CMR Wyvern TF.1 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

CMR Wyvern TF.1 1:72

Postprzez piotr dmitruk » środa, 19 września 2007, 22:52

Zabrałem się za ten kawałek żywicy.
Jeśli ktoś myślał, że wersja TF.1 różni się od seryjnej S.4 tylko silnikiem, to się mylił. poza zespołem śmigło- silnikowym różnice dotyczą kadłuba (brak rur od gazów, inne umieszczenie świateł), usterzenia (inny kształt pionowego, brak wzniosu poziomego), skrzydeł (obecne chłodnice, brak hamulca aerodynamicznego), osłony kabiny i jej wnętrza, oraz kół. Ponadto pierwszy prototyp nie miał działek, zaczepów do katapulty i haka do lądowania.
Większość tych różnic uchwyciła w swoim modelu firma CMR.
Model odlany jest dość dobrze, choć jest parę bąbli i na skrzydłach ślady szlifowania widoczne pod światło. Dopasowanie części na sucho- Tamigawa!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Koła wykonane prawidłowo, inne niż Trumpkowym S.4, ale bieżnik dość słaby. Mam pomysł jak pożenić je z Trumpkowym bieżnikiem ( z napisem Dunlop)
Obrazek
Opakowanie to zwykły woreczek, stąd jedna kabinka mi się trochę zgniotła, na szczęście producent dał dwie.
Obrazek
Model posiada bardzo ładnie odtworzoną tablicę przyrządów i fotel pilota ( również inny niż w S.4)
Obrazek
Natomiast wnętrze kabinki jest dość uproszczone.
Obrazek
W związku z tym wyciąłem je i zastąpiłem żywicznymi odlewami Trumpkowych, mających lepszy kształt:
Obrazek
Ale które i tak trzeba sporo uzupełnić
Obrazek
Obrazek
c. d. pewnie n.

To co widac po lewej stronie u dołu to rury wydechowe według CMRu. Nie bardzo mi się podobały, więc zrobiłem swoje z igieł lekarskich, oszlifowanych, pomalowanych metalizerem Burnt Iron i wypolerowanych.
Widoczne po prawej. Lepsze?
Obrazek
Musiałem w związku z tym wyciąć dziurki na rurki
Obrazek

Wnętrze w miarę wykonane
Obrazek
Obrazek
Skleiłem kadłub, w związku z tym musiałem wkleić rury. Ponieważ tam jest dość głęboka dziura- pomalowałem Alcladem stalowym wokół. Niestety po pierwsze wylazły ślady szlifowania formy, po drugie Alclad bez podkładu zlazł z żywicy po zamskowaniu tasmą Tamiyi, którą przykleiłem, żeby nie uszkodzić później tych rur. Dobrze że zrobiłem to teraz, jeszcze da się poprawić. Co ciekawe, nie odlazła cała warstwa do gołego, tak jak inne farby, tylko wierzchnia, pozostawiając ciemnoszare plamy
Obrazek

Sklejona bryła i zasurfacerowana w celu "tuszowania niedoskonałości skóry" ;o)
Obrazek

Pometalizowałem Wyverna.
To co pisze firma od Alcladów, to glupota. Na żywicę polecam Surfacera, potem należy położyć farbkę o nazwie Duraluminium, jako najbardziej gęstą i kryjącą, dopiero na nią inne odcienie. Malowanie podkładowe czarną farbą jest bez sensu, bo jest to następna warstwa farby, a w dodatku prześwieca spod Alclada, który wtedy przypomina Gun Metal.
A położony na czarną Polished Aluminium w ogóle nie daje zabarwienia :shock: .
Przy okazji sprawdziłem działanie płynów Agamy na Alclady. Tensol nie działa w ogóle, natomiast Hypersol zjada farbę aż miło. UWAGA!
A teraz obrazki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz pytanie: czy zostawić taki ładny błyszczący samolot, czy skazić całą jego powierzchnię nitami? Trochę mi to przypomina jednak stare Airfixy, a z takiej odległości jak oglądamy model, na oryginale ich nie widać. :?:

Parę drobiazgów:
Obrazek
Obrazek
Własnoręcznie dorobione usztywnienia kabiny, w oryginale z przezroczystej plexi.
Obrazek
Podobają mi się te światełka
Obrazek

Przy okazji bardzo polecam zestaw fototrawiony Eduarda do Wyverna S.4. Wydawałoby się że niewiele można już ulepszyć model Trumpka, ale zmienia się zdanie po jego dokładnym obejrzeniu. Sensownie i dobrze zrobiony, nie trzeba żadnej żywicy.

Długo mnie nie było, ale wreszcie stanąłęm na nogi (tzn. koła)
Obrazek

Nitów nie będzie z prozaicznego powodu- brak pełnej dokumentacji

Wygląda na to że skończyłem:
http://pwm.org.pl/viewtopic.php?t=159
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9941
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości