F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Frosty » wtorek, 30 kwietnia 2013, 17:17

Czepiacie się... Chociaż mnie też zdziwił "brak lotek" - sloty, brakuje slotów...
"Deliberty planned fighter sweep went just as we hoped. The Mig's came up. The Mig's were aggressive. We tangled. They lost"
- Col. Robin Olds, shortly after operation "Bolo", Ubon, Thailand
Avatar użytkownika
Frosty
 
Posty: 578
Dołączył(a): piątek, 3 października 2008, 22:11
Lokalizacja: Kraków

Reklama

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » wtorek, 30 kwietnia 2013, 19:33

Prace postępują - jak na moje możliwości - bardzo szybko.
Dziś cały dzień to prace nad wrednymi detalami. Niech mi ktoś zdradzi, czy istnieje jakiś patent równego i ładnego malowania krawędzi np. klap podwozia?
Nie widać tego na poniższym foto, ale na dużym zbliżeniu wyszły mi one (malowane pędzelkiem), po prostu nierówno. Jak zrobić to ładnie?

A oto zdjęcie "grupowe" całego samolotu, który czeka teraz na montaż. :)

Obrazek

Do zrobienia zostaje jeszcze uzbrojenie, potem kalkomanie, lakiery bezbarwne, brudzenie, pudrowanie...
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » środa, 1 maja 2013, 19:23

Przepraszam, że tak niż gruszki niż pietruszki, ale z emocji nie mogę wytrzymać: wash genialnie zmywa się zwykłą wodą!
Jak do tej pory używałem white spirit, to wymywał mi washa ze wszystkiego, włącznie z miejsc gdzie miał zostać, a jak używam wody - zostaje w zagłębieniach!
:)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez rollingstones » środa, 1 maja 2013, 19:40

Z czego robisz wash?
płotka
Avatar użytkownika
rollingstones
 
Posty: 4136
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 09:29
Lokalizacja: KIelce

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » środa, 1 maja 2013, 19:42

W tym wypadku: MIG Dark Wash.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » środa, 1 maja 2013, 21:04

Kurczę, chwila nieuwagi i taki głupi błąd...
Obrazek

Czy jest jakaś dobra metoda, żeby usunąć taki paskudny odcisk kciuka?
Na razie planuję to przeszlifować, ale nie wiem czy to przyniesie zamierzony efekt, bo i kalki położone i wash skończony...
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » środa, 1 maja 2013, 22:05

A z czego ten odcisk, może da się zmyć?
Na pewno oklej resztę taśmą dla bezpieczeństwa, tylko osłab klej.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » środa, 1 maja 2013, 22:40

To odcisk w Super Clear III, tuż po tym jak go położyłem na całej powierzchni skrzydła. To nie klej.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Voltan » czwartek, 2 maja 2013, 07:18

Mi się podoba zestawienie tego odcisku z napisem obok :)
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 2 maja 2013, 08:18

Solo napisał(a):To odcisk w Super Clear III, tuż po tym jak go położyłem na całej powierzchni skrzydła. To nie klej.

Czyli to nie żadna farba tylko odcisk w przezroczystym? A wygląda na fotce jakbyś dotknął palcem pomazianym w washu.
Więc delikatna polerka i nowa warstwa lakieru, tylko na tą uszkodzoną część. Dlatego napisałem o zabezpieczeniu reszty taśmą maskującą, w której należy osłabić klej przez kilkakrotne przyklejenie na jakąś powierzchnię (dobre jest czoło :mrgreen: ), żeby Ci nie zdarło farby w innym miejscu.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Voltan » czwartek, 2 maja 2013, 08:59

Zawsze jak w ten sposób osłabiam klej na taśmie, moja szanowna małżonka pyta czy nie potrzebuje lekarza :)
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez SKYRAIDER » czwartek, 2 maja 2013, 10:26

Bardzo dobre.
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez merlin_PL » piątek, 3 maja 2013, 16:52

Solo napisał(a):Kurczę, chwila nieuwagi i taki głupi błąd...
Obrazek

Czy jest jakaś dobra metoda, żeby usunąć taki paskudny odcisk kciuka?
Na razie planuję to przeszlifować, ale nie wiem czy to przyniesie zamierzony efekt, bo i kalki położone i wash skończony...


Ja bym odcisk zostawił . On akurat Ci bardzo ładnie wyszedł. Nie wiem czemu Ci się nie podoba . Coś samodzielnego w końcu i bez niczyjej pomocy Ci ładnie wyszło
A źle przygotowana powierzchnia pod malowanie Cię nie denerwuje ?
Robią się różne rzeczy
merlin_PL
 
Posty: 890
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lipca 2009, 21:34
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez Solo » piątek, 3 maja 2013, 16:55

Możesz rozwinąć?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-8E Crusader // Academy // 1/72 - warsztat testowy #2

Postprzez SKYRAIDER » piątek, 3 maja 2013, 18:54

Ja bym zabezpieczył kalkę tak jak radzili Koledzy, papier 2000 lub 2500 na mokro lekko zeszlifował
i po krzyku. To nie powinien być problem, nie raz tak miałem z niecierpliwości.
Marek
Avatar użytkownika
SKYRAIDER
 
Posty: 1111
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 10:26
Lokalizacja: EPTO

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości