[OPG1] MesserSpit- Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1 (1:48)

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: malinowski

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez LukaszS » sobota, 29 grudnia 2007, 17:11

Jarek Gurgul napisał(a):Na koniec wspomnę o ostatniej modyfikacji - wykonanej tak naprawdę przed sklejeniem płata - lotkach, które rozciąłem i delikatnie wychyliłem - lewą do góry, prawą do dołu.


Czesc,

Nie zapomnij wychylić drążka w opowiednią stronę!

Kibicuję zasiadwszy w pierwszym rzędzie - jak usłyszysz chrup popkornu to już wiesz kto to! :lol:
Pozdrowka,
Lukasz
Avatar użytkownika
LukaszS
 
Posty: 583
Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 20:56
Lokalizacja: Brisbane / Bali / Pobierowo

Reklama

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 1 stycznia 2008, 03:49

Dzięki Łukasz za doping.

Krótkie podsumowanie prac na koniec roku i parę zdjęć na szybko.

Po skończeniu płata, na warsztacie wnętrze kadłuba - nienajgorsze w wykonaniu Tamiyi - to, co jest w zestawie, zrobione jest ładnie, niestety Japończycy wiele podzespołów pominęli.

Dodatki i modyfikacje prawej strony kabiny - butla z tlenem (1), butla z CO2 do awaryjnego wypuszczania podwozia (2), skrzynka detonatora ładunku urządzenia IFF (3).
Obrazek

Lewa burta kabiny - butle ze sprężonym powietrzem do km-ów (4).
Obrazek

Struktura kabiny i fotel - płyty pancerne - zagłówkowa (5) i główna (6) - znacznie odchudzone, fotel w trakcie modyfikacji.
Obrazek

Przy okazji - wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

Jarek

P.S.
Przepraszam, że tak krzywo piszę, ale Sylwester, Nowy Rok...
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Vekko » wtorek, 1 stycznia 2008, 18:50

Witam Wszystkich w Nowym Roku, życzę Ci Jarku abyś osiągnął cel jakim jest CJ+ZY robiąc to bez dodatkowych zestawów, ja podobny model,ale w skali 1/72 zbudowałem parę lat temu z modelu Italieri oraz części z modeli przeznaczonych do likwidacji. Pracy z tym było dużo, ale i satysfakcja niezła. Pozdr. Krzysiek. :)
Vekko
 

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » sobota, 5 stycznia 2008, 00:25

Dziękuję Krzysiek za wsparcie.

Przy okazji przypomnę tym, którzy mają dostęp do kanału telewizyjnego TCM i ochotę na dobry film, że jutro (tj. w sobotę) o 18:05 wyemitowana zostanie wspomniana na początku wątku 'Wielka ucieczka' ze Stevem McQueenem w roli głównej - klasyka filmu sensacyjnego. Zapraszam i życzę przyjemnego oglądania i mnóstwa wrażeń.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » poniedziałek, 14 stycznia 2008, 00:07

No to jedziemy dalej.

Trochę drobiazgów, których brakuje w kabinie:
przewód instalacji telnowej...
Obrazek

mapnik...
Obrazek

pokrętło trymera steru wysokości (to większe) i pokrętło trymera steru kierunku...
Obrazek

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Timi » poniedziałek, 14 stycznia 2008, 00:08

pokrętła rządzą :shock:
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Marcin A. » poniedziałek, 14 stycznia 2008, 23:03

Timi napisał(a):pokrętła rządzą



dokładnie :shock:


Dopinguje i pozdrawiam :)
Marcin A.
 

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 22 stycznia 2008, 12:09

Jak już wspomniałem, Tamiya wiele elementów wyposażenia kokpitu pominęła, ale te, które są, oddają dość wiernie rzeczywistość. Jedynym, nieprzypominającym w niczym oryginału (no może jeszcze poza fotelem) jest mechanizm otwierania/zamykania podwozia. Gość, który projektował model Spita, nigdy chyba tego podzespołu nie widział - to, co jest w zestawie jest za małe, zbyt uproszczone i ma kompletnie niewłaściwy kształt. Choć jeśli się dokładniej przyjrzeć, możnaby dojść do wniosku, że wszystko jest mniej więcej OK, tyle tylko, że w lustrzanym odbiciu ;o).

Element Tamiyi (to małe, szare na pierwszej fotce)...
Nowy mechanizm wykonany z płytek i pręcików plastikowych, blaszki aluminiowej, drucików...

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

W kokpicie zostało jeszcze do zrobienia kilka drobiazgów, potem Messer-silnik. Kto wie, może zdążę...

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 22 stycznia 2008, 19:20

Jarku po tym co pokazałeś to po prostu cuda. Cuda w Bydgoszczy :shock: :shock: :shock:
Pewnie dlatego, że blisko Torunia ;o)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » środa, 23 stycznia 2008, 19:13

E tam, żadne cuda Mariusz. Wystarczy pewna ręka (znaczy się mało alkoholu przed robotą) i bystre oko (znaczy się grube okulary) i można wtedy wszystko. Cud to dopiero będzie, jak zdążę na 31 stycznia... ;o)

A na poważnie, dla mnie to największa frajda w modelarstwie wydłubać coś samemu i jednocześnie udręka, bo koniec każdej budowy zawsze się niebezpiecznie oddala. Zawsze sobie powtarzam, kiedy ściągam kolejny model z półki, że ten to już na pewno będzie prosto z pudła. Ale nie wytrzymuję, bo aż mnie boli, kiedy pomyślę, że nie dorobię jakiejś 'pierdółki' i odczuwam ulgę i zadowolenie, kiedy już to 'coś' zrobię. Polecam, przyjemne uczucie...*

Jarek

*Nie, no to też nie było całkiem serio...
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » czwartek, 24 stycznia 2008, 00:25

Taki drobiazg na dobranoc - półeczka na zapasowe lampki do celownika - zwykle były na niej trzy, czasami mniej, ale że Niemcy usunęli uzbrojenie - a więc prawdopodobnie i celownik - ja lampek nie montuję.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » czwartek, 24 stycznia 2008, 23:24

Prawa burta skończona (butla z tlenem - ta duża - jeszcze niedoklejona i przesunięta do tyłu):

1. półeczka na zapasowe lampki do celownika,
2. klucz sygnalizacji świetlnej,
3. zdalny stycznik silnika,
4. zwalniacz pasów pilota,
5. przewód instalacji tlenowej,
6. butla z tlenem,
7. mechanizm otwierania/zamykania podwozia,
8. przełącznik odmrażacza przedniej szyby,
9. skrzynka detonatora ładunku urządzenia IFF,
10. butla z CO2 do awaryjnego wypuszczania podwozia,
11. zawór tlenu.

Obrazek

Do zrobienia pozostał fotel i niemiecka przepustnica do DB 605 na lewej burcie. Potem to już 'z górki' - silnik, śmigło, podwozie itp...

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » niedziela, 27 stycznia 2008, 15:21

...I gotowy fotel. Obok 'oryginał' Tamiyi, po drobnych, próbnych modyfikacjach (wywiercony otwór na prawym boku, pocienione ścianki).
Na ostatniej fotce fotel na 'rusztowaniu'...

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez wojtek_fajga » niedziela, 27 stycznia 2008, 15:27

W mojej ocenie takie dorabianie i poprawianie detali, to kwintesencja modelarstwa.

Brawo!
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: [OPG1] MesserSpit, czyli Spitfire Vb z silnikiem DB 605A-1..

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 29 stycznia 2008, 23:10

wojtek_fajga napisał(a):W mojej ocenie takie dorabianie i poprawianie detali, to kwintesencja modelarstwa.

Dzięki Wojtek, ale w mojej, to raczej choroba ;o)...

---

Jak to mówią: 'Kto zjada ostatki, ten piękny i gładki'. Resztki drobiazgów z kokpitu - niemiecka przepustnica i pompka zastrzykowa paliwa od Messera oraz odrobinę poprawiony drążek sterowy (lub jak kto woli joystick). Musiałem się śpieszyć, więc kilka 'pierdółek' pominąłem, między innymi nie 'przegiąłem' drążka, choć przy tak małym wychyleniu lotek, jak w moim MesserSpicie to nie zbrodnia.

Lewa burta skończona - brak na niej paru niedoklejonych do malowania detali, w tym niemieckiego osprzętu. Tablicy przyrządów nie będę już raczej ruszał z braku czasu. Jutro malowanie wnętrzności, sklejenie kadłuba i jedziemy dalej...

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

...a na razie na warsztat trafił Messer-silnik. Szczęśliwym dawcą okapotowania okazał się jednak Bf 110G z Revella, z tym że wymagać ono będzie sporych korekt.

Jest jeszcze niespodzianka - pojawiła się bowiem kolejna darczyni, ale o tym później...

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 5671
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości