Strona 3 z 5

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: czwartek, 1 grudnia 2011, 22:45
przez Jaho63
Na tej widać gdzie zbiornika nie ma:
Obrazek
Tu muzealny, ale widać gdzie zbiornik:
Obrazek
Obrazek
Z resztą stronka cała ciekawa:
http://www.walkaround.wz.cz/buffalo/index.htm

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 01:02
przez TGMJ
Jaho63 napisał(a):Po zmontowaniu niewiele będzie widać to fakt, bo konstrukcyjnie pod siedzeniem, a raczej stopami pilota było pusto, tak że w wersji z oszkleniem mógł oglądać sobie fale. W Twojej wersji oszklenie pod zbiornikiem byłoby lekko niepotrzebne. Poszukam Ci jakiegoś przekroju.

"According to Jim Maas the F2A-3 did not have a ventral window because an extra gas tank was installed beneath the pilot’s seat which would have made the window useless. The ‘window’ continued to serve as an access panel to the interior."
w wolnym tłumaczeniu: "Wg. J. Maas'a F2A-3 nie posiadał dolnego okna ponieważ zamocowano dodatkowy zbiornik paliwa pod fotelem pilota, co uczyniło okno bezużytecznym. Odtąd "okno" służyło jako panel dostępowy do wnętrza."
Z tekstu:
http://www.hyperscale.com/2008/features/f2a332ir_1.htm

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 02:24
przez Jaho63
Ja tam nie będę polemizował ani z Jimem ani z Felippe. ;o)
Na zdjęciach archiwalnych F2A-3 zbiornika nie widać. Gdyby był faktycznie przesunięty tak do przodu pod stopy pilota, to byłby chyba widoczny? Ale głowy nie dam. Mam tylko nasze monografie z AJ-Pressu i z Kagero (w/g których wersja F2A-3 szybę z dołu miała) gdzie są przekroje kadłuba, ale bez zaznaczonego zbiornika. Kolego Haczyński, jak pan uważa, ale moim zdaniem fota jest pewniejsza?

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 21:06
przez hacz
Teraz już sam nie wiem jak to powinno wyglądać tzn. czy z szybą czy blachą. Natchniony, tak na prawdę sam nie wiem czym postanowiłem jednak wstawić szybę. Dylemat jednak pozostaje, no i ten nie szczęsny zbiornik tu mam kompletny mętlik :-/ .
Obrazek
W tym samym czasie jak dumałem nad tym czy ''zostać synem szklarza'' :mrgreen: pomalowałem silnik.
Obrazek

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2011, 22:33
przez Jaho63
W F2A-3 szybki fabrycznie były, ale większość demontowano. Trzeba było robić Kunza jak mówiłem! Jego Bawół to F2A-3P. Wprawdzie na Midway już raczej z kamerą nie latał, ale większe prawdopodobieństwo, że szybkę miał. Sam zbiornik trzeba dać , tylko sam nie wiem jak daleko powinien sięgać do przodu. Policzyłeś po wręgach gdzie był umiejscowiony? Zakładając, że w muzealnym Buffalo zbiornik jest tam gdzie powinien, to licząc od miejsca gdzie się "zaczyna", czyli jeszcze przed wręgą za plecami pilota, to do przodu powinien sięgać tylko częściowo nad dolne "okno", ale na pewno nie do samego końca. Nie znalazłem na to kwitów (choć sam tego szukam), czyli domysły. Masz jakieś zdjęcie wewnątrz "komory" podwozia ale w kierunku silnika?

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 22:18
przez hacz
Jaho63 napisał(a): Masz jakieś zdjęcie wewnątrz "komory" podwozia ale w kierunku silnika?

Nie nie mam, szkoda bo by mi się przydało. A ze zbiornika uciąłem tak 1/4 i będzie przesunięty do tyłu.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 16:30
przez michalp78
Mam nadzieję, że jeszcze nie jest za późno w kwestii zbiornika i malowania. Sam od bardzo dawna mam rozgrzebanego F2A-3 i też trochę próbowałem wyszperać, ale niewiele znalazłem. Podzielę się jednak swoją, raczej wymyśloną niż potwierdzoną dokumentacją, wizją. Zdjęcia fińskiego Brewstera raczej nie powiedzą Ci nic o umieszczeniu zbiornika, bo właśnie dodanie wielkiego zbiornika kadłubowego było główną modyfikacją w F2A-3 w porównaniu do wcześniejszych wersji. Z tego co mi wiadomo do naszych czasów nie przetrwał niestety żaden samolot tej wersji. Ja bym stawiał, że ten zbiornik zasłaniał jednak okienko w większej części, a samego okienka w F2A-3 nie było od nowości. Przy okazji - Jaho, skąd informacja, że fabrycznie było, gdzie tak napisali? Nie znam żadnego zdjęcia, na którym widać okienko natomiast bez okienka znam:
Obrazek
Z systemem paliwowym mam jeszcze jeden problem. Otóż w F2-A3 w tylnej części owiewki kabiny w pierwszym segmencie jest blaszany kawałek po lewej stronie. W "in action" piszą, że znajdowała się tam apteczka, tymczasem mnie wydaje się, że mieścił się tam pod klapką wlew paliwa do tego właśnie kadłubowego zbiornika. Na tym zdjęciu:
Obrazek
widać końcówkę napisu "...EL" - dla mnie to Fuel, a z "First Aid" nie kojarzy mi się wcale.
Jeśli chodzi o kolory we wnętrz, to kabinę w swoim maluję na ciemnozielono "Dark Dull Green", wnętrze kadłuba na jakiś tam Green Zinc Chromate, a zagłebienia na koła (a może i całą płytę), golenie podwozia i jego komory na kolor spodu.
Do silnika warto dodać charakterystyczny mocno rzucający się w oczy w tej wersji pierścień zapłonu.
Na wierzchu - kiedyś malowałem Corsaira (http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=7960) Lifecolorem i kolorek mi się podobał, ale konsystencja i zachowanie farby - wcale (pewnie jakieś moje błędy w sztuce).
Pozdrawiam i trzymam jak zwykle kciuki.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 16:59
przez hacz
michalp78 napisał(a): Z tego co mi wiadomo do naszych czasów nie przetrwał niestety żaden samolot tej wersji. Ja bym stawiał, że ten zbiornik zasłaniał jednak okienko w większej części, a samego okienka w F2A-3 nie było od nowości. Przy okazji - Jaho, skąd informacja, że fabrycznie było, gdzie tak napisali? Nie znam żadnego zdjęcia, na którym widać okienko natomiast bez okienka znam.
Jeśli chodzi o kolory we wnętrz, to kabinę w swoim maluję na ciemnozielono "Dark Dull Green", wnętrze kadłuba na jakiś tam Green Zinc Chromate, a zagłebienia na koła (a może i całą płytę), golenie podwozia i jego komory na kolor spodu.

Ok czyli lepiej jak wstawię z powrotem blachę a zbiornik częściowo wysunę do przodu :?: A może zamalować szybkę na kolor spodu, tak też podobno robiono. :?:
A czemu "Dark Dull Green", no i green zinc, a nie samo Zinc Chromate :?:

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 19:42
przez Jaho63
michalp78 napisał(a):bo właśnie dodanie wielkiego zbiornika kadłubowego było główną modyfikacją w F2A-3

W AJ-Pres i Kagero, tą modyfikacją jest powiększenie zbiorników paliwa o część w natarciu skrzydeł.
michalp78 napisał(a):Ja bym stawiał, że ten zbiornik zasłaniał jednak okienko w większej części

Jeżeli wersja F2A-3P również miała ten zbiornik kadłubowy, to gdzieś ta kamera musiała być? Jakby nie było, to zbiornik w kadłubie, którego zdjęcia wrzucałem, "kończy się" jedną wręgę przed fotelem (patrząc od ogona), tak więc powinien "zaczynać się" tylko nad jednym segmentem dolnego szkła.
Co do budowy oszklenia w F2A-3, a następnie jego w większości usuwania, gdzieś to czytałem (ale autorzy AJ Press i Kagero o tym nie wspominają), sam raczej "badałem" temat pod kontem maszyny Kunza (F2A-3P), gdzie szybka fabrycznie musiała być. Wprawdzie na Midway podobno już lotów rozpoznawczych nie prowadzono i również w maszynie Kunza szyba mogła być usunięta. Jednak raczej ją zostawię. Co do maszyny Hacza, czyli normalny F2A-3, raczej szyby nie było.
Klapka za
michalp78 napisał(a):W "in action" piszą, że znajdowała się tam apteczka

W monografiach piszą, że to dodatkowy pojemnik na racje żywnościowe, jednak napis faktycznie mógłby być częścią FUEL. Mam tylko jedno zdjęcie z widokiem "za" tę klapkę, gdzie po prostu nic nie widać. Ani żadnego pojemnika, ani "rury" wlewu paliwa. Niestety zdjęcie jest zrobione od lewej strony tak, że 100% widoku za "klapkę" nie ma.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 21:16
przez michalp78
hacz napisał(a):A czemu "Dark Dull Green", no i green zinc, a nie samo Zinc Chromate :?:

Green obstawiam dlatego, że wszystkie znane mi samoloty morskie zabezpieczane były od wewnątrz (na powierzchniach nielakierowanych kolorami zewnętrznymi) dwiema warstwami powłoki antykorozyjnej. Najpierw szła żółta ZCY, a później zmieszana z czymś, żeby było widać gdzie malowane, a gdzie jeszcze trzeba pomalować. Wiadomo, że większość producentów do drugiej warstwy dodawało pyłu aluminiowego, a po wprowadzeniu reglamentacji aluminium - czarnych barwników (np. sadzy) - w obu przypadkach wychodził zielony. Nie słyszałem, żeby Brewster kombinował coś innego, ale jeśli ktoś wie to chętnie taką wiedzę łyknę. W praktyce jak do żółtej farby dodasz kroplę czarnej wyjdzie Ci kolor, który mam na myśli - precyzyjnej receptury pewnie nie da się odtworzyć - zdefiniowano ją oficjalnie pierwszy raz dopiero na przełomie 42/43r. Wyjątkami od tej reguły są wczesne Corsairy (w środku łososiowe bo zamiast czarnego barwnika dodawano czerwonego) i samoloty Grummana, które malowali własną szarą zabezpieczającą farbą.
W kabinie Dull Dark Green dlatego, że taki był standard wykończenia w tym okresie. Miało być malowane na ciemnozielono matowo i zdjęcie zdaje się to potwierdzać. Na pewno nie to co nazywamy potocznie Interior Green czyli ANA 611 - to dopiero końcówka 43'.
Ale to wszystko tak raczej na czuja i przez analogię piszę, bo do żadnej pewnej wiedzy o Brewsterach nie dotarłem.
EDIT:
Hacz, zajrzyj tu: http://warbirdsforum.yuku.com/topic/1027 są i fotki jak daleko sięgał zbiornik pod nogami pilota.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: środa, 4 stycznia 2012, 22:50
przez hacz
Z tego co mi się wydaję, że widzę na tym zdjęciu to zbiornik jest na maksa do przodu tak jak instrukcja podaję i całkiem przysłania ewentualne okno.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: środa, 18 stycznia 2012, 21:22
przez hacz
Kolorki wnętrza
Obrazek

Zastanawiam się jeszcze nad zdjęciem podesłanym przez michalp78 , czy same wypukłości we wnękach były malowane kolorem spodu czy może na przykład cała komora do połowy.
Obrazek

A czy ''zaplecze'' za pilotem za zagłówkiem wraz z całą machinerią też na ciemno.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: czwartek, 19 stycznia 2012, 09:55
przez michalp78
Według mnie, "zaplecze" - wszystko co widać przez szybę powinno być w kolorze kabiny.
Co do płyty to mam największe wątpliwości. Sam miałem zamiar pomalować płytę na szaro, ale teraz chyba jednak skłaniam się do zielonego.
Za kolorem spodu przemawia to, że według przepisów, w tym kamuflażu wszystkie widoczne z zewnątrz powierzchnie samolotu powinny być w kolorach zewnętrznych. Producenci przyjmowali, że wnęki podwozia są elementami widocznymi z zewnątrz (na ziemi) - np. Corsair, Hellcat.
Obrazek Obrazek Obrazek
Ale zdjęcia chyba jednak pokazują inny kolor płyty - ciemniejszy (zielony?). Z drugiej strony może to być kwestia zacienienia, ale jednak uważam, że gdyby była w tym samym kolorze co wklęsłości na koła kontrast byłby mniejszy. Obawiam się, że twardych danych nie znajdziesz.

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: środa, 1 lutego 2012, 21:04
przez hacz
Kokpit już gotowy, teraz już tylko albo aż poskładać to wszystko do kupy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: [MidWay] F2A-3 Buffalo Specjal Hobby 1/48

PostNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 20:11
przez hacz
Model już poskładany do kupy, nie powiem że było łatwo, ale jak to mówią szpachla, szpachla i jeszcze raz Surfacer :lol: .
Chodzi mi koło głowy też niecny pomysł - a może drania nitownicą potraktować? Nie mam niestety odpowiednich planów.
Obrazek