Treściwa i rzeczowa odpowiedż to, jeśli dobrze liczę, dwa wyrazy, nie dwa zdania.
RLM 83, Dunkelgrun.
Dziękuję, że mogłem w Twoim wątku pomóc. To dla mnie cenne.
Treściwa i rzeczowa odpowiedż to, jeśli dobrze liczę, dwa wyrazy, nie dwa zdania.
Kuba Plewka napisał(a):Na kadłubie masz linie, pozostałość po odciętym elemencie owiewki łączenia skrzydła z kadłubem. Tam powinno być gładko.
Kuba Plewka napisał(a):Antena radionamiernika (pętla) nie miała szans przetrwania w tej formie lądowania bez podwozia
Kuba Plewka napisał(a):to pas był żółto-biały
Kuba Plewka napisał(a):kamuflaż inaczej skrojony i składał się najprawdopodobniej z typowych dla tej serii GFW D-9 kolorów 82 i 83 czyli jasna i ciemna zieleń.
Kuba Plewka napisał(a):Samolot nie ma też osłony kabiny (błagam, nie owiewki!) bo tą (najpewniej) albo zgodnie z procedurą postępowania przy lądowaniu awaryjnym pilot odstrzelił tuż przed przyziemieniem albo jakiś US-Jajcarz usunął już po objęciu władania nad wrakiem samolotu.
Kuba Plewka napisał(a):Jak robisz podarte płótno na sterach to fajnie byłoby zaakcentować czerwoną farbą jego kolor od wewnątrz
Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):W 18 owszem, tak; jednak pisałem wyżej, że nie robie konkretnej maszynyKuba Plewka napisał(a):kamuflaż inaczej skrojony i składał się najprawdopodobniej z typowych dla tej serii GFW D-9 kolorów 82 i 83 czyli jasna i ciemna zieleń.
W 18? Opierałem się na konkretnej planszy barwnej, z konkretnym opisem. Mozesz polemizować z autorami bokorysów, nie ze mną, ja się nie znam. Porównuję planszę ze zdjęciami, rażacych błędów nie widzę, łykam całośc jak młody karpik.
Kuba, przekorny jesteś. Obaj dokładnie wiemy o jaką maszynę chodzi, a ty wyskakujesz z teorią ogólną. Proste pytanie- jaki był kolor krzyża na burcie samolotu, którego zdjęcie zostało już w tym wątku wklejone.. że przypomnę:
odstrzeliwana była całość czy tylko 'szyba'?
Tak na marginesie, procedury rcedurami, ale zdjęcia pokazują samoloty z pocharatanym szkłem, z kompletnie wybitum szkłem oraz samoloty całkowiecie pozbawione odsuwanej części.. Jak niemcy mogli mieć tak lekceważący stosunek do procedur
Noo, i wreszcie przydatna informacja..
Rozkoszą jest móc w końcu Ci pomóc, nawet jeśli zanudzam Ciebie i widzów Twego dzieła jakimiś bredniami.
Wybacz.
Kuba Plewka napisał(a):Ale to czekaj, w końcu który Ty samolot robisz, 18 czy <II?
Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):jednak pisałem wyżej, że nie robie konkretnej maszyny
Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):Nie robie konkretnego samolotu.
Kamil Feliks Sztarbała napisał(a):zgromadziłem sporą kolekcję zdjęć wraków, to zadna z maszyn nie pasuje mi na idealny wzór w stu procentach.
Mozesz polemizować z autorami bokorysów, nie ze mną, ja się nie znam.
Kuba Plewka napisał(a):Ostentacyjnie manifestujesz swoje nonszalanckie podejście do tematu
Kuba Plewka napisał(a):a my wychodzimy na idiotów
Aleksander011 napisał(a):oryginalny kolor RLM 83 i jest on bardzo dunkel..
Aleksander011 napisał(a):oryginalny kolor RLM 83 i jest on bardzo dunkel..
Ależ nie musisz mnie przekonywać. Nie wchodziłem przecież w dyskusję na temat tego, jakim kolorem był RLM 83. Wziąłem po prostu słoiczek farby gunze napiętnowanej tym numerem i naniosłem ją na model. Wspominałem już, że nie czuję się kompetentny polemizować ze słusznością mieszanek i odcieni oferowanych przez producentów farb. Będę to jednak miał na uwadze robiąc jakiś koleny niemiecki samolot z DWŚ.
Kuba Plewka napisał(a):a my wychodzimy na idiotów
Z liczbą mnogą to przesadziłeś..
Aleksander011 napisał(a):Gunze, moim ma najlepiej odwzorowane kolory RLM ze wszystkich producentów farb
RAV napisał(a):Aleksander011 napisał(a):Gunze, moim ma najlepiej odwzorowane kolory RLM ze wszystkich producentów farb
Daleko mi do bycia ekspertem, ale RLM 71 z Gunze C przypomina bardziej Olive Drab niż RAF Dark Green (do którego był podobno bardzo zbliżony), a RLM 78 jest podejrzanie zielonkawy. Ale może to ja mam nieprawidłowe wyobrażenie o tych kolorach...
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości