Messerschmitt Bf 109 F-2, Zvezda 1:48
Jako że jestem modelarzem-impresjonistą (jak mnie coś najdzie, bez opamiętania biorę kolejny model z półki), zaczynam nowy warsztat na forum. Poza tym, przy rozgryzaniu modelu Zviezdy nasuwa mi się tyle pytań, że warto je publicznie zadać, by uzyskać wsparcie specjalistów. Mam jednocześnie cichą nadzieję, że Kuba wróci w najbliższym czasie do swojego modelu i wskaże pułapki czyhające na lamerów
.

Nie zdecydowałem jeszcze, którą maszynę wybiorę. Chciałem budować zdobytą przez Brytyjczyków w Afryce żółtą '2', ale experten naprostowali mnie stwierdzając, że jest to najprawdopodobniej F-4. Również internowany 'szwajcar' to F-4, więc poczekam, aż Zviezda wypuści tę wersję.
Na razie skłaniam się ku węgierskiemu Messerowi z 'eksportowym' kamuflażem, ewentualnie którejś z przezbrojonych maszyn Gallanda.

źródło: http://www.messerschmitt-bf109.de
I na początek pytania:
- Czy osłona działka w F-2 znajdująca się w kabinie (pod tablicą przyrządów) była identyczna z taką osłoną w F-4? Zdjęcia tej z F-4 znalazłem. Ponieważ jednak w obu wersjach (F-2, F-4) zamontowane były różne działka (MG 151/15, MG 151/20), pomyślałem, że osłony również mogły być różne.
- Co to za dziwne zmatowienie na środkowej części owiewki w modelu Zviezdy? Na bocznych szybach (po lewej i po prawej stronie) u góry jest matowy pas szerokości mniej więcej 1 mm. Zarówno na owiewce z wersji F, jak i owiewce z E-3. Gdyby to był nieświadomy błąd Zviezdy - nie pojawiłby się na obu wersjach owiewki i to z obu stron. I to mnie zastanawia - na żadnym zdjęciu oryginału czegoś takiego nie widziałem, a na przypadek mi to nie wygląda...

- Czy znane są jakiekolwiek zdjęcia przedstawiające zabudowę MG 131 w maszynie Gallanda? Chodzi mi o otwarte osłony, widok lawety. Wiem, jestem naiwniakiem
.

- Czy druga z tych maszyn - ta z dodatkowymi działkami MG FF w skrzydłach, to rzeczywiście wersja F-2? Pamiętam, że gdzieś mi kiedyś mignęło oznaczenie innej wersji dla tego egzemplarza (F-6?).

źródło: http://www.asisbiz.com
Jarek

Nie zdecydowałem jeszcze, którą maszynę wybiorę. Chciałem budować zdobytą przez Brytyjczyków w Afryce żółtą '2', ale experten naprostowali mnie stwierdzając, że jest to najprawdopodobniej F-4. Również internowany 'szwajcar' to F-4, więc poczekam, aż Zviezda wypuści tę wersję.
Na razie skłaniam się ku węgierskiemu Messerowi z 'eksportowym' kamuflażem, ewentualnie którejś z przezbrojonych maszyn Gallanda.

źródło: http://www.messerschmitt-bf109.de
I na początek pytania:
- Czy osłona działka w F-2 znajdująca się w kabinie (pod tablicą przyrządów) była identyczna z taką osłoną w F-4? Zdjęcia tej z F-4 znalazłem. Ponieważ jednak w obu wersjach (F-2, F-4) zamontowane były różne działka (MG 151/15, MG 151/20), pomyślałem, że osłony również mogły być różne.
- Co to za dziwne zmatowienie na środkowej części owiewki w modelu Zviezdy? Na bocznych szybach (po lewej i po prawej stronie) u góry jest matowy pas szerokości mniej więcej 1 mm. Zarówno na owiewce z wersji F, jak i owiewce z E-3. Gdyby to był nieświadomy błąd Zviezdy - nie pojawiłby się na obu wersjach owiewki i to z obu stron. I to mnie zastanawia - na żadnym zdjęciu oryginału czegoś takiego nie widziałem, a na przypadek mi to nie wygląda...

- Czy znane są jakiekolwiek zdjęcia przedstawiające zabudowę MG 131 w maszynie Gallanda? Chodzi mi o otwarte osłony, widok lawety. Wiem, jestem naiwniakiem

- Czy druga z tych maszyn - ta z dodatkowymi działkami MG FF w skrzydłach, to rzeczywiście wersja F-2? Pamiętam, że gdzieś mi kiedyś mignęło oznaczenie innej wersji dla tego egzemplarza (F-6?).

źródło: http://www.asisbiz.com
Jarek
