Lloyd 40.05 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » środa, 24 lutego 2016, 13:58

Więc jaka wersja żeber, czy też konstrukcja drewniana kryta płótnem. Musicie coś wybrać ?
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Reklama

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez DUDE » środa, 24 lutego 2016, 14:20

Jeżeli mam wybierać chociaż się nie znam, to proponuje tak jak na rys nr 2 zamieszczonym na poprzerdniej stronie, wachlarzowo i płociennie.
D
Obrazek
Avatar użytkownika
DUDE

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 581
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez xmald » środa, 24 lutego 2016, 14:34

Jacek, dokładnie tak jak na początku Grzegorz Ci napisał czyli żebra równolegle do osi kadłuba oraz ta poprzeczka. Całość kryta płótnem. Mówiąc szczerze nie przypominam sobie żeby gdzieś w wachlarz były żebra ułożone.
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez DUDE » środa, 24 lutego 2016, 14:41

xmald napisał(a):Jacek, dokładnie tak jak na początku Grzegorz Ci napisał czyli żebra równolegle do osi kadłuba oraz ta poprzeczka. Całość kryta płótnem. Mówiąc szczerze nie przypominam sobie żeby gdzieś w wachlarz były żebra ułożone.

Racja to. mój błąd. Tak jak na zdjęciach od GrzeMa
Obrazek
Avatar użytkownika
DUDE

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 581
Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » środa, 24 lutego 2016, 14:57

xmald napisał(a):Jacek, dokładnie tak jak na początku Grzegorz Ci napisał czyli żebra równolegle do osi kadłuba oraz ta poprzeczka. Całość kryta płótnem. Mówiąc szczerze nie przypominam sobie żeby gdzieś w wachlarz były żebra ułożone.


Np. BRISTOL Scout C ,czy samoloty pionieró lotnictwa, tam zarówno na skrzydłach jak i na sterach żebra lotek stanowiły naturalne przedłużenie żeber sterów i skrzydła, RWD to fatalny przykład bo tam mamy do czynienia zupełnie z czym innym ( symetrycznym układem wychodzącym z jednego punktu i zupełnie inna konstrukcja samej lotki ) . Szukałem natomiast gdzie by był układ, równoległe żebra steru a żebra lotek w wachlarz , ale nie znalazłem :?
( nawiasem pisząc ten Bristol zadaje troszkę kłam mojej tezie o stabilności całego układu )

Ale ok, to wy jesteście spece i zrobimy równolegle, choć wyglądać to będzie tragicznie ;o)
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez xmald » środa, 24 lutego 2016, 20:58

Manufaktura napisał(a):Ale ok, to wy jesteście spece i zrobimy równolegle, choć wyglądać to będzie tragicznie ;o)

Dlaczego tragicznie? Taki układ był chyba dość rozpowszechniony. Spójrz chociażby na mojego Deperdussin, którego teraz robię - samolot bardzo prostej konstrukcji a stateczniki były dokładnie tak zbudowane!
Obrazek
Obrazek
Co do Scouta C - to tam żebra są pod kątem ale do takiego klasycznego wachlarza to chyba daleko ;)
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » środa, 24 lutego 2016, 21:32

Filip. Przecież to zupełnie inne stateczniki !!!
Tu będziesz miał coś takiego i takiej analogi nigdzie nie znalazłem.
Obrazek
Ostatnio edytowano środa, 24 lutego 2016, 21:38 przez P11c, łącznie edytowano 1 raz
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez xmald » środa, 24 lutego 2016, 21:35

Jacek przecież tu chodzi o pewną zasadę, a nie o to żeby znaleźć coś dokładnie tak samo wyglądającego. Co jest w nich według Ciebie aż tak drastycznie innego? Fakt są ciut bardziej skomplikowane, bo kształt żeber jest profilowany. Poza tym konstrukcyjnie właściwie to samo!
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » środa, 24 lutego 2016, 21:40

Nie. Bo linia żeber statecznika nijak się ma do linii żeber lotek,
Nie znalazłem nigdzie analogii.
Na wszystkich twoich zdjęciach i na wszystkich samolotach jakie widziałem to jeśli linia żeber jest równoległa do kadłuba w stateczniku to i linia żeber lotek też jest równoległa, a nie ustawiona w wachlarz.
Taka linia żeber wachlarza jest tylko jeśli linia żeber statecznika też jest w układzie wachlarza. Tak jest np. na pierwszych samolotach. Nigdzie nie widziałem takiego układu i o to was cały czas pytam czy ktoś z was ma analogię.
I o tym pisałem, że będzie takie dziwaczne załamanie wyglądać będzie paskudnie i nienaturalnie, ale ok. jeśli chcecie tak zrobię.
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez xmald » środa, 24 lutego 2016, 21:54

W moim modelu nie ma jeszcze lotek!!! - Ta linia, którą widzisz to ta sławna poprzeczka, która prześwituje przez płótno.
Lotki i statecznik przecież oprócz zawiasów właściwie nic nie łączy. Nie ma żadnych przeciwwskazań żeby wyglądało to podobnie, do tego co narysowałeś.
Z resztą jeżeli chodzi o model to nie ma to w sumie większego znaczenia na tym etapie ponieważ, statecznik będziesz i tak pewnie robił gładki. Na zdjęciach nie widać żadnych taśm wzmacniających płótno. To, o czym dyskutujemy będzie miało znaczenie w przypadku malowania...
Może zabrzmi to kontrowersyjnie ale te plany też są chyba robione na bazie tych kilku zdjęć, które istnieją w przypadku tego samolotu. Jakoś nie wierzę, że w czasach, kiedy standardem było produkowanie prototypu na podstawie planów narysowanych kredą na podłodze w fabryce żeby zachowały się oryginalne plany. Mogę oczywiście się mylić. Może być jednak tak, że to co spędza Ci sen z powiek wyglądało o jeszcze prościej. Trudno wywnioskować na podstawie tych kilku zdjęć. Czegoś jednak musisz się trzymać albo zawierzasz planom i ocenie kolegów z forum albo robisz po swojemu...
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez xmald » środa, 24 lutego 2016, 21:58

Sorry za post pod postem...
Abstrahując od wszystkiego, to w tym momencie najmniej logiczne wydaje mi się to, co jest na planie, że wewnętrzne żebra lotki są pod kątem. Po co w sumie?
Odpowiem sobie sam - w C.V było bardzo podobnie...
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez GrzeM » środa, 24 lutego 2016, 23:26

Poczekaj do jutra rana, wrzucę Ci plan jak miał Lloyd 40.06. To inny samolot (dwusilnikowy bombowiec) ale budowany w tym samym czasie w tej samej fabryce. I układ żeberek w statecznikach ma dokładnie rozrysowany.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » czwartek, 25 lutego 2016, 12:33

OK Grzesiek poczekam.

Filip. wiem, że lotki i statecznik nie mają połączenia, napisałem tylko że nie ma podobnej analogii, oraz że będzie to wyglądać paskudnie jeśli by się odwzorowało te żebra na stateczniku,
Poczekam na ten rysunek Grześka.
Myślę też ze za bardzo przejąłem się tym pierwszym rysunkiem i analizowaniem na nim lotek. Dopiero teraz zauważyłem, że lotki na rysunku podpisanym jako "pustułka" mają żebra równoległe. Patrząc na fotki można przyjąć że tak naprawdę było a wtedy cały problem odpada i wszystko jest wtedy logiczne.
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez GrzeM » czwartek, 25 lutego 2016, 13:19

Taki jest ten Lloyd 40.06 (z książki Grosza A-H Army Airplanes):
Obrazek
Oczywiście nie twierdzę, że 40.05 musi być identyczny, ale ten rysunek pokazuje że nie ma tam żadnego wachlarza. Także okucia na kadłubie, do których mocowano statecznik (podobne jak w C.V Wojtka) wskazują na to, że tam były elementy poprzeczne (prostopadłe do kierunku lotu). Widać to na powyższym rysunku, że te poprzeczki logicznie łączą się tu ze strukturą kadłuba, co ma sens przy sztywnym mocowaniu statecznik-kadłub (do czegoś sztywnego to musi być przyczepione). Z kolei taka zgodność między statecznikiem a ruchomym sterem sensu nie ma - bo łączenia są na zawiasach. Twoje rozważania na temat zgodności żeber steru wysokości (nie "lotki" - lotka jest na skrzydle) prowadzą do absurdu, z resztą sam zauważyłeś, że nie wychodzi tu żaden "wachlarz" - zaznaczyłem to na zielono na którymś z Twoich wcześniejszych skanów:
Obrazek

Ja bym robił strukturę jak w C.V - bez takich komplikacji jak w 40.06, który był dużo większym samolotem.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3152
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Lloyd 40.05 1:48

Postprzez P11c » czwartek, 25 lutego 2016, 14:16

Grzesiek, właśnie na twoim rysunku żebro jest ustawione w wachlarz !! wprawdzie tylko jedno ale jego początek jest praktycznie przy szpicu statecznika przy kadłubie a koniec w połowie statecznika, a następnie przy lekkim załamaniu kąta przechodzi w żebro lotki. To jest to o czym cały czas piszę, że jeśli żebra w lotce są pod kątem to i żebro samego statecznika jest pod kątem do osi kadłuba a nie równoległe :!: I że nie widziałem układu równoległe żebro statecznika a żebra lotki pod kątem .

Ja jednak obecnie stawiałbym na układ jaki narysowałem po prawej stronie gdzie zarówno w stateczniku jak i w lotce żebra są równoległe.
Obrazek

Mogę zrobić tak jak po lewej stronie , lub jak po prawej, ale nie chciałbym robić jakiegoś wariantu łączonego gdzie wezmę statecznik z prawej strony a lotkę z lewej, a do tego mnie poprzednio przekonywał Filip. Bo taki mariaż jest dla mnie nielogiczny i cały czas o tym piszę :-/
P11c
 
Posty: 667
Dołączył(a): środa, 14 maja 2014, 22:07

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości