F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez GrzeM » sobota, 23 lutego 2013, 13:03

Kolorem bym się nie przejmował, za to zdziwiłeś mnie, że zdjąłeś maskowanie przed namalowaniem ciemniejszych plam. Po co?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Reklama

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 23 lutego 2013, 16:33

Przeciez maskowanie będzie po drugiej stronie.
Zreszta chciałem zobaczyć czy nie ma jakiś rzeczy do poprawki i faktycznie były.
W każdym razie wybranie nowego kooru (Gunze C305) to był strzał w dziesiątkę.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » sobota, 23 lutego 2013, 19:50

Pomalowałem kadłub.
Jak widać (przepraszam, ale aparat zaczął wariować z balansem bieli) ciemny kolor C305 znacznie lepiej pasuje do "góry" kadłuba, więc taki zostanie. Ładnie na nim też wyglądają plamy kamuflażu.
Tak to wygląda po głównym malowaniu i masie poprawek:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjąłem też, z drżeniem serca, maskowanie owiewki.
Wyszło, o dziwo, znacznie lepij niż się obawiałem, choć oczywiście do ideału daleko.
Jak widać jest kilka rzeczy do skorygowania, bo w kilku miejscach podkład wychodzi spod farby. Poprawię to.
Obrazek
Obrazek

No i ta woda... Nalało mi się jak widać do kokpitu.
Czy są jakieś pomysły jak to wysuszyć?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tytus » sobota, 23 lutego 2013, 20:00

Solo napisał(a):No i ta woda... Nalało mi się jak widać do kokpitu.

Biorąc pod uwagę konstrukcję modelu, woda wlała Ci się wlotem powietrza i tym samym wlotem wyparuje, więc nic nie rób. Żeby przyspieszyć ten proces możesz umieścić model w ciepłym miejscu "nosem" do góry. Za kilka dni nie będzie po niej śladu.
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Slash » sobota, 23 lutego 2013, 20:03

Gorzej jak zostaną smugi jak po zwalonym myciu okien. Raz zrywałem szybki w śmigłowcu.... ale nie żebym krakał ;o)
Avatar użytkownika
Slash
 
Posty: 3046
Dołączył(a): środa, 28 maja 2008, 16:50

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tytus » sobota, 23 lutego 2013, 20:30

To wtedy trzeba będzie rwać, ale może uda się bez tego zabiegu.
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 00:38

tytus napisał(a):
Solo napisał(a):No i ta woda... Nalało mi się jak widać do kokpitu.

Biorąc pod uwagę konstrukcję modelu, woda wlała Ci się wlotem powietrza i tym samym wlotem wyparuje, więc nic nie rób. Żeby przyspieszyć ten proces możesz umieścić model w ciepłym miejscu "nosem" do góry. Za kilka dni nie będzie po niej śladu.


Niestety, woda nie dostała się przez nos - jak wspominałem wcześniej, wepchnąłem tam sporo plasteliny w celu zapewnienia balastu, tak więc woda dostałą się albo przez wylot silnika, albo przez otwory we wnękach podwozia.
Nie wiem, czy ta woda w ogóle wyschnie.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez tytus » niedziela, 24 lutego 2013, 01:01

Zadem mogło się coś nalać, ale wnękami podwozia raczej nie. Są pełne, odlane ze skrzydłem.
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez spiton » niedziela, 24 lutego 2013, 02:06

Oooo nareszcie jakiś konkret. Jest OK. Może jakoś obeschnie ,-)). Teraz i tak wiele nie zrobisz.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez karambolis8 » niedziela, 24 lutego 2013, 09:25

Możesz wywiercić otwór w burcie kabiny a wyschnięciu ładnie zaszpachlować i zamalować.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez piotr dmitruk » niedziela, 24 lutego 2013, 11:52

To zbyt hardcorowe rozwiązanie. Poza tym powstanie sporo opiłków,które na 100% przykleją się od wewnętrznej strony kabiny.
Ja bym trochę poczekał, a jeżeli nie będzie odparowywać, można spróbować delikatnie wlać do środka trochę spirytusu. On powinien związać wodę, a jako bardziej lotny- łatwiej odparować.
Używam często piekarnika z termoobiegiem,ustawionego na 30-40 st.C, do suszenia farb- można spróbować i tego.

Inna sprawa- to po co go wsadzałeś pod wodę? W ciągu ćwierć wieku mojej kariery modelarskiej chyba nigdy czegoś takiego nie zrobiłem.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Gondol Jerzy » niedziela, 24 lutego 2013, 13:31

Spirytus?
Lepiej pojemnik z żelem krzemionkowym.
Ale to może być zbyt proste :)
Gondol Jerzy
 
Posty: 139
Dołączył(a): niedziela, 4 listopada 2012, 18:46
Lokalizacja: z nad Wisły

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 13:37

piotr dmitruk napisał(a):Inna sprawa- to po co go wsadzałeś pod wodę? W ciągu ćwierć wieku mojej kariery modelarskiej chyba nigdy czegoś takiego nie zrobiłem.


Nie wsadzałem, po prostu myłem go pod bieżącą wodą i wtedy widać złapał wilgoć, albo coś się nalało.
Ok panowie, zobaczymy co bedzie.
Teraz pytanie co dalej: zostały mi wnęki podwozia i hamulców do zrobienia, a potem kalkomanie.
Jak rozumiem, przed kalkami muszę pokryć cały kadłub lakierem bezbarwnym.
Czy Super Clear III należy także rozcieńczać rozcieńczalnikiem, jak inne farby?
Po położeniu kalek, na sam koniec, kładę lakier półmatowy?
A potem dopiero przyklejam podwozie, klaty itp.?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez greatgonzo » niedziela, 24 lutego 2013, 13:44

Tłumaczenie postu Piotra ( ;o) ):

Inna sprawa- to po co go wsadzałeś pod bieżącą wodę? W ciągu ćwierć wieku mojej kariery modelarskiej chyba nigdy czegoś takiego nie zrobiłem.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: F-86F-40 Sabre 1/72 Hobby Boss - warsztat testowy

Postprzez Solo » niedziela, 24 lutego 2013, 13:46

Widzicie, ile się już nauczyłem? :)
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości