Strona 1 z 1

Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 20:11
przez Izydor
Jak zapowiedział, tak zrobił ;o).
Tropikalny klimat nie sprzyja "wyrabianiu normy" ,ale początek został zrobiony. Dalej już jakoś poleci :lol:.
Zacząłem od początku, czyli od przedniej maski silnika.
Jest ona charakterystyczna dla wersji "C" tej maszyny, toteż prawy wlot powietrza przy kołpaku jest zaślepiony i istnieje coś w rodzaju "wlotu" nad kołpakiem.
Wersja przed i po przeróbce (żeby nie powiedzieć: "pszerupce ivonom" :lol: ):
Obrazek

Jeszcze potrzeba jej wcisnąć trochę kitu i sporo szlifować, a jest ona wielkości paznokcia u małego palca dłoni :lol: .
Dorobiłem też fajny krążek z dziurką aby jakoś umocować do niej śmigło:
Obrazek

Kadłub już w całości. Odchudziłem nieco burty kokpitu i "fabryczna" podłoga przestała pasować ( po prawdzie to nigdy nie pasowała- już jej nie ma :cry: ):
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z przodu znalazł się solidny "silnik" z mieszanki ołowiu i poxiliny. jeśli mimo to samolocik będzie padał na kuper to przylepię go do półki taśmą obustronnie lepką :lol: .
Statecznik tymczasowo pożegnał się z macierzą, wróci po "liftingu":
Obrazek
Obrazek

Z rozpędu ciachnąłem też statecznik poziomy. Ster wysokości zrobię w pozycji "parkingowej" (wychylony do dołu). oszczędzi mi to robienia cudacznej, segmentowej końcówki kadłuba:
Obrazek

Teraz czas na skrzydła. Poza niedorzecznie grubymi krawędziami spływu lotek i klap, mają one "czasoumilacze" w postaci zapadlisk, zarówno na "chodnikach" jak i końcówkach:
Obrazek
Obrazek

Sporo "orki" będzie z nimi.

Jeszcze kalkomania. Litery rejestracji mają, prawidłowe, kanciaste kształty, ale są pociągnięte zdecydowanie zbyt grubą linią. Nie wiem czy nie będzie to zbyt gryzło w oczy :-| Z elementów trudnych do zrobienia w domu brakuje "kopertek" na klapy.
Obrazek

Ciąg dalszy, wkrótce... zapowiadają ochłodzenie... :roll: .
Pozdrawiam.

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 21:35
przez Jaho63
Sporciaki to nie mój konik, ale zapowiada się "uczciwa robota".
Izydor napisał(a):Ster wysokości zrobię w pozycji "parkingowej" (wychylony do dołu).

Czy do góry? ;o)

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 21:51
przez Cichociemny
Izydor napisał(a):Jak zapowiedział, tak zrobił ;o).

Mnie to cieszy. Tematyka mało popularna, a jak dla mnie bardzo ciekawa. Relacja zaś, jak to mówią: "zapowiada się interesująco".

Na jakie malowanie się zdecydowałeś?

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 22:08
przez spiton
Ha, ale fajny temat !!!!!

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 22:20
przez dewertus
Zastanawiam się nad tym Zlinem z HobbyBossa (chyba 42) w skali 1/72 dla szkraba. Martwi mnie tylko ten szklany kadłub...

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 22:22
przez Izydor
Jaho63 napisał(a):Czy do góry? ;o)


Do dołu ;o)
Gdy Zlinek jest na postoju stery blokuje się zaczepiając drążek o "dzyndzel" przy tablicy przyrządów.
Ster wysokości jest wtedy wychylony na max do dołu i to wystające na jego spodzie ustrojstwo chowa się w owiewkę kończącą kadłub.
Zdjęcie w moim poście miało tylko zobrazować jak ten mechanizm wygląda :oops:

Cichociemny napisał(a):Na jakie malowanie się zdecydowałeś?

Najprawdopodobniej standardowy schemat + reg którejś z maszyn Aeroklubu Warszawskiego, choć zainteresowało mnie też takie coś:

Obrazek

Jednak chyba za cienki ze mnie Picasso na takie cyrki :oops:

Pozdrawiam

Re: Zlin 142 Aster 1:72

PostNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 22:46
przez spiton
dewertus napisał(a):Zastanawiam się nad tym Zlinem z HobbyBossa (chyba 42) w skali 1/72 dla szkraba. Martwi mnie tylko ten szklany kadłub...

Możesz go zawsze pomalować ,-))).