Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez michalp78 » czwartek, 14 maja 2009, 13:13

Jeszcze w kwestii lusterek wstecznych:
Zdjęcia JV 132 nie mam, ale inny z 800 sqn. z Emperora chyba lusterka nie ma:
Obrazek
źródło:www.royalnavyresearcharchive.org.uk

Michale a czy dobrze szukałeś?

Widać z tego, że źle. Piękne te kółka. Domyślam się, że w Polsce tego nabyć nie można?
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 13:35

W swoich wszystkich materiałach, nie znalazłem niczego, co mogłoby wskazywać, że Mk.I miał lusterko.
Dlatego temat lusterka uważam za zamknięty i nie będę go robił.

Dalej proszę o odpowiedź w sprawie opon. Czy ewentualnie nie mogłyby zostać łyse ?? :-/


My tu gadu gadu, a w pełnym słońcu lakiernicy ciężko pracują :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

no i udało się maluchom położyć pierwszy kolor, Olive Drab H52
Obrazek

Teraz poczekamy kilka godzinek, aż wyschnie i jedziemy z maskowaniem kamuflażu.
A tak dla pewności, jaki kolorek użyć jako Grey, w instrukcji napisane, że H303, ale nie mam takiej.
Mam Field Grey (2) C52, Vallejo 70830 German FieldGrey, Tamiya XF-63 German Grey,
XF-54 Dark Sea Grey, XF-53 Neutral Grey, XF-24 Dark Grey, XF-20 Medium Grey, XF-19 Sky Grey
no i jestem zielony, bo mnie farbki robią na szaro ;o)
Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam. 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 14 maja 2009, 13:39

Nabywasz je siedząc w domu za pomocą karty kredytowej więc nie ogranicza Cię niedostępność tego asortymentu w kraju. Aby zejść z kosztów przesyłki warto się skrzyknąć w parę osób i zrobić wspólne zamówienie.

xenomorph napisał(a):Dalej proszę o odpowiedź w sprawie opon. Czy ewentualnie nie mogłyby zostać łyse ?? :-/

Jak widać z zetawu opon Ultracastu łyse też się trafiały
http://www.ultracast.ca/products/48/193/default.htm
No i robią też siedzenia z pasami do brytyjskiej wersji
http://www.ultracast.ca/products/48/208/default.htm
Ostatnio edytowano czwartek, 14 maja 2009, 13:53 przez Mariusz Jarzyna ze Szczec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 13:46

A drugi kolor ?
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez caughtinthemiddle » czwartek, 14 maja 2009, 14:04

Kuba Plewka napisał(a):Nihil novi...
Przy porównywaniu Hellcatów wskazywano na "usmiech" Hellcata który w Hasegawie jest nieco źle zrobiony, czy poza tym Eduard przewyższa starszy japoński model?
Jest coś, co jest o wiele lepsze w czeskim zestawie?

Przepraszam, że tak się Jarkowi w wątek wcinam, jeśli uznacie za zasadne prosze wydzielcie moje pytania.


Żeby było weselej, co poniektórzy uznali, że i Edkowa interpretacja nie do końca jest właściwa, w rezultacie powstało to:
http://www.hyperscale.com/2008/reviews/accessories/dmold48005reviewbg_1.htm
Tutaj porównanie dostępnych produktów przed wydaniem DMolda:
http://www.hyperscale.com/2008/reviews/kits/eduard8211reviewbg_1.htm

Nawiasem mówiąc, jak sobie czytam Brettowe recenzje kolejnych wypustów Eduarda, odnoszę wrażenie, że w trakcie ich pisania Vladimir Sulc pod stołem siedzi, takie to wszystko wedle nich idealne...

Aha, Steven Eisenman na forum HS pisał kiedyś, że golenie podwozia w modelu Eduarda są za długie, zwracał ktoś może na to uwagę?
Tiiiiiime is on my side ;)
Avatar użytkownika
caughtinthemiddle
 
Posty: 1772
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 23:11

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 14:13

Chłopaki na weźcie powiedzcie co z tym drugim kolorkiem ?
Czy może się coś nadać ?
Field Grey (2) C52, Vallejo 70830 German FieldGrey, Tamiya XF-63 German Grey,
XF-54 Dark Sea Grey, XF-53 Neutral Grey, XF-24 Dark Grey, XF-20 Medium Grey, XF-19 Sky Grey

Czy iść do sklepu i kupić jakiś bardziej pasujący ?

Dziękuję i pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez michalp78 » czwartek, 14 maja 2009, 14:21

xenomorph napisał(a):XF-54 Dark Sea Grey

Ja malowałem odpowiednikiem tego z MM authentic. Powinno być chyba extra dark sea grey, ale słona woda i te sprawy...
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 20:23

Przed wyjściem na trening czyli około 17:40 było tak, czyli podkład Alclad Black
Obrazek

A teraz jest tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 23:53

I tym miłym akcentem kończę dzisiejszy dzień pracy nad modelem.
Obrazek

Pozdrawiam 8-)
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Patterson » piątek, 15 maja 2009, 00:04

Ładnie to wygląda. :) Jakim aero malujesz? Wałki to BlueTac?
Avatar użytkownika
Patterson

rpm2
 
Posty: 2230
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » piątek, 15 maja 2009, 10:18

Właśnie aerograf jest najsłabszym ogniwem w moim warsztacie (no może zaraz za kompresorkiem MA1000) ;o) .
Jest to Fachowiec o dyszy 0,2 kupiony w 2004r. za całe 155pln. Nie jest to nic specjalnego, ale w sumie malować się da.
Aerograf czasem potrafi plunąć, ale na szczęście bardzo rzadko, jest strasznie ciężki w myciu, dłużej zajmuje mi umycie
go po malowaniu, niż pryśnięcie całej karoserii modelu 1:24 :x . No i ma ogromny kubeczek grawitacyjny o pojemności
7cc., który jest dodatkowo źle zaprojektowany. A najgorsze jest to, że nie ma różnicy, czy maluję malutki element, czy nie
zawsze skubaniec się tak brudzi. Strasznie to denerwujące, bo jak malowałem wczoraj silnik, to większość czasu zajęło mi mycie :cry:
Zresztą na zdjęciu zaznaczyłem strony z jakich się brudzi.
Obrazek


Co do wałeczków, to UHU Patafix, nic innego w sklepie u nas nie było, a ten całkiem swoje zadanie spełnia.

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » piątek, 15 maja 2009, 10:23

To, że Ci się brudzi za dyszą jest normalne, to że brudzi się pod spustem to wina oringu, który puszcza farbę.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez hacz » piątek, 15 maja 2009, 11:00

ja mam taki sami areo i niestety ten sam problem.... ale jak już wspomniał xenomorph malować się da po prostu trzeba się wczuć.. ;o)
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » piątek, 15 maja 2009, 11:16

Miałem kiedyś Łukowiaka - tak samo się działo.
Miałem dwie takie pseudoiwaty - to samo.
Mam Paashe VSR90 i jest centralnie to samo.

To nie jest wielki problem tylko wkurzające jest mycie przez pół godziny po tryminutowym malowaniu :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez michal.s » piątek, 15 maja 2009, 12:27

U mnie gdy farba zaczyna wyciekać w stronę spustu, zawsze skutkowało, lekkie przykręcenie śrubki pod która jest oring.
Powodowało to lekkie spłaszczenie oringu przez co "prześwit" stawał się mniejszy, oring lepiej dolegał do iglicy i zatrzymywał farbę.

Dostać do tej śrubki trzeba się od końca aerografu, wyjąc iglicę i spust, po czym długim śrubokrętem płaskim dokręcić nieco śrubę.
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Avatar użytkownika
michal.s

Ojciec założyciel
 
Posty: 4509
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:10
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości