ale gdzie tu jest Karaś ?






Jaro_Su napisał(a):Może się czepiam, ale jak montaż działek w skrzydłach wpłynął na wytrzymałość kesonu czy może przekonstruowano płat na dźwigarowy?
spiton napisał(a):Samoloty z pierwszej wojny miały masę skupioną w środku ciężkości poza tym potężny moment skręcający od silnika rotacyjnego, i myślę sobie, że może dzięki temu mogły skręcić na samych lotkach praktycznie.
spiton napisał(a):myślę sobie, że może dzięki temu mogły skręcić na samych lotkach praktycznie.
net_sailor napisał(a):Witam,
Ostatnie kombinacje z całkowitym przesunięciem steru kierunku poza obrys usterzenia poziomego absolutnie mi się nie podobają. O ile sam większy statecznik i większa powierzchnia steru jakoś dadzą się ze sobą pogodzić, to zwiększenie ramienia "dźwigni", wydłużenie sylwetki i przesunięcie środka ciężkości już mniej.
Karaś był "nadstateczny" kierunkowo bo miał potężną budę u góry, mniejszą u dołu i stałe podwozie z owiewkami. Po likwidacji tego wszystkiego obawiałem się, przegięcia w drugą stronę stąd pomysł niewielkiej płetewki, od której wszystko się zaczęło...
Tak naprawdę nie jestem pewien czy większa masa silnika i składanego podwozia oraz zdjęcie obu bud nie spowoduje, że samolot będzie zbyt ciężki na pysk a większa masa dalej wysuniętego ogona mogłaby to równoważyć.
spiton napisał(a):Nie jest to straszna praca, ale niedługo będę miał przed sobą stertę urwanych ogonów !! ,-))
kugelblitz napisał(a):Aha, ma być Wzdręga i już !
Jacek Bzunek napisał(a):spiton napisał(a):
Daj więcej piaskowego a gotowy model podpisz lotnisko Nowe Kościelisko polskie terytorium mandatowe Kamerun 1942
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: bohdan, Google [Bot] i 8 gości
