F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez GrzeM » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 09:46

Solo napisał(a):Wiem, wiem, ale chcę to szlifowanie ograniczać do minimum.

Ale dlaczego??? Szlifowanie to istota modelarstwa!!!

Solo napisał(a):Przy okazji odkryłem, że świetnym wypełniaczem takich szczelin jest ten czarny klej CA, nie wiem czy nie będę najpierw nim zalewał co większe ubytki, a dopiero potem delikatnie wykańczał płynną szpachlówką.

To chyba nie ma sensu, sam CA wystarczy. Ja takie rzeczy jak łączenia kadłuba szpachluję wyłącznie CA. Szpachlówek używam tylko w zakamarkach, gdzie twardy CA by się ciężko szlifował.
Proponuję, byś kupił sobie w sklepie kosmetycznym taki elastyczny pilniczek do polerowania paznokci o różnej gradacji i przed malowaniem doprowadzał powierzchnię do stanu "lustrzanego" (patrz pod światło). Wtedy unikniesz niespodzianek.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Reklama

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 10:30

A poza tym podkład nakłada się cieniutkimi warstwami.
Jeśli poszlifujesz drobnym papierem ściernym i psikniesz jeszcze raz cienko- nic gorszego się nie stanie. Wymywanie szpachlówki to dość zgrubna operacja, i tak należy to zakończyć papierkiem. Podkład wypełni Ci szczeliny między szpachlówką a tworzywem, a papierkiem wyrównasz ich poziom. Ostateczna warstwa podkładu tylko to "przyklepie".

Więcej niż 1-2 warstwy farby są niepotrzebne, a nawet szkodliwe.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 10:37

No tak, a ja tych warstw położyłem z 7-8 warstw Mr. White, bo wydawało mi się, że biały kolor nie kryje zbyt dobrze. No i teraz mam "na grubo" farbę na brzuchu. Na reszcie kadłuba też tych warstw było więcej niż 2.
To co radzicie: zeszlifować cały podkład na brzuchu, odtworzyć linie i pomalować ponownie?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 10:44

Nie. Zeszlifować widoczne babolki i jechać dalej (cienko podkład i farba)
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 10:49

Mówiąc o babolkach masz na myśli te różnice w poziomach farby?
W takim razie zeszlifuję je, odtworzę linie i walnę jeszcze raz surfacera, a po nim białą farbę.

Od razu postaram się pomalować górę kadłuba szarym kolorem. Wydaje mi się, że mogę pokusić się o płynną linię przejścia kolorów farby robioną plastelinką.
Chyba w tak dużym modelu będzie to lepiej wyglądać, niż granica robiona taśmą?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:03

Powinno
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:16

Najgorsze jest tylko to szlifowanie: przestrzeń do szlifowania jest niezbyt szeroka i trudfno tam cokolwiek wcisnąć, tzn. papier ścierny. Przy okazji z reguły wyszlifuje się wszystko w okolicy, a tego to ja nie chcę. :)
Farbę to chyba najlepiej papierem 1000-1200 polerować? Żeby nie narobić zbyt wielkich szkód?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:27

Naklej sobie papier na patyczek od lodów czy coś podobnego, łatwiej dotrzesz, i szlifuj na mokro.
1000 będzie OK.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:29

Na mokro?
Tzn. jak? I dlaczego?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:31

Wodny papier ścierny po to jest. Lepiej szlifuje, nie zapycha i nie pyli.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:36

Nigdy tego nie robiłem na mokro.
Czyli co - zamoczony w wodzie papier ścierny, czy polewać szlifowaną powierzchnię?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Voltan » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 12:28

Mocz papier w wodzie i szlifuj. papier sie nie "zabija" i na dłużej starcza, niż na sucho, do tego nie ma pyłu, bo woda od razu go wiąże. Na szlifowanej powierzchni twoży sie papka, ja ja usuwam za pomocą patyczków kosmetycznych lub chusteczek i patrzę co wyszlifowałem.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Jiloo » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 13:01

Solo napisał(a):No tak, a ja tych warstw położyłem z 7-8 warstw Mr. White, bo wydawało mi się, że biały kolor nie kryje zbyt dobrze. (...)

Niestety biały podkład od Gunze pod względem krycia to porażka. Użyłem go raz i nie mam ochoty otwierać ponownie.
Przesiadłem się na biały Gaia Surfacer Evo. Niestety ten nie jest tak dobrym mikrofillerem jak Gunze. Dlatego najpierw kładę szary, a na to biały podkład Gaia. Ewentualnie białą farbę o lepszym kryciu – np. Ultimate White, też Gaia.
| keep-disco-evil |
Avatar użytkownika
Jiloo
 
Posty: 666
Dołączył(a): sobota, 19 listopada 2011, 15:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 13:19

Ale podkład nie ma kryć, od tego jest farba. On ma pokazać błędy powierzchni i poprawić adhezję farby, ewentualnie stanowić jaśniejsze podłoże pod słabe farby typu żółty i czerwony.
Malowałem ostatnio białe podwozie samolotu na czarnym plastiku. Położyłem dwie warstwy Mr Whitea i podwozie było szarawe. Potem wystarczyła jedna warstwa Tamiya White i jest slicznie. Na czarny plastik, albo nawet na Surfacera, położenie jednej warstwy Tamki mogłoby nie wystarczyć dla przykrycia.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez tomek_chacewicz » poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 13:33

Jiloo napisał(a):Niestety biały podkład od Gunze pod względem krycia to porażka. Użyłem go raz i nie mam ochoty otwierać ponownie.

Ee tam, jakąś propagandę siejesz, 2-3 cienkie warstwy na szarym, zmatowionym plastiku i jest piękna, równa, satynowa powierzchnia.
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości